Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

nytt skjermkort hjelp!

TEK1337

Anbefalte innlegg

hei jeg tenker å kjøpe nytt skjermkort men er usikker det står imellom 2 stk.

Gainward GeForce GTX 650 2GB PhysX CUDA

(http://www.komplett....aspx?sku=760818)

eller

Gainward GeForce GTX 650Ti 1GB PhysX

(http://www.komplett....aspx?sku=764808)

den ene har mer MHz mens den andre har med cuda kjerner og mer Faktisk klokkehastighet hvis det har noe å si.

jeg har ikke så mye peiling på akkurat skjermkort så hvis noen kommer med noen tips så hadde det hjulpet veldig mye!

Endret av TEK1337
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du har mulighet er det nok bedre og kjøpe et litt dyrere og kraftigere kort når du først skal det, vet ikke hva du har av penger men du burde nesten betale det dobbelte :p Med mindre resten av dataen er dårlig for da blir det bare flaskehals

vil pcen gå i heng hvis jeg bare kjøper skjermkort? og hvis den gjør det hva er det jeg må kjøpe?

Lenke til kommentar

Her har det kommet mange forslag, men få spørsmål.

Trådstarter: hva bruker du PCen til? Er det noen spesielle spill du ønsker å kunne spille? Er det er skjermkort til å dra filmredigering eller skal det kanskje brukes til simuleringer?

jo jeg skal bruke det til gaming, ja vil gjerne kunne spille crysis 3, battlefield og cod på høyeste grafikk som mulig, (har tenkt å kjøpe i7 prosessor også og extra ram)

Nå får en 7850 til ca. samme prisen. Ville vurdert det i stedet.

http://www.anandtech...duct/549?vs=680

takk ganske fin nettside det der!

Lenke til kommentar

jo jeg skal bruke det til gaming, ja vil gjerne kunne spille crysis 3, battlefield og cod på høyeste grafikk som mulig, (har tenkt å kjøpe i7 prosessor også og extra ram)

Ingen av de skjermkortene vil kunne dra de spillene på særlig høye grafikkinstillinger (bortsett fra Cod), og dersom det er gaming som er hovedfokuset er ikke i7 nødvendigvis noe bedre enn i5.

Vet du hva som står i pcen din fra før? Kan godt hende noe av det er fult brukendes.

Endret av dag128
Lenke til kommentar

Jeg gikk fra

Radeon hd 6870 til radoen hd 7950 og bytta hovedkort og ram for og kunne maxe crysis 3. Og brukte nesten 5000 kr. Sikkert ikke nødvendig med så stort bytte men det krever ganske mye og dra de seneste spilla på max.

kjøpte ny og kraftigere i5 og kraftigere og raskere hovedkort. Jeg tviler sterkt på at noen av de kortene du nevner i startposten kan dra crysis 3 noe særlig.

men igjen så spørs det hva for noe annet du har i dataen. Men en i5 holder mere nok til gaming. i7 er vist bare bedre på rendring osv.

Lenke til kommentar

kjøpte ny og kraftigere i5 og kraftigere og raskere hovedkort. Jeg tviler sterkt på at noen av de kortene du nevner i startposten kan dra crysis 3 noe særlig.

men igjen så spørs det hva for noe annet du har i dataen. Men en i5 holder mere nok til gaming. i7 er vist bare bedre på rendring osv.

HT vil ha noe å si i Crysis 3.. Dermed er ikke i7 et så dumt valg allikevel.

Lenke til kommentar

HT vil ha noe å si i Crysis 3.. Dermed er ikke i7 et så dumt valg allikevel.

i7 er jo selvfølgelig bedre men det jeg sier er at en i5 holder lenge til gaming. Dvs at man kan slippe og betale fult så mye for noe som fungerer like bra til gaming. Men om du skal gjøre en permanent oppgradering av pc`n så man slipper og kjøpe noe særlig på noen år er jo i7 det beste valget.

Lenke til kommentar

i7 er jo selvfølgelig bedre men det jeg sier er at en i5 holder lenge til gaming. Dvs at man kan slippe og betale fult så mye for noe som fungerer like bra til gaming. Men om du skal gjøre en permanent oppgradering av pc`n så man slipper og kjøpe noe særlig på noen år er jo i7 det beste valget.

Og det er jeg helt enig med deg i, men har man råd har man lov :dribble:

Lenke til kommentar

i5@4,9 + 7970@1200/1600 drar crysis 3 på medium/high/noaa/16af. (60fps+)

Så ja, det krever MYE..

med dette

Mainboard : ASUS P8Z77-V LX

Processor : Intel® Core i5-3570K CPU @ 3.40GHz

Physical Memory : 6096MB (3 x 2048 DDR3-SDRAM )

Video Card : AMD Radeon HD 7950 Sapphire

Operating System : Windows 7 Ultimate Professional

kjører jeg spillet med 50-65 fps på det beste ( kun med 1 ting skrudd av pga jeg liker ikke effekten)

Lenke til kommentar

med dette

Mainboard : ASUS P8Z77-V LX

Processor : Intel® Core™ i5-3570K CPU @ 3.40GHz

Physical Memory : 6096MB (3 x 2048 DDR3-SDRAM )

Video Card : AMD Radeon HD 7950 Sapphire

Operating System : Windows 7 Ultimate Professional

kjører jeg spillet med 50-65 fps på det beste ( kun med 1 ting skrudd av pga jeg liker ikke effekten)

Og det du har skrudd av er AA?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...