Gå til innhold

Den store Watch Dogs tråden

Anbefalte innlegg

Noen som har funnet ut av "problemet" med at det føles ut som at musa beveger seg i sirrup? Er spesielt ubehagelig i menyene. Jeg har allerede endret config filene for å fjerne smoothing og mousesmoothing. Det minner veldig om noen spill jeg har spilt tidligere hvor problemet har vært Vsync av/på (Av en eller annen grunn), men jeg kan ikke stille på Vsync siden jeg kjører det i Window Mode.

Vsync som gjør det kanskje, spiller med 360 kontroller så har ikke vært borti problemet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror du får beskjed dersom de profilerer deg. I tillegg får du beskjed om at du er invadert dersom du prøver å starte et oppdrag eller gå inn på online modus selv, mens en annen spiller er i gamet ditt. Det har skjedd en fire-fem ganger nå, og da klarte jeg å finne og drepe dem.

Tror jeg fant svaret nå. Jeg hadde akkurat fulgt etter en kar selv, og hadde kjørt kanskje 100-200 meter i en bil jeg plukka opp. Fikk en ekkel følelse og bestemte meg for å rygge for å sjekke bilene bak. Og jodda, bilen rett bak meg hadde en annen spiller i. Dessverre hadde han mye raskere bil, så jeg fikk ikke tatt han ut, menmen. Ihvertfall sto det at han hadde kommet til 16% - og ettersom jeg ikke fikk opp noen verdens ting virker det som om man kanskje ikke får vite at noen følger etter en. Såvidt jeg kan skjønne står det tailing også om folk skal hacke deg, men ikke har kommet forbi den første delen enda. En tredjedel av gangene om ikke oftere finner jeg fienden før de kommer til hackinga.

Det må være en måte å finne det ut på dog, 2/3 jeg er etter veit definitivt at jeg er der. De prøver aktivt å legge feller for å avsløre meg.

Endret av Dellers
Lenke til kommentar

Om man ser bort ifra tekniske ting som portingen til PC, optimaliseringen og innloggings problemer, så må jeg si at spillet i seg selv er en deilig blanding av FarCry, Assassins Creed med en touch av Mafia 2 og GTA :)

Men spillet trenger en patch som gir litt omsorg til PC versjonen. Den ukonsekvente muse-aksellerasjonen har Ubisoft i alle sine spill da de dessverre ikke ser verdien av å legge for mye arbeid i portingen til PC. Alle menyene og generelt UI`en, også in-game, er horribel å manøvrere seg rundt i uten kontroller. Om dette bunner i ett kostnadspørsmål eller inkompetanse er vanskelig å si, men jeg tror på det første.

Edit: Apropo tekniske issues, er det flere som sliter med flickering? Mest på bygninger/landskap i bakgrunnen, er det noen grafikkinnstillinger som kan gjøre noe med dette?

Endret av Thoto79
Lenke til kommentar

Har spillet både til PC og PS4, men selv på ultra grafikk og 60++ fps på PC så synes jeg det flyter mye bedre på PS4 som "bare" har 30fps, og man ikke se noe merkbar forskjell i grafikk. Det er også uspillbart med mus som mange påpeker her pg.a stuttering, og for mange andre bugs på pc. Så den beste opplevelsen får man nok med PS4 pr. dags dato og evnt. XB1 ;) Rart at det skal være slik når en PS4 koster 4000,- og selv om man har PC til 20.000- så vil den ikke kjøre like bra som på PS4 :p

Endret av Iceman22
Lenke til kommentar

Trodde folk skulle holde seg for gode til det i et spill som dette, men neida. Oppdaga en hacker etter meg, som selvsagt ikke kunne knertes. Spillet ga tydelige signaler om at alle kulene traff, likevel skjedde ingenting etter flere hele magasiner. Unødvendig!

Endret av Dellers
Lenke til kommentar

Har spillet både til PC og PS4, men selv på ultra grafikk og 60++ fps på PC så synes jeg det flyter mye bedre på PS4 som "bare" har 30fps,

Det er fordi alt dette tullet med 60fps vs 30fps er helt meningsløst i de fleste spill. Det trengs utelukkende i spill der man må reagere raskt, som i FPSer og RTSer. I spill som Watch Dogs, bilspill, plattformspill osv har det ingenting å si. Det eneste som har noe å si er at det er en stabil fps, og det klarer Watch Dogs rimelig bra.

Lenke til kommentar

Framerate is king. Men ja, det er ikke alle spill man trenger 60fps, det er jeg enig i, men høyere vil alltid være bedre. Og at du klarer å si at FPS ikke har noe å si i bilspill, det får meg til å undre. Bilspill, fightingspill, diverse FPS og RTS bør virkelig ha 60fps.

Lenke til kommentar

Har spillet både til PC og PS4, men selv på ultra grafikk og 60++ fps på PC så synes jeg det flyter mye bedre på PS4 som "bare" har 30fps,

Det er fordi alt dette tullet med 60fps vs 30fps er helt meningsløst i de fleste spill. Det trengs utelukkende i spill der man må reagere raskt, som i FPSer og RTSer. I spill som Watch Dogs, bilspill, plattformspill osv har det ingenting å si. Det eneste som har noe å si er at det er en stabil fps, og det klarer Watch Dogs rimelig bra.

Peasant speak. Selv om man ikke "trenger" 60 FPS i alle spill, så gjør det opplevelsen bedre. Spesielt i bilspill og open-world spill (som W_D) må man faktisk reagere raskt, og under 60 FPS hvis du er seriøs når det kommer til skikkelige bilspill er faktisk til stor hjelp, spesielt online. De fleste som spiller iRacing og lignende prioriterer FPS foran grafikk.

Dette er noe man kanskje ikke ser så mye forskjell på med første øyekast, men det merkes med en gang man spiller, og alt føles mye mer responsivt.

http://gfycat.com/InbornFrequentJanenschia

Lenke til kommentar

Bilspill trenger ikke raske reaksjoner, så nei, 60fps er ikke nødvendig. Men igjen, det må være stabil 30fps.

Bilspill trenger både presisjon og raske reaksjoner. Hva slags bilspill snakker du om, egentlig? Mario Kart? :p

Endret av Orwandel
Lenke til kommentar

Har spillet både til PC og PS4, men selv på ultra grafikk og 60++ fps på PC så synes jeg det flyter mye bedre på PS4 som "bare" har 30fps, og man ikke se noe merkbar forskjell i grafikk. Det er også uspillbart med mus som mange påpeker her pg.a stuttering, og for mange andre bugs på pc. Så den beste opplevelsen får man nok med PS4 pr. dags dato og evnt. XB1 ;) Rart at det skal være slik når en PS4 koster 4000,- og selv om man har PC til 20.000- så vil den ikke kjøre like bra som på PS4 :p

Da er du vant med lav FPS... Har spilt Watch Dogs på broderns XOne og for meg er det helt uspillbart. Jeg er vant med 60-120hz skjerm og fps, og på XB med 30 fps er det som om spillet lugger som et helvete. Jeg led meg også gjennom GTA V på 360, og da fant jeg egentlig ut at det er siste gangen jeg kjøper et spill på konsoll. Det burde jo også nevnes at forskjellen på grafikk er enorm. På PC kjører jeg alt på ultra, og utseendemessig er det langt foran konsoll

Lenke til kommentar

Herre min hattenfnatt, nå er det mye rart her inne. Hvem er det som ikke foretrekker høyere FPS? Her er det folk som har spilt for mye konsoll for lenge...

Selvsagt foretrekker jeg høy fps. Jeg prøver bare å si det ikke er nødvendig, men folk nekter å høre etter, som vanlig. Bare nevn "30 fps", og de gidder ikke høre mer. Det skal på død og liv være minst 60fps for å være spillbart, enten det er Call of Duty eller kabal. :p Men nok off-topic np. Tilbake til PC-problem... øh... jeg mener Watch Dogs.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...