Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Ujevn avføring og mage problemer

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt Cøliaki i rundt 4 år nå (Tåler ikke gluten, som finnes hovedsakelig i hvete). Var nylig inne til sjekk og fikk beskjed om at tarmtottene mine og magen var blitt helt frisk igjen. Men jeg «sliter» fortsatt litt med at jeg føler at avføringen min ofte er litt små-løs, enkelte ganger må jeg også gå flere ganger på do i løpet av en dag, ofte må jeg tørke meg litt ekstra også. Er dette normalt? Eller er det mening at driten skal være i en solid del hver gang? Har funnet at jeg mest sannsynlig har havre allergi, og en viss grad av laktose intoleranse, derfor prøver jeg i stor grad å styre unna produkter som inneholder dette. Et annet problem jeg har er at det ofte rykker litt i magen etter jeg har spist, nesten som et hjerte som pumper svakt frem og tilbake. Det gjør ikke vondt eller noe men føles litt...rart. Dette kan til og med være etter jeg har spist ting jeg vet at jeg tåler som for eksempel et helt enkelt kjøttstykke med poteter og brokkoli ved siden. Hva i all verden kan dette skyldes? Finnes det noe som funker bra for å regulere avføring? Anonym poster: 4aebb65526de9339779a3452e811c953

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De som sliter med de problemene du nevner har det som regel best på kjøtt og grønnsaker.

Det er som regel lurt å holde seg unna de tingene du reagerer på. Ved cøliaki bør du i alle fall være veldig nøye med det. Melkeprodukter og gluten brukes i veldig mye av industrimatvarene, og det er lurt å sjekke igredienslisten som en hauk for å minimere problemene dine.

Den perfekte bæsjen, ja. Hvem har vel ikke lurt på det ? :)

http://www.globalhealingcenter.com/the-green-body-cleanse.html

Denne boken har et eksplorativt forhold til emnet og forteller deg mye om emnet sammen med hva de ulike konsistensene, fargene og luktene betyr.

For rundt prisen av en halvliter kan du kjøpe den i pdf-format og lese på maskinen din.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...