Crash overrid3 Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 Hey. Har en macbook pro, mn ofte når jeg ser film ogl. så er lyden så lav finnes det en app eller ett programm som gjør at jeg kan få høyere lyd. håper på venlige svar. Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 I VLC kan du dra opp lydnivået ganske godt.. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 I VLC kan du dra opp lydnivået ganske godt.. Men da forvrenger man jo lyden noe jævlig. AtW Lenke til kommentar
Phelge Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 Med gamle filmer som allerede har litt støy ja. Dersom det er en ny innspilling og lyden er god går det fint å guffe opp lyden. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 Med gamle filmer som allerede har litt støy ja. Dersom det er en ny innspilling og lyden er god går det fint å guffe opp lyden. Gjør det vel ikke, VLC komprimerer og klipper lyden beinhardt når man kommer mye over 100% AtW Lenke til kommentar
Phelge Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 Jeg har hvertfall aldri irritert meg over tapet av lydkvalitet i VLC nå jeg har måttet forsterke i VLC på nyere filmer. Lenke til kommentar
dbass Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 Lydvolum alt over 100% i VLC er klippet hvis signalet faktisk går over normalt nivå. Se for deg en kilde som gir +-1volt med signal, og en forsterker som forsterker opp 10 ganger, til +-10 volt. Volumjusteringen til da VLC kan justeres opp til 20 ganger, men forsterkeren kan fortsatt bare forsterke signalet fra 1 til 10 volt. dvs, har du et signal på 0,5 volt, så går dette bra, mens går signalet over dette vil det vrenge. Er du sikker på at alle justeringsnivåer er skrudd helt opp når det gjelder lyd ut? Har gjort en del PEBCAK service for venner som har glemt å skru opp selve volumet. Jeg har ikke gjort dette på mac før dog. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå