Gjest Bruker-239845 Skrevet 26. februar 2013 Del Skrevet 26. februar 2013 Heisann, Jeg ønsker å selge min pent brukte arbeidsstasjon på grunn av flytting og at jeg ikke lenger trenger den, men jeg frykter jeg ikke får noe for den. HP Pavilion Elite HPE-330sc Intel Core i7 860,6GB,1500GB,Radeon HD5570 2GB,DVD±RW http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=599756%20%20HP%20Pavilion%20Elite%20HPE-330sc#extra 2 X HP w2207h LCD-skjermer http://www.amazon.com/HP-W2207H-22-inch-Widescreen-Monitor/dp/B00139S3U6 Er dette noe jeg får solgt? I så fall for hvor mye? Takknemlig om noen har noen tips til eventuell pris. Regner med det er Finn som er plassen å selge det. Takk! Mvh Elijah Lenke til kommentar
CastleLord Skrevet 26. februar 2013 Del Skrevet 26. februar 2013 Personlig ville jeg sagt at du ville fått maks 4000-5000 for hele pakken hvis du var heldig på Finn. Realistisk pris ville jeg sagt ligger på rundt 3000-3500 uten frakt. Maskina er gammel og har ikke den kvasseste grafikken, men den skal nok fungere ypperlig til vanlige folk som ikke spiller de nyeste spillene med maks grafikk. Som du kan se selv her så greier grafikkortet flere spill litt opp i grafikk med grei FPS så denne ville nok passet fint som en pc til noen som spiller av og til. Skjermene er nok litt lav på oppløsning, men med to skjermer skal ikke det bli et så stort problem. Som sagt, se på og sette en pris fra 3000-4500 etter hva du selv synes. Husk på og spesifisere at det følger med to skjermer da dette kan øke interessen hos noen eventuelle kjøpere. 1 Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845 Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 Takk for svar, Castlelord! Selv om jeg sikkert har betalt nærmere 20K, så hadde jeg blitt sjeleglad om jeg fikk 5000 for hele pakken. Aksepterer 4000 også, men usikker på om jeg er villig til å selge den for mindre enn det. Lenke til kommentar
CastleLord Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 Valget er da ditt selvsagt, oftest så ligger slikt på høyere pris ute på Finn.no da selgere oftest smører på hva Pc'n faktisk kan gjøre. (Folk som sier at en PC med 2 år gammelt grafikkort greier BF3 på high med høy FPS for eks.) Smør på om du vil selv, hvis 4000 er din laveste grense kan du se på og legge den ut til rundt 4500-5000 og skriv under at du er åpen for bud da dette vil nok få noen interessert. Ellers så vil et nok hjelpe på salget om du tar gode bilder av alt som følger med, bilder av maskina utvendig og innvendig bilder av skjermene og ekstrautstyr som følger med. Enda et pluss er om alle kablene som trengs til og sette opp maskina følger med da strømkabler til pc og VGA/DVI kabler er ikke noe folk flest har liggende hjemme. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845 Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 Thanks, Castlelord. Nå kommer det en og ser på den i morgen og det høres nesten ut som om den er solgt til kr 5000. Forhåpentligvis går det i orden. Har du noen tips til en god laptop? Skal bruke den til skolearbeid, i hovedsak Windows Office, men også matematiske program som MATLAB, Mathematica, etc. Kjører også litt statistiske analyser i Excel og noen program for trading, men de er ikke grafisk krevende. Det meste man får i dag til rundt en 5-7000 matcher vel arbeidsstasjonen min kanskje? Lenke til kommentar
CastleLord Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 Her har jeg sammenlignet et par gode Laptoper fra Asus i den prisklassen, de fleste på lista skal fint kunne gå i alt fra 5t og oppover på batteri. Du kan få andre tyngre PC'er fra for eks Multicom som vil yte en del bedre, men de har ikke like god battertid. (De sier den skal holde i 7,5t, men dette er overdrevne tall) Mateprogram kan fint kjøres på svakere hardware, TI InterActive! for eksempel kjører ypperlig på en i3, men med flere program oppe + eventuelt annet vil i3 prosessoren begynne og slite litt. De fleste av de kommer med vanlig snurredisk mens Zenbookene kommer med SSD til Windows som gir raskere oppstart som igjen avlaster den andre 500GB harddisken i maskina. De skal alle fungere ypperlig til ditt bruk og noe til som for eks. lett spilling hvis ønsket. Du må faktisk en del opp for og finne en Laptop CPU som matcher CPU'n i arbeidsstasjonen du har da laptop prosessorer er klokket ned og jobber saktere i forhold til desktop prosessorer. Se på valgene selv og spør hvis det er noe. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845 Skrevet 28. februar 2013 Del Skrevet 28. februar 2013 Thanks, Castlelord! Er det Asus Zenbook UX32VD-R3001H du anbefaler på den listen av Asus-PC-er? Og du går god for Asus? Jeg kjøpte en til kr 3500 for mange år tilbake og den har egentlig vært en stor skuffelse fra dag 1. Mye mer fornøyd med min gamle Acer. Hvor stor forskjell er det i ytelse på den Zenbooken og den fra Multicom? Jeg er litt forfengelig og synes Asus'en er mye penere, samt at den ser litt enklere å ta med til og fra skole. Batteritid er ikke et stort issue. Der jeg studerer nå har jeg strøm på pulten og det tror jeg er vanlig på de fleste lesesaler nå om dagen. Her har jeg sammenlignet et par gode Laptoper fra Asus i den prisklassen, de fleste på lista skal fint kunne gå i alt fra 5t og oppover på batteri. Du kan få andre tyngre PC'er fra for eks Multicom som vil yte en del bedre, men de har ikke like god battertid. (De sier den skal holde i 7,5t, men dette er overdrevne tall) Mateprogram kan fint kjøres på svakere hardware, TI InterActive! for eksempel kjører ypperlig på en i3, men med flere program oppe + eventuelt annet vil i3 prosessoren begynne og slite litt. De fleste av de kommer med vanlig snurredisk mens Zenbookene kommer med SSD til Windows som gir raskere oppstart som igjen avlaster den andre 500GB harddisken i maskina. De skal alle fungere ypperlig til ditt bruk og noe til som for eks. lett spilling hvis ønsket. Du må faktisk en del opp for og finne en Laptop CPU som matcher CPU'n i arbeidsstasjonen du har da laptop prosessorer er klokket ned og jobber saktere i forhold til desktop prosessorer. Se på valgene selv og spør hvis det er noe. Lenke til kommentar
noobsquad Skrevet 28. februar 2013 Del Skrevet 28. februar 2013 Har hørt mye bra om asus sine zenbooks:) skader ikke at de er vakre å se på heller Lenke til kommentar
CastleLord Skrevet 28. februar 2013 Del Skrevet 28. februar 2013 Thanks, Castlelord! Er det Asus Zenbook UX32VD-R3001H du anbefaler på den listen av Asus-PC-er? Og du går god for Asus? Jeg kjøpte en til kr 3500 for mange år tilbake og den har egentlig vært en stor skuffelse fra dag 1. Mye mer fornøyd med min gamle Acer. Hvor stor forskjell er det i ytelse på den Zenbooken og den fra Multicom? Jeg er litt forfengelig og synes Asus'en er mye penere, samt at den ser litt enklere å ta med til og fra skole. Batteritid er ikke et stort issue. Der jeg studerer nå har jeg strøm på pulten og det tror jeg er vanlig på de fleste lesesaler nå om dagen. I nyere tid har Asus og Samsung fort klatret opp til og bli de beste innen bærbare vil jeg si, Acer har sunket kraftig nedover med PC'ene sine men de nye Ultrabookene derfra er tydeligvis gode maskiner. Av de som er listet er det nok UX32VD-R3001H jeg ville anbefalt. Du finner tester av den her: DinSide.no sin test. Brukertest her på diskusjon.no Maskina i testene er noe dyrere og bedre utstyrt en den du kiker på, men harddisk, RAM, porter mm er det samme. Ytelses forskjellen mellom Asus maskina og den fra Multicom er merkbar over hele fjøla da Asus Pc'n kommer med en U prosessor som betyr at den er klokket lavere for lengre batteri-tid mens den fra Multicom kommer med en vanlig M prosessor. Grafikkytelsen er derimot enorm mellom de to, Multicom maskina kommer med et GTX660M gaming kort mens Asus maskina kommet med et GT620 kort som fungere til lett gaming. Multicom maskina er den beste hvis du ser på pris/ytelse mens den fra Asus er best på Pris/kvalitet/vekt. til studier skal de begge fungere ypperlig men Multicom maskina kan skape noe viftestøy ved lett belasting mens ved kraftig belastning vil du nok høre den ja. Asus maskina er nok litt stillere, men den vil også bli veldig høylytt ved tung bruk. Et problem med den er dog at den kun kommer med en 1366x768 skjerm mens den fra Multicom kommer med en 1920x1080 skjerm. En annen fordel med Asus maskina er at den er en 13 tommer mens den fra Multicom har en 15.5" skjerm. Asus maskina veier ca 1.5Kg mens den fra Multicom veier 2.7Kg Husk og at Multicom maskina kommer uten operativsystem så dette må du fikse selv. (Det blir ca 800 for WIndows 8) Så til studier uten mye spilling ville jeg anbefalt Asus maskina selv. Lenke til kommentar
radivx Skrevet 28. februar 2013 Del Skrevet 28. februar 2013 Må bare få påpeke at Zenbook og andre Ultrabooks ikke har i nærheten av ytelsen til en standard stasjonær arbeidsstasjon (de kjører ULV prosessorer på snaue 1.6 GHz). Ellers er jeg rimelig fornøyd med min UX32VD. Men, den oppleves suppetreig med standard harddisk. Anbefaler derfor å kjøpe en SSD som du setter inn i stedet. Har selv oppgradert med 250GB Samsung SSD + 8GB minne (den har bare 1 minneslott og 2 gb loddet på, så da blir det totalt 10GB). Ville ikke kjøpt noe uten IPS skjerm i dag. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845 Skrevet 28. februar 2013 Del Skrevet 28. februar 2013 (endret) Hjertelig takk for svar begge to! Jeg tror jeg går for ASUS'en og så ser jeg om det blir aktuelt å sette inn en SSD harddisk. Vedrørende salget av PC-en, så gikk han nettop ut døren. Jeg trodde det var i boks med kr 5000, men han nektet mer enn kr 4000 og ville i tillegg betale med svensk valuta, så jeg sa nei i denne omgang. Jeg har faktisk ikke hatt noen andre interessenter, men den har jo bare vært ute i 2 dager og har ikke hatt så mange visninger. Is i magen og vente litt eller bør jeg være glad om jeg blir kvitt den til kr 4000? Synes det er i minste laget, men det er vel ikke sikkert jeg får mer for den, så jeg må vel være realistisk. Endret 28. februar 2013 av Bruker-239845 Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 28. februar 2013 Del Skrevet 28. februar 2013 (endret) Slik jeg ser det er omtrent eneste grunn til å kjøpe en stasjonær gaming og da kjøper man en som er rimelig ny. Skal man ikke game på god grafikk - så kjøper man stort sett en bærbar maskin. Så markedet for brukte stasjonære er lite. Solgte en bærbar PC på finn.no, den ble solgt og hentet i løpet av 3 timer (etter å ha ligget på bruktmarkedet her en uke uten respons......). Endret 28. februar 2013 av OC-Freak Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845 Skrevet 1. mars 2013 Del Skrevet 1. mars 2013 Med andre ord, la den gå for kr 4000? Jeg heller litt mot det når det har vært så liten interesse, men jeg annonserte et møbel for noen måneder tilbake og der var det helt stille i en uke, før det plutselig ble 10 interessenter på kort tid. Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845 Skrevet 14. mars 2013 Del Skrevet 14. mars 2013 Is i magen lønner seg! Jeg fikk solgt den for kr 4500 og hadde en annen interessant som ringte meg same dag. Etter min erfaring, tar det ofte en uke før interessen kommer. Nå hentet jeg nettop min Asus på postkontoret og den ser superlekker ut! Macbook Air kan bare gå å legge seg. Desverre så synes jeg den var i minste laget. Håper jeg ikke har gjort en tabbe der, da jeg er vant med 17" på laptop. Den er jo ekstremt mobil da, så det er en stor fordel med tanke på skole. Forhåpentligvis er det en vanesak. Takk for alle tips! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå