Gå til innhold

Windows er XP verst i klassen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mulig jeg har ordlagt meg litt dumt, jeg påstår ikke at man ha Windows 8 for å utnytte touch-enheter, det jeg mener er at det er vesentlig bedre sammenlignet med tidligere versjoner av Windows, nettopp fordi det har blitt utviklet med dette i tankene (Metro).

 

Om Microsoft skal ha noen som helst sjanse på å møte konkurransen fra Android og iPhone må de går over til en løsning hvor touch fungerer sømløst, XP, Vista og 7 fungerer ikke sømløst eller på samme måte som konkurrentene. At det fungerer er greit nok, men for en forbruker er det ikke konkurransedyktig (mener jeg).

 

At det finnes noen ekstrem motstand mot å bruke andre utgaver enn 8 kjenner ikke jeg til, det er vel heller at det finnes sterk støtte for å bruke 8 fremfor tidligere utgaver.

 

Edit: Skriveleif

Endret av DCG
Lenke til kommentar

Det er nå litt overdrevet at Windows 8 er så totalt forskjellig fra Windows 7 , på mange måter fungerer ting her bedre , men noen kameler (i form av lite uttenkte løsninger) må man svelge.

 

Det Microsoft prøver å levere er en mer strømlinjeformet løsning som i alle fall på standard PC virker som en hybrid mellom mindre berørningssensitive enheter og dagens datamaskiner.

 

Personlig har jeg nå blitt vant med Windows 8 og føler jeg til en viss grad jobber effektivt, bruker en del desktop , men den nye startmenyen er også kjekk når du har tilpasset den ordentlig.

 

Det som er viktig dog er at Windows 8 er i utgangspunktet langt tryggere enn Windows 7 og vi må nok bare venne oss til at slik vil det være også med fremtidlige utgaver av windows.

Lenke til kommentar

Sier de fleste som ikke klarer å lære seg noe nytt.

 

Jeg liker Windows 7 veldig godt. Hvorfor skal man ha det nyeste? Det ser ut som noen har portet noe android-greier til en PC. Jeg gir faen i om det er "helt greit" når man blir vandt til det. Skal ikke være nødvendig.

 

Jeg jobber noe med support for PCer (ett "sideprosjekt" kinda). Over halvparten av henvendelsene fra kunder, er folk som vil få vekk bios-låsen som hindrer dem i å gå til Windows 7.

 

Jada, med en modifikasjon her og der blir det noe likt Windows 7 - men hva er vitsen?

 

Du liker muligens Win8, bra for deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Locked bootloader" eller noe liknende er vel fagordet.

Men tar 2min å fjerne det, så ser ikke helt vitsen med å ha det der i det hele tatt.

UEFI Secure boot er vel heller fagordet. Vitsen med det er å styrke sikkerheten til OS'et ved å hindre lasting av potensiell "slem" kode.
Lenke til kommentar

Morsomt at du av en eller annen grunn hopper rett fra Vista til 8, har du ikke vært borti 7?

 

Jeg husker godt når Vista kom, det var uvant og jeg var skeptisk. Når 7 kom var det meste av irritasjonsmomenter borte, idag kunne jeg ikke tenkt meg å gå tilbake til XP. På serversiden har 2008 vært langt bedre enn 2003 (er iallefall min erfaring).

 

Men klart, du har jo testet det i et par uker så dette vet du nok bedre enn oss andre ;-)

og ja, bruker windows 7 til daglig
Lenke til kommentar

Det er nå litt overdrevet at Windows 8 er så totalt forskjellig fra Windows 7 , på mange måter fungerer ting her bedre , men noen kameler (i form av lite uttenkte løsninger) må man svelge.

 

Det Microsoft prøver å levere er en mer strømlinjeformet løsning som i alle fall på standard PC virker som en hybrid mellom mindre berørningssensitive enheter og dagens datamaskiner.

 

Personlig har jeg nå blitt vant med Windows 8 og føler jeg til en viss grad jobber effektivt, bruker en del desktop , men den nye startmenyen er også kjekk når du har tilpasset den ordentlig.

 

Det som er viktig dog er at Windows 8 er i utgangspunktet langt tryggere enn Windows 7 og vi må nok bare venne oss til at slik vil det være også med fremtidlige utgaver av windows.

 

Nå vår det gui et jeg snakket om her som er ganske så forskjellig , særlig når man påstår at det er så stor forskjell mellom XP og vista/ W7 .

 

Forskjellen mellom xp og W7 er jo for det meste det som er skult for oss , men det designmessige er ikke så veldig stort , det samme som mellom windows 95 og 98

 

hvis man oppdaterer W7 og endre mye på utseende så har man jo W8

Lenke til kommentar

«Ved å kombinere alle sikkerhetshull for samtlige versjoner av Windows (med unntak av mobilutgavene), står Microsoft igjen med 1114 svakheter. Når Sourcefire gjør det samme med Linux, det vil si å tilegne sårbarhetene til store aktører som Ubuntu og Red Hat, går Linux-tallet visstnok opp til 1752. OS X kan derimot skilte med «bare» 827 svakheter.»

 

Så store svakheter i «Linux»? Det hadde jeg aldri trodd. Ellers er det meste som forventet i artikkelen.

Lenke til kommentar

Nå vår det gui et jeg snakket om her som er ganske så forskjellig , særlig når man påstår at det er så stor forskjell mellom XP og vista/ W7 .

 

Forskjellen mellom xp og W7 er jo for det meste det som er skult for oss , men det designmessige er ikke så veldig stort , det samme som mellom windows 95 og 98

 

hvis man oppdaterer W7 og endre mye på utseende så har man jo W8

 

Nå synes jeg du roter litt , eller du har kanskje blitt litt glemsk.

Det var en god del med endringer når Vista kom kontra XP , en god del var overfladiske som et gjennomsiktig GUI og en god del visuelle endringer, man valgte også å samle verktøyene i kontrollsenteret på en plass.

Så var det jo en del endringer i måten man jobber på og hvordan man får utført en oppgave fra A til B ,dette har også skjedd nå med Windows 8 og tiles.

 

Windows 8 har også fått mange oppdateringer ellers også som filutforskeren , forbedret oppstart og kontroll over programmene som kjører ved oppstart for å forbedre ytelsen , forbedret defragmentasjon , forbedret systemovervåkning osv.

 

I bunn og grunn er oppdateringene i Windows 8 godt synlige og merkbare.

Lenke til kommentar

Nei. Sier 70% av de som ringer dit som jeg jobber.

Sier 70% av de som ringer til et sideprosjekt du har 'kinda'. Min erfaring (dog ikke fra forbruker-kunder) er at folk tar imot det de får uten å tenke noe særlig på hvilket OS som medfølger, bare det fungerer. Klaging om Windows 8 er mye den samme som når Vista kom, ting er uvant men med tiden så venner folk seg til det og ser nytten av endringene.

Nå vår det gui et jeg snakket om her som er ganske så forskjellig , særlig når man påstår at det er så stor forskjell mellom XP og vista/ W7 .

 

Forskjellen mellom xp og W7 er jo for det meste det som er skult for oss , men det designmessige er ikke så veldig stort , det samme som mellom windows 95 og 98

 

hvis man oppdaterer W7 og endre mye på utseende så har man jo W8

Det meste er ikke skjult for "oss", for meg som jobber i IT og f.eks. må deploye eller konfigurere hundre maskiner er det mange endringer som er gjort siden XP som har gjort min jobb vesetlig enklere og bedre.

 

At forbruker ikke ser alle endringene betyr ikke at de ikke er der......

Likevel vil jeg nå ikke kalle det for sømløst fordi man ikke kan bruke det på "samme måte" som i W7 hvis man bruker fingrene.

Nei, du kan ikke gjøre det på samme måte som Windows 7, ganske enkelt fordi Windows 7 ikke har et GUI lagd med tanke på touch. Windows 8 med Metro er lagd for at du skal kunne brukere fingrene på en sømløs måte.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...