volvo240turbo Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 hei, som dere ser i emnetittel så skal jeg ta min HTC One X inn på reperasjon, etter som det er så mye galt med den så sa personalet i telekiosken at jeg kom til og miste alt på telefonen og burde ta vare på de tingene jeg vil ha på telefonen når den kommer tilbake. problemet er at i f.eks HTC Sync Manager så får jeg bare valg og kopiere kontakter, musikk, bilder og slikt IFRA pc til mobilen.. jeg skal ha det motsatt, og får det ikke til. hvordan skal jeg da gjøre det? har overført noen bilder og musikkfiler fra mobilen når den var tilkoblet usb som "Mass Storage Device" men får ikke kontaktene mine over.. lurer også på en annen ting. for eksempel når jeg selv oppretter en kontakt så har jeg den jo på SIM-kortet eller Telefonminnet, men har flest Facebook kontakter i kontaktlisten. Er det mulig og få Facebook-kontaktene til "vanlige kontakter" uten og måtte sitte og taste og skrive manuelt? håper at noen av dere kan hjelpe meg snarest som mulig siden jeg snart skal til Svalbard å må sende telefonen inn før da Lenke til kommentar
M.K.E.A. Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 Litt usikker på hvordan du akkurat HTC one x funker men de fleste telefoner fungerer på samme måte. Gå inn på kontakter, klikk på "mer"eller "innstillinger" eller som det står på samsung telefoner "importer/eksporter" velg alle kontakter og klikk eksporter til sim-kort. Er alle kontaktene tilknyttet facebook eller gmail skal disse komme opp bare du logger deg inn på facebook og gmail når du får den tilbake. Men jeg ville nok kopiert alt til simkort bare for å være sikker. letteste måten å ta backup av bilder,video og musikk er å koble til pc med usb. Klikk på min datamaskin og velg "flyttbar disk" eller "mass storage device" eller hva nå enn som kommer opp på min datamaskin. Finn alle sanger,bilder og video og kopier til en mappe på maskinen din. Du kan eventuelt kopiere alt fra mobilen og så er du sikker på at du har alt. Lenke til kommentar
covah Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 Altså, du har en Android telefon, hvorfor synker du ikke feks. kontaktene dine mot Gmail? Får du en ny telefon, aktiverer du bare synk igjen, og så har du alle kontaktene dine igjen, helt automagisk. Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 28. februar 2013 Del Skrevet 28. februar 2013 (endret) Jeg synker epost, kontakter og kalender mot Google. Det kan hende du må "flytte" kontaktene fra telefonminnet til Google. Dette har jeg nemlig gjort for et familiemedlem tidligere. Du kan også eksportere kontaktene til en VCF-fil og importere senere. Bilder, video, musikk og andre filer kopierer du enkelt til PC via "vanlig" USB-modus, noe som det ser ut til at du har gjort allerede. SMS/MMS er litt verre (jeg personlig bryr meg ikke), men det er mulig å få eksportert enten via alternative SMS-apper eller apper som lagrer til Gmail. EDIT: Link til HTC, "Importere eller kopiere kontakter", nederste av de tre tipsene. I fremtiden må du passe på at når du lagrer en ny kontakt så er Kontakttype = Google. Telefonen skal selv klare å koble sammen info fra Facebook, Twitter, Google, osv. på samme kontakt, men noen ganger trenger den hjelp. Endret 28. februar 2013 av Pey'J Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå