Atticuz Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 Hei jeg bygde inn pc\en i et nytt kabinett i går kveld, alt gikk fint frem til i dag morgen da jeg skulle installere en ny vifte, koblet til viften å started pc'en, hvor jeg ikke fikk post, fant ut litt etter hvert med litt feilsøking at det viste seg å være noe rart med RAM'en, så jeg koblet opp 1 av de 4 sticksa jeg har, som er corsair vengeance lp 16gb kit 4x4. så nå sitter jeg da her med 1 stick i pc'en, å lurer på om det er ram'en som er gåen, eller hovedkortet problemet ligger. Har disse komponentene Rog v gene matx. i5 2500 corsair vengeance lp 16gb kit. 850 corsair ax. 660 superclocket. Lenke til kommentar
Atticuz Skrevet 27. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2013 (endret) Har også bøyd en pinne i cpu socketen, men fikk rettet den opp igjen, gjorde dette for godt og vell 6mnd siden å har ikke hatt noen problemer før nå. jeg var også til å så i socketen bare for å se om det faktisk var cpu som var problemet, kunne ikke finne en feil der så. Endret 27. februar 2013 av Atticuz Lenke til kommentar
Heika98 Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 Prøv med ram som du vet at virker, så får du vite om det er ram eller hovedkort som er problemet. Lenke til kommentar
Atticuz Skrevet 27. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2013 viser seg å være Dimm a1 og a2 som er deffekte. Lenke til kommentar
Atticuz Skrevet 27. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2013 kan nå sette inn 8gb ram, ved å bruke dim b1 og b2, så fort jeg setter noe i a1 eller a2 får jeg ikke post, så skal sende dette kortet til reklamasjon. har også oppdatert bios, sett på timings, volt og clock, alt er fint. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå