twitch Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 Har da kjøpt Hovedkortet A7N8X-dlx fra asus. Det er da seg slik at den ser ikke ut til å ville samarbeide. Når jeg booter pcen så skrur hele pcen seg av idet MB biosen kommer til POST screen. Hva can være galt ? Det sitter twincmos 256 mb ddr ram i samt et GF 4800 SE, Akkurat for øyeblikket står den med en Atlhon 1600+ i med dertil egnet kjøler. Å trikse med FSB eller clear cmos har ikke gitt resultater. ....hjelp.. noen.. Lenke til kommentar
Izex Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 Har du prøvd manualen? Du må jo stille inn hele BIOS'en så den er tilpasset dine komponenter. Lenke til kommentar
twitch Skrevet 15. september 2003 Forfatter Del Skrevet 15. september 2003 jeg rekker ikke gå inn i bios før hele maskina skrur seg av. rekker så vidt å se Post screen med asus logo før den går svart. Lenke til kommentar
Izex Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 Har du resatt BIOS riktig da? sjekk manual... Lenke til kommentar
loddebolten Skrevet 16. september 2003 Del Skrevet 16. september 2003 der er bla en jumper på h-kort om du skal ha seriel ata eller ikke....den står på s-ata som default......sjekk TEMPEN PÅ CPU.....! Lenke til kommentar
Apehjerne Skrevet 16. september 2003 Del Skrevet 16. september 2003 Har du tilkoblet en vifte til cpu_vifte kontakten på hovedkortet? I BIOS'n er det en setting som automatisk slår av maskina hvis det ikke er koblet noen vifte til denne, for å beskytte prosessorn mot overoppheting. Enkelte Papst vifter er kjent for å levere signaler som enkelte Asus kort ikke skjønner. Hadde samme problem selv, men da jeg kobla til en annen vifte på cpu_vifte kontakten så starta maskina normalt og jeg kunne leke meg med BIOS'n :wink: Just a thought... verdt å sjekke.. 8) Ape out.. Lenke til kommentar
twitch Skrevet 16. september 2003 Forfatter Del Skrevet 16. september 2003 Angående den cpu vifta så er den i og vel fungerende. Coolermaster har da vel ikke problemer med rpm i oppstart har den ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå