Gå til innhold

Gpu til 2-3k


Oladag

Anbefalte innlegg

Hei, jeg tenker å kjøpe meg et nytt skjermkort til ca 2-3k

Spesifikasjonene for øyeblikket:

  • CM HAF 912 Plus Midi Tower
  • Silver Power SP-SS500 500W PSU
  • MSI B75MA-P45
  • i7-2600K
  • Corsair Dominator 1600MHz 8GB
  • Sapphire Radeon HD 6850 1GB
  • WDl Caviar Green 1TB
  • OCZ SSD Agility 3 120GB

 

Hva tror dere gtx 670? Radeon 7950?

Har sett at du får med bioshock 2 og crysis 3 på amd sine(hadde tenkt til å kjøpe crysis)

 

Så er det AC3 og noe f2p greier på 670(Spiller ingen f2p spill og har ac3)

 

Håper på gode svar c:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror jeg tar sapphire kortet :)

Ca hvor mange fps burde jeg få i crysis 3

High

Post prossesing på low

4xmsaa

 

Edit: Glemte at begge var sapphire mente 7970 kortet, er fornøyd med kjøleren på mitt sapphire radeon 6850.

Endret av Ola_Harrymaster
Lenke til kommentar

Vanskelig å si hva din FPS vil bli. Kan i det minste si at et GTX 670 kjører spillet på høy grafikk uten problemer. Med alt på maks er en annen sak.

 

Det er generelt anti-aliasingen som tar et skikkelig kvelertak rundt kortet. Har hørt og sett at tilsvarende Radeon kort takler AA bedre enn nVidia kort, men ikke sitér meg på det. Skjermkortet ditt kommer til å kjøre seg hardt om du kjører alt på høyeste uansett.

 

Så vil du kunne kjøre spillet på høy grafikk? Ganske sikkert.

Med alt på høyeste grafikkinnstillingene? Ikke over 60 FPS...

Endret av MartN H
Lenke til kommentar

Jeg hadde kjøpt et nytt psu siden etter hvert som tiden går blir den svakere. Men i første runde kan du vel kjøpe et 7970 og etterhvert som du får penger kan du kjøpe deg en ny psu :). Anbefaler deg ikke til å kjøpe et Nvidia gtx 680 siden den er ikke verdt pengene. 7970 som jeg har linket nedi her er en bra anbefaling til deg.

 

 

Tips til skjermkort:

 

AMD:

 

Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5: http://www.komplett....ku=759805#extra pris: 2899kr.

 

HIS Radeon HD 7950 3GB GDDR5: http://www.komplett....ku=761869#extra pris: 2395kr.

 

 

Nvidia:

 

Gainward GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA: http://www.komplett....ku=751369#extra pris: 2899kr.

 

Gainward GeForce GTX 660Ti 2GB PhysX: http://www.komplett....=761148#reviews pris: 2395 kr.

Endret av Data97
  • Liker 1
Lenke til kommentar

PSU-en din er på 500w. Tror ikke det blir noe stabil overclock med den PSU-en:P

 

Jeg ville selv ikke valgt et kort som jeg ikke har mer enn nok strøm til:P

Jeg tror du overvurderer strømforbruket til oppsettet hans. Uten overklokk trekker sannsynligvis ikke komponentene hans mer en HD7950 mer enn 300w under max load.

Endret av Torpedo_Peter
Lenke til kommentar

Anbefaler deg ikke til å kjøpe et Nvidia gtx 680 siden den er ikke verdt penga.

 

Hvorfor? Pga pris/ytelse i forhold til 670?

Hvis det er det som er argumentet ditt så er det feil i min situasjon. Jeg kjøpte GB gtx 680 OC 3x winforce for 3327 kroner fra PS og det er samme pris som asus gtx 670. Tror jeg valgte riktig:P Og ja den kan også OC-es og er ganske stille.

 

Jeg tror du overvurderer strømforbruket til oppsettet hans. Uten overklokk trekker sannsynligvis ikke komponentene hans mer en HD7950 mer enn 300w under max load.

 

Kanskje det, men uansett ikke så smart:P

Lenke til kommentar

Hvorfor? Pga pris/ytelse i forhold til 670?

Hvis det er det som er argumentet ditt så er det feil i min situasjon. Jeg kjøpte GB gtx 680 OC 3x winforce for 3327 kroner fra PS og det er samme pris som asus gtx 670. Tror jeg valgte riktig:P Og ja den kan også OC-es og er ganske stille.

 

Lågaste pris eg fann i prisguiden var ca 2400 for GTX 670, mens den var ca 3100 for GTX 680. Det er en del forskjell iallfall, men er ikkje nokon ekspert, så veit ikkje om prisen er verdt ytelseshoppet.

 

Kanskje det, men uansett ikke så smart:P

 

Det burde no ikkje vere noko problem om systemet ikkje trekker meir enn 300W? Då har han jo ein del å gå på. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor? Pga pris/ytelse i forhold til 670?

Hvis det er det som er argumentet ditt så er det feil i min situasjon. Jeg kjøpte GB gtx 680 OC 3x winforce for 3327 kroner fra PS og det er samme pris som asus gtx 670. Tror jeg valgte riktig:P Og ja den kan også OC-es og er ganske stille.

 

 

 

Kanskje det, men uansett ikke så smart:P

Nvidia GTX 680 er et bra kort men med den dyre prisen så er den ikke verdt pengene, AMD Radeon 7970 ghz edition koster litt mindre(eller samme pris) en et Nvidia GTX 680 og AMD Radeon 7970 ghz knuser Nvidia GTX 680 på flere spill (i følger hardware.no spill testene: http://www.hardware....dition/110354/5).

 

 

 

Edit: Som MFS sier så er det stor forskjell på prisen mellom Nvidia GTX 670 og Nvidia GTX 680. Om jeg ikke husker feil så har Nvidia GTX 670 nesten lik ytelse som en Nvidia GTX 680 og om du skal sammenligne prisen mellom Nvidia GTX 670 og Nvidia GTX 680 kan du ikke sammenligne med en av de dyreste Nvidia GTX 670 mot en av de ''billigste''Nvidia GTX 680. Og nei, jeg sier ikke dette pga at jeg er en AMD ''fanboy''.

Endret av Data97
Lenke til kommentar

Nvidia GTX 680 er et bra kort men med den dyre prisen så er den ikke verdt pengene, 7970 ghz edition koster litt mindre(eller samme pris) en et gtx 680 og 7970 ghz knuser 680 på flere spill (i følger hardware.no spill testene: http://www.hardware....dition/110354/5).

 

Haha, ja, antall FPS? Vet det. Men hva med driverne til ATI? De suger. For meg var alt forstyrrende og plagsomt med AMD. GTX 680 gir et bedre bilde og med mindre effektbruk og temperaturer :p Et pluss er det for meg i hvert fall :p

Lenke til kommentar

Lågaste pris eg fann i prisguiden var ca 2400 for GTX 670, mens den var ca 3100 for GTX 680. Det er en del forskjell iallfall, men er ikkje nokon ekspert, så veit ikkje om prisen er verdt ytelseshoppet.

 

 

 

Det burde no ikkje vere noko problem om systemet ikkje trekker meir enn 300W? Då har han jo ein del å gå på. :)

 

Snakker da ikke om referansekortet, da. Du får ikke assus 670 DC for 2400kr men 2900 og oppover.

Lenke til kommentar

Haha, ja, antall FPS? Vet det. Men hva med driverne til ATI? De suger. For meg var alt forstyrrende og plagsomt med AMD. GTX 680 gir et bedre bilde og med mindre effektbruk og temperaturer :p Et pluss er det for meg i hvert fall :p

AMD sine drivere kan jeg være ærlig var dårlig før, men nå som de har kommet med gode drivere har det ikke oppstått problemer som før. Endret av Data97
Lenke til kommentar

Haha, ja, antall FPS? Vet det. Men hva med driverne til ATI? De suger. For meg var alt forstyrrende og plagsomt med AMD. GTX 680 gir et bedre bilde og med mindre effektbruk og temperaturer :p Et pluss er det for meg i hvert fall :p

 

Bedre bilde?

Tempraturer avhenger av kjøler og er egentlig ikke en pekepin på noe som helst. Vifteprofil kan man lage selv om man vil ha lavere temperatur/støy.

 

Og kom gjerne med håndfast bevis på at driverene til amd suger, da vi har mange her på forumet som ikke har nevneverdige problemer med dem.

Lenke til kommentar

Å sammenlikne på disse måtene kommer oss ingen vei...

 

Skulle vi sett på det med rå ytelse i bakhodet hadde det ikke vært så mye å fyre opp diskusjonen med. Radeon HD 7970 er mer enn kraftig nok.

GTX 670/680 er mer effektiv med tanke på effektforbruk. Siden strømforsyningen din er noenlunde begrenset er kanskje dette noe å ha i bakhodet, men det er ikke en avgjørende faktor.

Temperatur avgjøres som sagt av kjøleren på kortet. Har sett at noen HD 7970 kan være noen grader varmere i snitt, men ikke noe stort.

 

3DMark 11:

 

 

 

3dmark%20overall.png

 

Her ser vi at det ikke er så mye som skiller i 3DMark 11. GTX 670 gjør det nesten like bra som HD 7970. Dette er et gjentakende mønster i mange benchmarktester. Uansett, syntetiske benchmarktester representerer ikke et skjermkorts fulle potensiale, inkluderte det bare som et lite 'heads up'.

 

 

 

Battlefield 3:

 

 

 

battlefield%201920.png

 

 

Med BF3 kjørende i 1920x1080 ser vi at HD 7970 GHz legger seg i hælene på GTX 680 med en margin på nesten 10FPS foran GTX 670. Ingen superklar seier, men GTX 680 stikker av med seieren.

 

battlefield%202560.png

 

Først når vi kjører spillet i 2560x1600 ser vi at HD 7970 får et lite forsprang. Generelt hånterer HD 7970 høyere oppløsning bedre enn nVidia kort. Derfor ville disse kortene også vært ideelle ved bruk av et 3-monitor oppsett.

 

Konklusjon? Spiller du i 2560x1600 er HD 7970 best. Ellers kan du velge hva du vil.

 

 

 

 

Jeg ville også anbefalt deg å se etter "ytelse per [sett inn valuta]" tester. Dette ville sikkert vært mer nyttig i ditt tilfelle siden du er på et budsjett. Her er PassMark sin liste basert på G3DMark:

 

http://www.videocard.../gpu_value.html

 

 

Uansett hva som blir sagt her, blir du fornøyd om du så velger et GTX 670 eller HD 7970.

Endret av MartN H
Lenke til kommentar

Jeg er fornøyd med amd driverne bryr meg lite om det er nvdia eller amd kort.

Så langt ser det ut som at jeg kommer til å kjøpe dette. Ser at det står påkrevd 500w psu

Ettersom jeg ikke har overklokket CPU'en og ikke har planer om å overklokke GPU med den PSU'en jeg sitter med tror jeg det skal gå bra, og jeg har planer om å skaffe meg ny psu senere.

Det jeg lure rmest på er 7970 vs 670, og ikke si "driverne suger" eller "kjøpte et kort fra *** og det suger"

Tenker mer på ytelse i spill.

 

Hva tror dere?

670 eller 7970

 

Kjøper kortet i mars siden det er da jeg har bursdag.

Endret av Ola_Harrymaster
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er fornøyd med amd driverne bryr meg lite om det er nvdia eller amd kort.

Så langt ser det ut som at jeg kommer til å kjøpe dette. Ser at det står påkrevd 500w psu

Ettersom jeg ikke har overklokket CPU'en og ikke har planer om å overklokke GPU med den PSU'en jeg sitter med tror jeg det skal gå bra, og jeg har planer om å skaffe meg ny psu senere.

Det jeg lure rmest på er 7970 vs 670, og ikke si "driverne suger" eller "kjøpte et kort fra *** og det suger"

Tenker mer på ytelse i spill.

 

Hva tror dere?

670 eller 7970

 

Kjøper kortet i mars siden det er da jeg har bursdag.

 

 

For å si det sånn så er Nvidia GTX 670 og AMD Radeon 7970 to skjermkort som har rå ytelse. Men jeg hadde valgt AMD Radeon 7970 p.g.a at den har bedre ytelse enn Nvidia GTX 670. I tillegg så har de jo likt pris også? og du skrev selv at du skulle kjøpe Crysis 3, da får du jo en stor fordel med å kjøpe skjermkortet som jeg linket tidligere siden du får med Crysis 3 og BioShock Infinite. 7950 skjermkortet arni90 anbefalte er også et bra skjermkort, Sier bare at valget er ditt :)

 

 

 

Edit: Crysis 3 er med i ''Gaming Evolved'' programmet til AMD så det vil gi en fordel.

Endret av Data97
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...