Gå til innhold

VGA-DVI Adapter spørsmål.

Anbefalte innlegg

Heisann, har 2 skjermer som begge har VGA inngang, men på grafikkortet mitt har jeg kun en DVI og to DP utganger.

Hva blir best å kjøpe? DVI-VGA adapter eller DP-VGA adapter? Hva er å anbefale?

Regner med DP-VGA blir best å gå for? Da jeg må bruke DP-utgangene for å kunne kjøre eventuelt Eyefinitiy. Får man kjøpt en slik en hos Elkjøp/Expert, og hvor mye koster det? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Teknisk sett er DP-VGA en converter, ikke adapter. DP har ikke analoge signaler slik som DVI har.

En converter inneholder elektronikk som omformer signalet, mens en adapter bare er forskjellige plugger i hver ende av en kabel.

Har ingen erfaring med slike convertere, men jeg ville følt meg tryggere med en adapter.

Lenke til kommentar

Teknisk sett er DP-VGA en converter, ikke adapter. DP har ikke analoge signaler slik som DVI har.

En converter inneholder elektronikk som omformer signalet, mens en adapter bare er forskjellige plugger i hver ende av en kabel.

Har ingen erfaring med slike convertere, men jeg ville følt meg tryggere med en adapter.

Ja, var vel kanskje det jeg mente. Ser komplett selger en del sånne, skal det være noe galt med de tror du.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...