Cuneax Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 Skal kunne forvandle seg til hva som helst.Glem 3D-printer, her er 4D-printeren Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 Ehh, hvordan er dette 4D? Jeg antar og "D" fortsatt står for dimensjon eller? 4 Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 En slik feilbruk av terminologi er en hån mot grafikere og vitenskap som helhet. Men bare vent til jeg finner opp 4.5D-printeren, som er 17^3log2(4.5) ganger så bra. 5 Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 Jeg fikk ikke helt med meg hva den "printer" jeg... ...men drit i det... betyr dette at jeg snart kan få min egen T-1000? 1 Lenke til kommentar
Argyros Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 En slik feilbruk av terminologi er en hån mot grafikere og vitenskap som helhet.Men bare vent til jeg finner opp 4.5D-printeren, som er 17^3log2(4.5) ganger så bra. Den 4. dimensjonen regner jeg med sikter til tid.. Lenke til kommentar
Knutgrus Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 En slik feilbruk av terminologi er en hån mot grafikere og vitenskap som helhet.Men bare vent til jeg finner opp 4.5D-printeren, som er 17^3log2(4.5) ganger så bra.Den 4. dimensjonen regner jeg med sikter til tid.. Husker jeg las i et datablad på 90-tallet om Cinema 4d. Tenkte da at det er jo latterlig. Tid er et element i alle dimensjoner, det er ikke en egen. Men noe må de jo ha for å fange blikkene våres. 3D er jo såååå < 2013 (for jeg vet ikke helt når det hadde storhetstiden sin ) 1 Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 28. februar 2013 Del Skrevet 28. februar 2013 Husker jeg las i et datablad på 90-tallet om Cinema 4d. Tenkte da at det er jo latterlig. Tid er et element i alle dimensjoner, det er ikke en egen. Men noe må de jo ha for å fange blikkene våres. 3D er jo såååå < 2013 (for jeg vet ikke helt når det hadde storhetstiden sin ) Helt sant, det blir feil å sammenligne tid med fysiske retninger. Da kan vi like gjerne ta med alle andre faktorer som egne "dimensjoner", f.eks. temperatur, trykk, hastighet, osv. Ja alle typer enheter som brukes i fysikken. Enhver med grunnleggende forståelse av feltet vil vite at dette er ulike enheter som ikke kan likestilles. 2 Lenke til kommentar
xRun Skrevet 28. februar 2013 Del Skrevet 28. februar 2013 Tenker vi er inne på noe vesentlig her mtp. den fjerde D'en. Dette minner litt om memory metal som ble hyppig omtalt for en del år siden, altså metall som kan bøyes eller brettes sammen, men som går tilbake til opprinnelig form når det varmes opp. Kan vi tilskrive den ekstra D'en til tidsfaktoren? Kan dette tolkes som et memory-materiale som tar sin endelige form kort tid etter at materialet er printet? Forøvrig gjelder noe av det samme Cinema 4D, hvor man kan animere objektene. Tidsfaktor der også, selv om det kanskje er noe marketing-avdelingen kom opp med. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 28. februar 2013 Del Skrevet 28. februar 2013 Hva gjør den, printer 70-tallet? Fett. 1 Lenke til kommentar
avtrekkeren Skrevet 28. februar 2013 Del Skrevet 28. februar 2013 Hva er det jeg ser? Et sugerør som trekker seg sammen når det blir kaldt? Fantastisk... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg