Cuneax Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 Blant årets modeller finner vi en lekker 4KTV.Her er årets TV-er fra Sony Lenke til kommentar
TN;) Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 (endret) X9005 uten høyttalerne hadde vært fin! Synd at den har de høyttalerne. Ødelegger litt. Endret 27. februar 2013 av TN;) Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 Dem måte selvfølgelig ha noe som bryter med designet totalt...litt typisk Sony men allikevel. Tenker på denne gråe Sony logoen i fronten, det hadde jo vært så mye mer lekkert om den var borte og det var et Sony merke på den sorte rammen. 1 Lenke til kommentar
jimjames Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 hvor er modellene over 55"? Har noen tver usb 3? Regner med det er 2 kjernes cpu på tvene? Lenke til kommentar
H_Bozz Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 65" 4k er vel akkurat det jeg trenger ;-) Men må nok vente til neste generation foer prisen blir litt mer tiltalende. For folk med penger burde det ikke vaere noen tvil. 84" tommern som dere skriver om her helt vanvittig deilig for dem som ikke sett den enda. Men synes det er rart prisen er såpass mye dyrere i norge en kina. Husker prisen var ca. 150.000 nok der. Lenke til kommentar
EditeD Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 w603 ser ut som noe jeg kan tenke meg å henge på veggen på stua mi, ja Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 (endret) Jeg synes det var oppsiktsvekkende høye veiledende priser, håper de er mer villedende enn veiledende, eller har noe fantastisk bra som ikke kommer frem. 65-tommere: X9005: 60 000 High end 4K 55-tommere: X9005: 40 000 High end 4K W905: 23 000 Topp middelklasse triluminos, aktiv 3D og smart W805: 17 000 Øvre middelklasse passiv 3D og smart 50-tommere: W653: 10 000 Midtre mellomsjikt, smart 46/47-tommere: W905: 17 000 Topp middelklasse triluminos, aktiv 3D og smart W805: 13 000 Øvre middelklasse passiv 3D og smart R473: 7 000 Bunnsjikt, temmelig strippet 40/42-tommere: W905: 13 000 Topp middelklasse triluminos, aktiv 3D og smart W805: 9 500 Øvre middelklasse passiv 3D og smart W653: 6 500 Midtre mellomsjikt, smart R473: 5 000 Bunnsjikt, temmelig strippet 32-tommere: W653: 4 700 Midtre mellomsjikt, smart W603: 4 300 Nedre mellomsjikt, smart, ikke fullHD 24-tommere: W603: 3 700 Nedre mellomsjikt, smart, ikke fullHD Endret 27. februar 2013 av Simen1 Lenke til kommentar
Christoffero89 Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 er w905 back led eller edge led? akkurat bestilt philips tin 46pfl9707 som er noe dyrere da jeg vil ha back led. også matt skjerm er jo en stir fordel Lenke til kommentar
LMH Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 (endret) http://reviews.cnet....e-still-stupid/ Har denne karen eit poeng? I følge grafen burde eg ikkje klare å sjå forskjell på 720p og 1080p om lag 3 m frå ein 42" TV om eg har normalt syn, men eg innbiller meg i alle fall at det er tilfelle. Endret 27. februar 2013 av LMH 1 Lenke til kommentar
tsetsefluen Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 Lurer på om Sony sine smart-tv-er er gode nok eller må man satse på Samsung som gjør det bedre? Lenke til kommentar
knutinh Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 3D: flopp smarttv: flopp 4k:? Hvorfor går tv-bransjen i flokk på jakt etter siste buzzword i stedetfor å prøve å lage gode, enkle tv-er med god bildekvalitet til en fornuftig pris? Jeg hadde vært villig til å betale ca 500,- for å røske ut smart-tv funksjonaliteten i tven min. 500,- til for å fjerne høyttalere. -k 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 X9005 uten høyttalerne hadde vært fin! Synd at den har de høyttalerne. Ødelegger litt. Ja, det er ett mildt bissart designvalg for en slik modell. AtW Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 http://reviews.cnet....e-still-stupid/ Har denne karen eit poeng? I følge grafen burde eg ikkje klare å sjå forskjell på 720p og 1080p om lag 3 m frå ein 42" TV om eg har normalt syn, men eg innbiller meg i alle fall at det er tilfelle. Det er nok tilfelle for film og TV titting, men for data genererte bilder som f.eks spill skal det mye til for å ikke å ikke se noe forbedring mtp rendering artifacts (slik som aliasing), også fra 1080p til 4K. Lenke til kommentar
knutinh Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 Det er nok tilfelle for film og TV titting, men for data genererte bilder som f.eks spill skal det mye til for å ikke å ikke se noe forbedring mtp rendering artifacts (slik som aliasing), også fra 1080p til 4K. Synet har begrensninger. Disse begrensningene gjelder uansett hvilke typer bilder. Det slike tester ikke greier å fange opp er at forskjellige tv-er, bluray-spillere etc har varierende grad av funksjonalitet. Dvs at selv om 720p kan tenkes å være ideelt sett "nok" for en gitt avstand/størrelse, så kan dårlig skalering, hard kompresjon etc tenkes å gjøre forskjellen til 1080p synlig for en gitt setting. -k Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 Synet har begrensninger. Disse begrensningene gjelder uansett hvilke typer bilder. Det slike tester ikke greier å fange opp er at forskjellige tv-er, bluray-spillere etc har varierende grad av funksjonalitet. Dvs at selv om 720p kan tenkes å være ideelt sett "nok" for en gitt avstand/størrelse, så kan dårlig skalering, hard kompresjon etc tenkes å gjøre forskjellen til 1080p synlig for en gitt setting. -k Enn sannhet med modifikasjoner, begrensingene i synet endres ikke, men enkelte typer bilder er av en slik type at de i seg selv ikke nærmer seg begrensingen i synet. Skrå streker er noe av det synet vårt kan hente ut størst detaljer i, uten klare skrå streker så klarer man seg bedre feks. AtW Lenke til kommentar
mrs.robinson Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 65" 4k er vel akkurat det jeg trenger ;-)Men må nok vente til neste generation foer prisen blir litt mer tiltalende. For folk med penger burde det ikke vaere noen tvil.84" tommern som dere skriver om her helt vanvittig deilig for dem som ikke sett den enda. Men synes det er rart prisen er såpass mye dyrere i norge en kina. Husker prisen var ca. 150.000 nok der. Du vet at du ikke behoever aa ha norske bokstaver trykket paa tastaturet for aa kunne skrive de norske bokstavene ÆØÅ? Selv om du feks har kjoept laptop på nett fra USA og feks ENG tastatur kan du stille inn KEYBOARD LAYOUT til norsk slik at du kan skrive som en normal kar. Langt enklere for deg, og mindre irritasjon for meg. Saa vinner vi begge to 1 Lenke til kommentar
samco Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 Høytalerne på 4k tvn er vist nokk meget gode .. magnet veske dempede. Lenke til kommentar
knutinh Skrevet 28. februar 2013 Del Skrevet 28. februar 2013 Enn sannhet med modifikasjoner, begrensingene i synet endres ikke, men enkelte typer bilder er av en slik type at de i seg selv ikke nærmer seg begrensingen i synet. Skrå streker er noe av det synet vårt kan hente ut størst detaljer i, uten klare skrå streker så klarer man seg bedre feks. AtW Nei, det er ingen sannhet med modifikasjoner. Det er faktisk en tautologi: det som synet ikke er i stand til å oppfatte, det er ikke synet i stand til å oppfatte. Hvis du baserer deg på kunnskap om synet, så trenger du ikke å ta hensyn til om bildet består av skrå linjer eller er tatt opp med uskarpe objektiver, synets begrensninger gir oss en øvre grense for hvor mye oppløsning man kan nyttiggjøre seg i et gitt oppsett om man har "normalt" syn. Hvordan man faktisk skal bruke denne kunnskapen er ikke alltid så opplagt. En kjede fra kamera til skjerm består av mange ledd som påvirker oppløsningen på en ulineær, signalavhengig måte. http://en.wikipedia.org/wiki/Minute_of_arc#Human_vision -k Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 28. februar 2013 Del Skrevet 28. februar 2013 Synet har begrensninger. Disse begrensningene gjelder uansett hvilke typer bilder. Det slike tester ikke greier å fange opp er at forskjellige tv-er, bluray-spillere etc har varierende grad av funksjonalitet. Dvs at selv om 720p kan tenkes å være ideelt sett "nok" for en gitt avstand/størrelse, så kan dårlig skalering, hard kompresjon etc tenkes å gjøre forskjellen til 1080p synlig for en gitt setting. -k Jeg har selv sittet ca. 3m fra en 42" TV der med Xbox360, som har en veldig god skalerer, var bl.a linje aliasing helt klart synlig (i spill med native 720p oppløsning). Dette var noe som det var klare forbedringer på når jeg testet med 1080p fra en PC, men forsatt var linje aliasing ganske tydlig. Med høy nivå AA var dog forskjellen langt mindre, dvs bildekvaliteten var da bedre i 720p enn 1080p uten AA. http://filmicgames.com/archives/698 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 28. februar 2013 Del Skrevet 28. februar 2013 Nei, det er ingen sannhet med modifikasjoner. Det er faktisk en tautologi: det som synet ikke er i stand til å oppfatte, det er ikke synet i stand til å oppfatte. Hvis du baserer deg på kunnskap om synet, så trenger du ikke å ta hensyn til om bildet består av skrå linjer eller er tatt opp med uskarpe objektiver, synets begrensninger gir oss en øvre grense for hvor mye oppløsning man kan nyttiggjøre seg i et gitt oppsett om man har "normalt" syn. Hvordan man faktisk skal bruke denne kunnskapen er ikke alltid så opplagt. En kjede fra kamera til skjerm består av mange ledd som påvirker oppløsningen på en ulineær, signalavhengig måte. http://en.wikipedia....rc#Human_vision -k men så var ikke det påstanden din, påstanden din var "Synet har begrensninger. Disse begrensningene gjelder uansett hvilke typer bilder.", og det er ikke riktig i den forstanden at vi kan oppfatte like små detlajer uavhengig av hva slags bilde man ser på. Det kan man ikke, og om man skal gå for den absolutt laveste detlajgraden vi kan oppfatte, så er grafen vi så på misvisende. Om man går utifra THX-anbefalingen på 36 graders bilde, og man kan oppfatte ting ned i ca 0.13 bueminutt under ideelle forhold, så snakker man om 16k før man når grensen. AtW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå