Gå til innhold

Den store Watch Dogs tråden

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, er nok en del ting som ikke er helt bra. Men Watch Dogs er en bra eksempel på "the sum of all parts". Aner ikke om det er et norsk oversettelse, men uansett, det betyr kort og godt at ikke alle deler trenger å være perfekte for å få et nesten perfekt spill. Noen få ting trekker ned, men det er så mange ting som trekker opp at det negative er svært lett å overse. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Når du slutter får man jo opp en "uplay sak" som sier at "cloud-sync failed". Jeg bare lar den ligge i bakgrunnen og trykker "retry" nå og da inntil synken funker?

Men burde ikke Uplay skjønne at det burde bruke en lokal save som er nyere, slik som Steam gjør, og faktisk opplyser deg om det?

Lenke til kommentar

Jeg mener at gameplayet er svært godt, selvom historien er noe knotete. Det er bra med saker å gjøre, mye overraskende og moro og mange morsomme samtaler å overhøre. Det jeg mener mangler her, med tanke på hvor mye fokus det har vært på det, er grafikken. Den er absolutt ok, men står ikke til forventningene mine.

Alt i alt ett knallbra spill med mange fremditige underholdsningstimer.

Når du slutter får man jo opp en "uplay sak" som sier at "cloud-sync failed". Jeg bare lar den ligge i bakgrunnen og trykker "retry" nå og da inntil synken funker?

Men burde ikke Uplay skjønne at det burde bruke en lokal save som er nyere, slik som Steam gjør, og faktisk opplyser deg om det?

Det er merkelig at dere sliter med dette nå. Jeg kommer inn hver gang.

Lenke til kommentar

Ja nei hadde jeg faktisk fått starta spillet via Uplay...prøvde i går uten hell. Tror jeg laster ned piratutgaven i dag, har tross alt kjøpt det likevel.

Hva med offline-modus? Jeg fikk ikke til å logge inn på uplay i hele går, men var ikke noe problem å spille offline. Synes faktisk at spillet hadde bedre flyt, men det kan ha vært innbilning.

Det skal selvsagt prøves ut om det blir tid i dag :) Takk for tips!

Er forøvrig evigheter siden jeg sist brukte spilleriggen min (som nå er pakket inn i ett mere stuevennlig kabinett). Men kjenner jeg savner plug-and play fra PS4 nå allerede :p Ja, man får mye bedre grafikk og flyt på PC...men av og til er det greit å bare nøye seg med underholdning med en gang.

Ikke gi PC'n skylda for at Uplay suger! Vanligvis er det jo like plug-and-play på en PC, spesielt med moderne PC'er som booter opp omtrent like kjapt som en konsoll.

Lenke til kommentar

Jeg har fikset Uplay-problemet. Jeg gikk inn i settings og skrudde av cloud saves. Jeg vil ikke spill offline siden jeg elsker online hackingen!

Hele Uplay-siden går opp og ned som en sprettball, så det tydelig at de har problemer. Sjekk linken, se statistikken:

http://www.isitdownrightnow.com/uplay.ubi.com.html

For de som ikke har spilt det, her er en video med online hacking. Fyren gjør mange feil i begynnelsen, men han blir bedre etterhvert:

Endret av Orwandel
Lenke til kommentar

Jeg har fikset Uplay-problemet. Jeg gikk inn i settings og skrudde av cloud saves. Jeg vil ikke spill offline siden jeg elsker online hackingen!

Hele Uplay-siden går opp og ned som en sprettball, så det tydelig at de har problemer. Sjekk linken, sestatistikken:

Aahh, takk, visste ikke at det var option for å save lokalt i Uplay, har jo slitt masse med den save syncinga og har måttet gjort ting både to og tre ganger...

Men nå får jeg uansett ikke logget meg på Uplay da den er nede. igjen. SimShitty all over

Lenke til kommentar

Hele Uplay-siden går opp og ned som en sprettball, så det tydelig at de har problemer. Sjekk linken, sestatistikken:

Aahh, takk, visste ikke at det var option for å save lokalt i Uplay, har jo slitt masse med den save syncinga og har måttet gjort ting både to og tre ganger...

Men nå får jeg uansett ikke logget meg på Uplay da den er nede. igjen. SimShitty all over

Fant ut av det i dag etter å ha rotet litt rundt. Forandret screenshot-knappen også, siden den var det samme som i Steam. Dobbel screenshot!

Her er et tweet fra Ubisoft angående online-problemer:

Lenke til kommentar

Det er flere multiplayer moduser som race osv. Ingen av disse er strengt tatt nødvendige. Eneste er at man kun for Notority med å spille online, men selv det er strengt tatt ikke nødvendig. Er jo tøft å skyte i stykker biler, men en granatkaster koster ikke stort. :)

Btw man får prøve hacking fra begge sider i kampanjen, selv om man er offline.

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Det er flere multiplayer moduser som race osv. Ingen av disse er strengt tatt nødvendige. Eneste er at man kun for Notority med å spille online, men selv det er strengt tatt ikke nødvendig. Er jo tøft å skyte i stykker biler, men en granatkaster koster ikke stort. :)

Ok, takk. Høres ut som det er fullt spillbart offline da igrunn. Har tatt av cloud savingen også så da burde jo alt være greit, ihvertfall til man blir kastet ut/CTD neste gang :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Noen som for til de der QR-kodene? Har funnet en, men fatter ikke hvordan jeg skal scanne den. Det står jeg må finne alle bitene og aligne dem på kameraet, men jeg finner bare en av bitene.

Du må se koden fra flere vinkler. Har du funnet en bit av qr-koden, er det bare å finne et annet kamera i næreheten, og vende bildet mot samme sted.

Endret av Slettet-NIoHlfL
Lenke til kommentar

Ok, takk. Høres ut som det er fullt spillbart offline da igrunn. Har tatt av cloud savingen også så da burde jo alt være greit, ihvertfall til man blir kastet ut/CTD neste gang :p

Jeg har klokket inn en god del timer så langt, og har ikke engang rørt online-biten. Har ikke tenkt å gjøre det heller med det første. :)

Noen som for til de der QR-kodene? Har funnet en, men fatter ikke hvordan jeg skal scanne den. Det står jeg må finne alle bitene og aligne dem på kameraet, men jeg finner bare en av bitene.

Du må se koden fra flere vinkler. Har du funnet en bit av qr-koden, er det bare å finne et annet kamera i næreheten, og vende bildet mot samme sted.

Takk, for prøve igjen senere. Akkurat nå har jeg det for mye moro med å stikke av fra politiet. GTA har veldig mye å lære her. :)

Lenke til kommentar

Okey, nå skal jeg forklare hvorfor jeg ikke liker Watch_Dogs.

Når jeg spiller, så pleier jeg å leve meg inn i spill. Om det er åpne, store verdener som GTA og Skyrim, eller korridortype spill som Remember Me og Tomb Raider. Greit, det kan være bugs her og der, men det kan fikses, men når spillet er så radbrekket og ødelagt som det Watch_Dogs er, så dårlig laget, da klarer jeg ikke å leve meg inn i det, og jeg blir bare sittende og irritere meg over alle de småtingene som sammen ødelegger spillet så til de grader. Alene hadde det hver og en av de gått greit, men sammen så blir det utrolig ødeleggende.

La oss ta politiet, som Schreiber over skryter over. Det er så utrolig dårlig. Så utrolig dårlig. Første gangen kjørte jeg på togskinnene, og fant ut av politiet stopper å lete etter deg om du kjører der. Aner ikke om det var en bug eller ei, men det skjedde to ganger på rad. Noe annet man kan gjøre er å gå i vann. Så ja, togskinner eller vann, det er hva man trenger for å slippe unna politiet.

Og når vi snakker om politiet, så synes jeg det er skuffende at det er like mye etter deg om du dreper en person og flykter, eller om du massakrerer en hel park på flukt. Noen biler og et helikopter, det er det. Politiet vil heller ikke prøve å arrestere deg som på GTA, og om du tar Gang Hideouts, og sivile ringer politiet, vel, da er politiet så fittemongo at de hjelper gjengen med å knerte deg.

Så lang er historien jævla ræva, klisje, grusom.

Kartet er jævla lite og det er stusselig.

"Hacking is our weapon." Ja vel, jeg liker ideen, men for det meste er det like nyttig som å putte erter opp i nesen. Synes oppdragene er vanskeligere om du bruker hacking, det er mye lettere å massakrere alle, evt bare løpe opp og ta silent takedown etter silent takedown. Når så mye av spillet går ut på denne hackingen, da burde den virkelig vært nyttig og, men det raskeste og beste er å velge alle andre måter.

AI er ræva, men det er som forventet siden det er et sandkassespill. Fysikken er ræva, og bilkjøringen er totalt fiasko. Mye tull med grafikken og, men det er igrunn ikke så alt for farlig. Også irriterende at alt av NPCer dør av et skudd, uansett om du treffer dem i foten, skrittet eller armen.

Usynlige vegger her og der. Grusomt i et sandkassespill.

Forresten, har dere prøvd å hoppe foran et tog? Fra 100 (sikkert) til 0 kmh på under et sekund. Det bare stopper, helt av seg selv? Wtf?

Den her er også litt beskrivende:

NRHeLh6.png

Jeg kan legge til på slutten, så alle vet, at jeg nok er litt utbrent på spill om dagen, siden det er sjeldent noe treffer meg, og jeg kjeder meg lett, men Watch_Dogs er noe for seg selv.

Edit: Spiller på PC, og jeg er virkelig lei av Ubisoft og PC, de klarer virkelig ikke å optimisere spillene sine for PC.

Endret av Admiral Necrolamedor
Lenke til kommentar

Jeg spiller på PS4. Virker som den er milevis foran PC-versjonen, siden "alle" som klager har det på PC. Det kan være så enkelt som at det er en dårlig port. Kjøpt det heller på konsoll der det hører hjemme.

Nå skal eg fortelle hvorfor eg liker Watch Dogs.

Å vent, har enda ikke fått prøvd det!! Fy faen. Siste gang eg kjøper NOENTING som er knyttet Uplay.

Som sagt, de aller fleste som klager har det på PC. Det er ikke spillet sin feil at PC-versjonen er ræva.

Endret av Schreiber
Lenke til kommentar

Når jeg leser om alle disse problemene med PC-utgaven, priser jeg meg lykkelig over å ha skaffet det på konsoll. Ikke for det, min slitne, gamle laptop hadde ikke hatt sjans til å kjøre det uansett, men i det siste har jeg blitt mer og mer en konsoll-mann, nettopp på grunn av hvordan vi blir mer og mer r*vkjørt av slikt tullball som f.eks. Udon'tPlay.

Trist, for innerst inne foretrekker jeg å spille på PC.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...