Mo3n Skrevet 26. februar 2013 Del Skrevet 26. februar 2013 Hei! Sitter litt i klemma... Har akkurat satt opp nytt oppsett der absolutt alt er topp, unntatt nettverksdelen. Har installert alle drivere fra "setup" på CD'en som kom med mitt MSI B75MA-P45 HK. link til komplett Har snakket med flere, men ingen vet riktig hva som kan være årsaken. Var noe med PCI communication controller, hvor det stod et (!) ved i "device manager". Men heller ikke her vises den lengre. Spør om dere trenger flere opplysninger! Håper virkelig på svar, da dette irriterer meg kraftig, da jeg ikke får brukt PC som ønsket. På forhånd takk! Lenke til kommentar
FenrisC0de Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 Hvilket nettverkskort har du? Har du flere en ett? (er en del Hovedkort der ute med to stk ethernet-adaptere) Hvilket OS kjører du? Min anbefaling er å slenge inn en Live Linux-CD (feks Archlinux) og se om ting fungerer da. Hvis ikke, så er det muligens defekt maskinvare, og hvis det mot formodning fungerer, så mangler du nok en driver, eventuelt er det Windows som knoter det til for deg på et eller annet vis. Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 1. mars 2013 Del Skrevet 1. mars 2013 Normalt så skal Windows oppdage nettverkskortet ditt og innstalllere drivere uten noen store porblemer. Men som nevnt over, det hadde vært fint å vite hvilket OS du bruker. MSI har en del oppdaterte drivere etc for det HK'et, så sjekk support siden deres. Lenke til kommentar
meg0709 Skrevet 1. mars 2013 Del Skrevet 1. mars 2013 (endret) Du er helt sikker på at du har lagdt inn ethernet drivere til hk? Eller er det ett eksternt nettverks kort? Da må det jo legges inn drivere til det også. Ettersom han bruker kabel, så blir det jo vanskelig for windows å finne drivere når han ikke har internett ifra før av. Du har noe som heter "Realtek PCI-E Ethernet Drivers" på msi sine hjemmesider, last ned den og chipset driver, er vel de nyeste driverne å oppdrive per nå, husk å velge riktig OS før du laster ned. Endret 1. mars 2013 av meg0709 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå