Anonym259235 Skrevet 26. februar 2013 Del Skrevet 26. februar 2013 Må søke skoleplass snart ettersom at fristen er på fredag. Men siden jeg skal gå VG1 på nytt, så vil jeg søke fri i fellesfagene, inkludert kroppsøving. Hvor og hvordan gjør jeg det? Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 26. februar 2013 Del Skrevet 26. februar 2013 Det er så enkelt som og gå på kontoret og si ifra at du skal ha fritak så får du prate med rådgiver som har med det og gjøre så fikser han det for deg. tar 5 minutter , Om det er flere en 3 personer i klassen som har fritak kan dere spørre om endring av timeplan hvis du for eks har 1 time om morgenen og 1 time om ettermidagen, Eller om du skulle bare hatt i det faget du ikke har fritak i så slipper du og vente i 3-4 timer på at du skal ha time igjen. ( vi fikk til dette med bare 2 stk i klassen ) Men om du har fritak i fellesfagene må du vite at om du får fravær så ser det veldig mye værre ut på en som har fritak en en som ikke har det når det kommer til og søke jobb/skole med denne utdanningen. Lenke til kommentar
Anonym259235 Skrevet 26. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2013 Rådgiver på nye skolen jeg kommer på, eller den jeg går på nå? Men om du har fritak i fellesfagene må du vite at om du får fravær så ser det veldig mye værre ut på en som har fritak en en som ikke har det når det kommer til og søke jobb/skole med denne utdanningen. Og hva mener du? Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 26. februar 2013 Del Skrevet 26. februar 2013 Rådgiver på nye skolen jeg kommer på, eller den jeg går på nå? Og hva mener du? Siden du har fri fra de andre fagene og ikke trenger og møte opp så vil det si at du har veldig mye mer fri fra skolen en de andre har og har da mindre grunlag til og ha fravær på papirene. Jeg ble informert om at hvis jeg skulle ta fritak var det veldig viktig og møte opp i de få timene jeg hadde siden en arbeidsgiver som evt skal se på dette vil se med et enda strengere øye på fravær om en person har fritak fra fellesfag siden den personen med fritak har mye fri fra skolen og burde klare og møte opp i alle de få timene han/hun har. Lenke til kommentar
Anonym259235 Skrevet 26. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2013 Ah, okei. Sånn, ja. Ja, det går fint. Men var det snakk om rådgiver på denne eller den nye skolen? Lenke til kommentar
martin1d Skrevet 26. februar 2013 Del Skrevet 26. februar 2013 er ikke 100% sikker, men tror nok det er rådgiver på den nye skolen. Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 (endret) jepp , den nye skolen =) Gjør det helst første skoledag så det blir registrert med en gang og gi beskjed til kontaktlærer så han evt fjerner fravær du muligens skulle få av lærere som ikke vet du har fritak eller vikarer Endret 27. februar 2013 av Eriksendrul 1 Lenke til kommentar
Anonym259235 Skrevet 27. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2013 Ja, okei. Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå