VargAamo Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 Går oppover for første gang dette årtusenet.Musikkbransjen vokser takket være Internett Lenke til kommentar
Populært innlegg indahla Skrevet 27. februar 2013 Populært innlegg Del Skrevet 27. februar 2013 Dette er en hardt vunnet seier for en industri som har innovert, kjempet og transformert seg over et tiår. Det viser hvordan musikkindustrien har tilpasset seg Internett-verdenen, lært seg å møte forbrukernes behov, og gjort penger på det digitale markedet, sier Moore. joa... 17 Lenke til kommentar
UriasX Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 IFPI-rapporten er på sin side ikke bare preget av lyspunkter. Musikkindustrien lar seg stadig plage av pirater, og det trekkes blant annet frem at nesten hver tredje internettbruker fremdeles besøker nettsider som tilbyr ulovlig kopiert musikk. Besøkte eller lastet ned fra? Er mange lovlige filer som kan lastes ned fra steder der ulovlig innhold er å få tak i. Man blir ikke automatisk en pirat av å besøke en slik side... 5 Lenke til kommentar
Jann. Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 "innovert, kjempet" - "innovert" meg en vess plass. "kjempet" ihvertfall ikke for folket, men får hvordan å skal klare å tyne mere dollars. 6 Lenke til kommentar
Theoneask Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 Hahahahahahahhahahhahahha. Åh gud. Rapporten er jo 90% bullshit. Well done. 5 Lenke til kommentar
Populært innlegg ovrebekk Skrevet 27. februar 2013 Populært innlegg Del Skrevet 27. februar 2013 – Dette er en hardt vunnet seier for en industri som har innovert, kjempet og transformert seg over et tiår. Det viser hvordan musikkindustrien har tilpasset seg Internett-verdenen, lært seg å møte forbrukernes behov, og gjort penger på det digitale markedet, sier Moore. Og årets "sette kaffen i halsen"-pris går til Moore, det må jo være det dummeste jeg har hørt! Godt å vite at IFPI får mer penger, så de kan bruke mer penger på å utvikle DRM-løsninger, ansette advokater og finne på idioti som at radiopodcaster ikke kan inneholde et snev av musikk eller radiojingler. 11 Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 – Dette er en hardt vunnet seier for en industri som har innovert, kjempet og transformert seg over et tiår. Våknet han nettopp fra koma eller? Har visst ikke fått med seg at det er bransjen som har kjempet mot nye distribusjonsmetoder i tiår, og nå tapt. 3 Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 28. februar 2013 Del Skrevet 28. februar 2013 ...det trekkes blant annet frem at nesten hver tredje internettbruker fremdeles besøker nettsider som tilbyr ulovlig kopiert musikk. Det gjør jeg støtt og stadig, men har ikke lastet ned én MP3 (eller andre lydformater for den saks skyld) siden jeg ble Spotify kunde i 2009. Den "seieren" er som flere påpeker noe de har kjempet i mot i mange år. De tapte så det sang, men etter å ha blitt tvunget til å finne nye løsninger, ser de nå at det faktisk også er mulig å tjene penger på nedlasting og streaming. Akkurat som "piratene" sa for flere år siden. 2 Lenke til kommentar
Tan28 Skrevet 28. februar 2013 Del Skrevet 28. februar 2013 – Våre markeder blir fortsatt sabotert av ulovlig, gratis musikk. Dette er et problem hvor myndighetene spiller en avgjørende rolle, særlig gjennom å kreve at annonsører, søkemotorer, Internettilbydere og andre aktører er medgjørlige, sier Moore. Godt å se at bransjen fortsatt mener det er alle andres feil, da... Godt å se at selv da trenden snur til pluss for de, evner ikke bransjen å se det positive i økt inntjening, men velger å fokusere på det negative i "tapt" sådan... Herrejemini, jeg griner... 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå