Gå til innhold

Den store Watch Dogs tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Når det kommer til spill som dette så har PC vært en nisje plattform i årevis. PC er hvor entusiastene holder til. Derfor er det så ironiskt at plattformen har ikke vært prioritert på flere år. En trend som ikke ser ut til å snu overhode.

Lenke til kommentar

Godt over 1 time ja. Jeg har vel snart brukt 3. Fikk ikke du en sånn installerings greie inne i spillet?

Ja, det sto noe om at spillet holdt på å installere seg. Jeg lot den bare stå og gjøre seg ferdig. Tok tid, men har ikke hatt noe problem ellers.

Lenke til kommentar

Jeg liker spillet fra et gameplay ståsted, men det er tydelig at det sliter på det tekniske plan, med dårlig FPS, problemer med å komme online etc. Så etter å ha hørt at folk har klaget litt på RAM-problemer med Watch_Dogs, overvåket jeg RAM-bruken med MSI Afterburner (64 bit). Etter å ha spilt i ca. 3 timer, var over 8 GB RAM i bruk. Dette er ikke akkurat så bra for folk med litt mindre RAM enn meg (16 GB), men det vitner om dårlig kode.

 

Det jeg ser etter for å sjekke om spill er solid kodet og optimalisert, er RAM-bruken, om det går smertefritt å alt+tabbe fra fullskjerm etc. For meg er det umulig å alt+tabbe i Watch Dogs (kommer ikke inn i gjen i spillet), og det virker som spillet lider av "memory leaks" eller bare fyller minnet uten å tømme det for unødvendig data.

 

Dessuten får jeg ikke overlay fra Steam eller Uplay til å virke det meste av tiden. Andre som sliter med det?

Lenke til kommentar

Jeg liker spillet fra et gameplay ståsted, men det er tydelig at det sliter på det tekniske plan, med dårlig FPS, problemer med å komme online etc.

Viktig å spesisere at det er PC-versjonen du snakker om. PS4-versjonen har ingen nevneverdige problemer med noe som helst, og tviler på at XBone har det. Mulig det er litt på PS360, men aldri hørt noe om det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Jeg liker spillet fra et gameplay ståsted, men det er tydelig at det sliter på det tekniske plan, med dårlig FPS, problemer med å komme online etc.

Viktig å spesisere at det er PC-versjonen du snakker om. PS4-versjonen har ingen nevneverdige problemer med noe som helst, og tviler på at XBone har det. Mulig det er litt på PS360, men aldri hørt noe om det.

 

 

Alle som leste posten skjønte at det var til PC. Jeg har hørt om flere som sliter med å komme online på konsoll også, samt folk som sliter med installasjonen. Og når jeg sier dårlig FPS, så er den jo selvfølgelig bedre enn på konsoll. Men dårlig i forhold til hva som er forventet på en PC.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg liker spillet fra et gameplay ståsted, men det er tydelig at det sliter på det tekniske plan, med dårlig FPS, problemer med å komme online etc. Så etter å ha hørt at folk har klaget litt på RAM-problemer med Watch_Dogs, overvåket jeg RAM-bruken med MSI Afterburner (64 bit). Etter å ha spilt i ca. 3 timer, var over 8 GB RAM i bruk. Dette er ikke akkurat så bra for folk med litt mindre RAM enn meg (16 GB), men det vitner om dårlig kode.

 

Det jeg ser etter for å sjekke om spill er solid kodet og optimalisert, er RAM-bruken, om det går smertefritt å alt+tabbe fra fullskjerm etc. For meg er det umulig å alt+tabbe i Watch Dogs (kommer ikke inn i gjen i spillet), og det virker som spillet lider av "memory leaks" eller bare fyller minnet uten å tømme det for unødvendig data.

 

Dessuten får jeg ikke overlay fra Steam eller Uplay til å virke det meste av tiden. Andre som sliter med det?

 

Hm, snodig at noen skal ha så mye problemer.

 

Jeg har sjekket rambruk med jevne mellomrom, og har alt-tabbet + spilt i windowed mode uten at rambruken har oversteget 2-3 GB. Har sålangt spilt rett rundt 50 timer tenker jeg.

 

Eneste problemene jeg har hatt er;

 

1: Uplay som avogtil tok litt ekstra tid å logge på. Måtte trykke Try again en gang og to

2: Mista savegamet med cirka 10-15 timer i det, når jeg unlocka en reward i uplay

 

Har i hovedsak hatt lange gamingsesjoner med spillet, og steam viser ~80+ timer. Har latt det kjøre mens jeg har spist/sett tv/etc

Lenke til kommentar

Jeg liker spillet fra et gameplay ståsted, men det er tydelig at det sliter på det tekniske plan, med dårlig FPS, problemer med å komme online etc. Så etter å ha hørt at folk har klaget litt på RAM-problemer med Watch_Dogs, overvåket jeg RAM-bruken med MSI Afterburner (64 bit). Etter å ha spilt i ca. 3 timer, var over 8 GB RAM i bruk. Dette er ikke akkurat så bra for folk med litt mindre RAM enn meg (16 GB), men det vitner om dårlig kode.

 

Det jeg ser etter for å sjekke om spill er solid kodet og optimalisert, er RAM-bruken, om det går smertefritt å alt+tabbe fra fullskjerm etc. For meg er det umulig å alt+tabbe i Watch Dogs (kommer ikke inn i gjen i spillet), og det virker som spillet lider av "memory leaks" eller bare fyller minnet uten å tømme det for unødvendig data.

 

Dessuten får jeg ikke overlay fra Steam eller Uplay til å virke det meste av tiden. Andre som sliter med det?

Det du nevner om Ram`en. Spillet har fryst seg et par ganger. Da kan det godt være Ram bruken som går til himmels. Dette må jeg teste. Jeg trodde det var Oc, Men den er så godt som stabil nå :)

Lenke til kommentar

 

Jeg liker spillet fra et gameplay ståsted, men det er tydelig at det sliter på det tekniske plan, med dårlig FPS, problemer med å komme online etc. Så etter å ha hørt at folk har klaget litt på RAM-problemer med Watch_Dogs, overvåket jeg RAM-bruken med MSI Afterburner (64 bit). Etter å ha spilt i ca. 3 timer, var over 8 GB RAM i bruk. Dette er ikke akkurat så bra for folk med litt mindre RAM enn meg (16 GB), men det vitner om dårlig kode.

 

Det jeg ser etter for å sjekke om spill er solid kodet og optimalisert, er RAM-bruken, om det går smertefritt å alt+tabbe fra fullskjerm etc. For meg er det umulig å alt+tabbe i Watch Dogs (kommer ikke inn i gjen i spillet), og det virker som spillet lider av "memory leaks" eller bare fyller minnet uten å tømme det for unødvendig data.

 

Dessuten får jeg ikke overlay fra Steam eller Uplay til å virke det meste av tiden. Andre som sliter med det?

Det du nevner om Ram`en. Spillet har fryst seg et par ganger. Da kan det godt være Ram bruken som går til himmels. Dette må jeg teste. Jeg trodde det var Oc, Men den er så godt som stabil nå :)

 

 

Det høres mer ut som ett problem med overklokking enn med RAM. Ting forårsaket av ram ender som regel opp med en blå skjerm, og en reboot.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg liker spillet fra et gameplay ståsted, men det er tydelig at det sliter på det tekniske plan, med dårlig FPS, problemer med å komme online etc. Så etter å ha hørt at folk har klaget litt på RAM-problemer med Watch_Dogs, overvåket jeg RAM-bruken med MSI Afterburner (64 bit). Etter å ha spilt i ca. 3 timer, var over 8 GB RAM i bruk. Dette er ikke akkurat så bra for folk med litt mindre RAM enn meg (16 GB), men det vitner om dårlig kode.

 

Det jeg ser etter for å sjekke om spill er solid kodet og optimalisert, er RAM-bruken, om det går smertefritt å alt+tabbe fra fullskjerm etc. For meg er det umulig å alt+tabbe i Watch Dogs (kommer ikke inn i gjen i spillet), og det virker som spillet lider av "memory leaks" eller bare fyller minnet uten å tømme det for unødvendig data.

 

Dessuten får jeg ikke overlay fra Steam eller Uplay til å virke det meste av tiden. Andre som sliter med det?

Det du nevner om Ram`en. Spillet har fryst seg et par ganger. Da kan det godt være Ram bruken som går til himmels. Dette må jeg teste. Jeg trodde det var Oc, Men den er så godt som stabil nå :)

 

 

Det høres mer ut som ett problem med overklokking enn med RAM. Ting forårsaket av ram ender som regel opp med en blå skjerm, og en reboot.

 

fuuu... Da må cpu ha mer volt :/

Lenke til kommentar

Hvordan fungerer egentlig tailing? Får man opp beskjed om at noen er i spillet eller ikke? Jeg har aldri fått beskjed annet enn i hacking, men har heller aldri sett noen. Opplever ofte at de jeg skal følge etter er 2-300 meter unna, snur og kommer rett bort og scanner meg uten at jeg har gjort noe de kunne ha sett.

Lenke til kommentar

 

Jeg liker spillet fra et gameplay ståsted, men det er tydelig at det sliter på det tekniske plan, med dårlig FPS, problemer med å komme online etc. Så etter å ha hørt at folk har klaget litt på RAM-problemer med Watch_Dogs, overvåket jeg RAM-bruken med MSI Afterburner (64 bit). Etter å ha spilt i ca. 3 timer, var over 8 GB RAM i bruk. Dette er ikke akkurat så bra for folk med litt mindre RAM enn meg (16 GB), men det vitner om dårlig kode.

 

Det jeg ser etter for å sjekke om spill er solid kodet og optimalisert, er RAM-bruken, om det går smertefritt å alt+tabbe fra fullskjerm etc. For meg er det umulig å alt+tabbe i Watch Dogs (kommer ikke inn i gjen i spillet), og det virker som spillet lider av "memory leaks" eller bare fyller minnet uten å tømme det for unødvendig data.

 

Dessuten får jeg ikke overlay fra Steam eller Uplay til å virke det meste av tiden. Andre som sliter med det?

 

Hm, snodig at noen skal ha så mye problemer.

 

Jeg har sjekket rambruk med jevne mellomrom, og har alt-tabbet + spilt i windowed mode uten at rambruken har oversteget 2-3 GB. Har sålangt spilt rett rundt 50 timer tenker jeg.

 

Eneste problemene jeg har hatt er;

 

1: Uplay som avogtil tok litt ekstra tid å logge på. Måtte trykke Try again en gang og to

2: Mista savegamet med cirka 10-15 timer i det, når jeg unlocka en reward i uplay

 

Har i hovedsak hatt lange gamingsesjoner med spillet, og steam viser ~80+ timer. Har latt det kjøre mens jeg har spist/sett tv/etc

 

 

Siden jeg har 16 GB RAM merker jeg ikke noe av at spillet bruker 8 GB, men kan sikkert være et problem for andre. Det er mulig alt+tabbing går med windowed mode, men tilbake til fullskjerm kræsjer spillet. Det kan ha noe med grafikkortdrivere å gjøre. Jeg har AMD-kort og kjører den siste beta-driveren. Beta-drivere er ofte mindre stabile. Har fått blåskjerm en gang, men det var utenfor spillet.

 

Jeg mistet også en savegame når jeg låste opp en reward, men har ikke opplevd problemer etter at jeg skrudde av cloud saving i Uplay (anbefales).

 

Jeg har også funnet ut at det som hindrer overlay i å funke er at jeg kjører Afterburner eller Fraps, som igjen gjør at multiplayeren ikke fungerer skikkelig. Så har sluttet å bruke de bortsett fra når jeg skal kjøre tester.

Lenke til kommentar

Noen som har funnet ut av "problemet" med at det føles ut som at musa beveger seg i sirrup? Er spesielt ubehagelig i menyene. Jeg har allerede endret config filene for å fjerne smoothing og mousesmoothing. Det minner veldig om noen spill jeg har spilt tidligere hvor problemet har vært Vsync av/på (Av en eller annen grunn), men jeg kan ikke stille på Vsync siden jeg kjører det i Window Mode.

Lenke til kommentar

Hvordan fungerer egentlig tailing? Får man opp beskjed om at noen er i spillet eller ikke? Jeg har aldri fått beskjed annet enn i hacking, men har heller aldri sett noen. Opplever ofte at de jeg skal følge etter er 2-300 meter unna, snur og kommer rett bort og scanner meg uten at jeg har gjort noe de kunne ha sett.

 

Har ikke prøvd det, men du får visst beskjed med en gang noen har profilert deg.

Lenke til kommentar

Er det noen instillinger noe sted eller er det ingen annen måte enn og måtte spille offline for å slippe multiplayer/online maset? Ofte så passer det forferdelig dårlig å bli avbrutt av dette.

 

 

EDIT: Fant det, sett Online invation OFF.

Hvorfor det å velge dette sletter all tidligere opparbeidet online XP skjønner jeg ikke da men greit nok.

Endret av Thoto79
Lenke til kommentar

Hvordan fungerer egentlig tailing? Får man opp beskjed om at noen er i spillet eller ikke? Jeg har aldri fått beskjed annet enn i hacking, men har heller aldri sett noen. Opplever ofte at de jeg skal følge etter er 2-300 meter unna, snur og kommer rett bort og scanner meg uten at jeg har gjort noe de kunne ha sett.

 

Tror du får beskjed dersom de profilerer deg. I tillegg får du beskjed om at du er invadert dersom du prøver å starte et oppdrag eller gå inn på online modus selv, mens en annen spiller er i gamet ditt. Det har skjedd en fire-fem ganger nå, og da klarte jeg å finne og drepe dem.

Lenke til kommentar

 

Det høres mer ut som ett problem med overklokking enn med RAM. Ting forårsaket av ram ender som regel opp med en blå skjerm, og en reboot.

 

Nei det gjør det ikke i moderne spill. Det ender som regel med overflow og påfølgende CTD uten feilmelding. Overklokking derimot, skaper blåskjermer støtt og stadig pga. feil i kernel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...