Gå til innhold

Bør det være lovlig å være naken i det offentlige rom?


Anbefalte innlegg

Hvis jeg vil at det skal være ulovlig, betyr ikke det at jeg vil at det skal utarte til tvangsbruk eller vold.

Jo, det betyr faktisk AKKURAT DET.

 

Du ønsker at Politiet, på ditt vegne, skal bruke vold mot de som går uten klær for å tvinge dem til å dekke seg til slik at du slipper å se deres kjønnsorganer.

 

Faktisk burde man vel la deg selv utøve volden slik at du forstår hva det er du forsvarer.

Endret av Skatteflyktning
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Komplett feil. Barn er ikke kjønnsmodne. Ergo de er ikke seksuelle vesener frem til de utvikler det under tenårene. Å presse dem inn i den sex-fikserte verden som de ikke er mental klare å takle enda blir bare feil.

 

 

3. Jeg mener at barn skal få lov til å være barn uten å bli utsatt for ytterligere sex press fra samfunnet. Det finnes nok en grunn hvorfor vi har en sexuell lavalder, og 12 eller 14-åringer som "leker" sex med hverandre er ikke ansvaret bevisst som sex medfører.

 

1. Dette må være det dummeste jeg noen gang har hørt, ikke seksuelle vesener før i tenårene?, er du virkelig seriøs?

 

2. Det at seksuell lavalder er der hvor den er idag har ikke en god grunn til at den skal være akkurat der.

 

Ja,la de du nå kaller barn (alle under 18)(?) være barn, og slutt å bry deg så mye om hvem som har sex med hvem, å hvilke enooorme skader de "kan" få av frivillig sex.

Lenke til kommentar

1. Komplett feil. Barn er ikke kjønnsmodne. Ergo de er ikke seksuelle vesener frem til de utvikler det under tenårene. Å presse dem inn i den sex-fikserte verden som de ikke er mental klare å takle enda blir bare feil.

 

2. Det er forskjell å se sine nærmeste naken fra å se villfremmede mennesker naken vil jeg nok tro.

 

3. Jeg mener at barn skal få lov til å være barn uten å bli utsatt for ytterligere sex press fra samfunnet. Det finnes nok en grunn hvorfor vi har en sexuell lavalder, og 12 eller 14-åringer som "leker" sex med hverandre er ikke ansvaret bevisst som sex medfører.

 

Jeg husker godt at jeg hadde drømmer om sex og seksuelle fantasier da jeg gikk i barnehagen.

Jeg forsøkte å ha sex og visste hvordan det skulle fungere da jeg var 7-10 år gammel, med jevnaldrende.

Da hadde jeg ikke sett noen ha sex i virkeligheten eller på film.

 

Ikke undervurder vår instinktive kunnskap.

 

Og for din egen del, les opp litt mer om mennesker sin seksualitet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jo, det betyr faktisk AKKURAT DET.

 

Du ønsker at Politiet, på ditt vegne, skal bruke vold mot de som går uten klær for å tvinge dem til å dekke seg til slik at du slipper å se deres kjønnsorganer.

 

Faktisk burde man vel la deg selv utøve volden slik at du forstår hva det er du forsvarer.

 

Du er så snar med å blande inn politimakten i alt - hva med å sammenligne nakenhet med andre beslektede kroppslige friheter, og kalle det en norm. Da kommer jeg på et par andre normer, som sikkert hadde vært enda mer uvanlige å innføre på nytt. For eksempel kan man jo la folk få drite der de selv finner det for godt.

 

:)

Lenke til kommentar

Du er så snar med å blande inn politimakten i alt - hva med å sammenligne nakenhet med andre beslektede kroppslige friheter, og kalle det en norm. Da kommer jeg på et par andre normer, som sikkert hadde vært enda mer uvanlige å innføre på nytt. For eksempel kan man jo la folk få drite der de selv finner det for godt.

 

:)

 

Tenkt å la politiet utøve vold mot meg, bare fordi jeg liker å drite på gata eller?!!

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Tenkt å la politiet utøve vold mot meg, bare fordi jeg liker å drite på gata eller?!!

 

Politiet trenger ikke utøve vold mot meg, fordi jeg har med en liten pose, som jeg plukker opp driten og oppbevarer den i - jeg vil bare ha den friheten å kunne få følge mine naturligste ufarlige drifter.

 

Det kan vel ingen ha noe i mot

 

:)

Lenke til kommentar

Du er så snar med å blande inn politimakten i alt - hva med å sammenligne nakenhet med andre beslektede kroppslige friheter, og kalle det en norm.

Det var DU som var snar med å blande inn politimakten ved å forby ved lov den oppførsel du miskikte.

 

Om du går bort fra ditt tidligere standpunkt om forbud, og endrer dette til ett ønske om en "norm", vel da er alt greit.

 

Social norms are group-held beliefs about how members should behave in a given context.

http://en.wikipedia.org/wiki/Norm_(social)

 

Dog, du kan ikke forvente at alle oppfører seg slik du forventer at de skal oppføre seg. Ikke alle har de samme "normene". Klart du KAN prøve å overtale de som ikke følger dine normer, til å begynne å oppføre seg som du forventer. :)

Endret av Skatteflyktning
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Det var DU som var snar med å blande inn politimakten ved å forby ved lov den oppførsel du miskikte.

 

Om du går bort fra ditt tidligere standpunkt om forbud, og endrer dette til ett ønske om en "norm", vel da er alt greit.

 

 

http://en.wikipedia....ki/Norm_(social)

 

Dog, du kan ikke forvente at alle oppfører seg slik du forventer at de skal oppføre seg. Ikke alle har de samme "normene". Klart du KAN prøve å overtale de som ikke følger dine normer, til å begynne å oppføre seg som du forventer. :)

 

Jeg hadde frem til for ett par poster siden, ikke flagget noen bestemt holdning til selve prinsippet, og har fremdeles ikke konkludert noe spesielt, annet enn at jeg er interessert i å finne hvilke andre aspekter ved å flytte grenser, som faller naturlig inn i under samme prinsippet.

 

Og prinsippet er vel å få størst mulig personlig frihet, uten at det er til skade for andre levende vesener.

 

:)

Lenke til kommentar

Politiet trenger ikke utøve vold mot meg, fordi jeg har med en liten pose, som jeg plukker opp driten og oppbevarer den i - jeg vil bare ha den friheten å kunne få følge mine naturligste ufarlige drifter.

 

Det kan vel ingen ha noe i mot

 

:)

 

Det er like legitimt som å gå uten klær. Det eneste forbeholdet er at du kan bli forventet å vaske gulvet etter deg hvis du driter innendørs. Så for min del kan du drite alt du orker.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Det er like legitimt som å gå uten klær. Det eneste forbeholdet er at du kan bli forventet å vaske gulvet etter deg hvis du driter innendørs. Så for min del kan du drite alt du orker.

 

Ok, da er vi enige om dritingen - hva med å knulle alt man lyster ute i guds frie?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Grunnen er vel at det er til sjenanse for folk.

 

Jeg synes det er helt greit at nakenhet hører til strand eller det private.

 

Ellers får du sånne som String-Emil....

 

http://www.facebook....il/200016080372

 

Tusen takk - det var akkurat det doktoren foreskrev i dag ... ;)

 

Guten morgen Deutschland und der rest der Welt! – med String Emil. !!!!!! :fun:

644442_491259470910390_675126774_n.jpg

Lenke til kommentar

Ok, da er vi enige om dritingen - hva med å knulle alt man lyster ute i guds frie?

 

For øyeblikket kan jeg ikke komme på noen problemer med det annet enn at det vil være ekkelt for mennesker rundt en å se det. Men jeg skal innrømme at jeg ikke har tenkt veldig mye på den saken. Jeg er heller ikke psykolog, så jeg kan ikke si om det på noen måte kan være skadelig for barn å være vitne til slikt. Jeg er åpen for at det er andre ting jeg ikke har tenkt på.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

For øyeblikket kan jeg ikke komme på noen problemer med det annet enn at det vil være ekkelt for mennesker rundt en å se det. Men jeg skal innrømme at jeg ikke har tenkt veldig mye på den saken. Jeg er heller ikke psykolog, så jeg kan ikke si om det på noen måte kan være skadelig for barn å være vitne til slikt. Jeg er åpen for at det er andre ting jeg ikke har tenkt på.

 

Jeg vil jo så klart ikke være til sjenanse for noen - så jeg tenkte at jeg kunne ta med meg en oppblåsbar ku, og plassere den midt på torget, og kose meg litt

 

da vet jeg nå i hvert fall at kua kommer ikke til å klage, og eventuelle barn vil nok tro at; jaja, der står det en voksen å leker med kua si ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...