ictys Skrevet 26. februar 2013 Del Skrevet 26. februar 2013 Hei mitt borettslag har tatt en beslutning om at alle enheter kan skifte inngangsdør til inntil kr 10 000,- Dermed skiftet jeg dør. For å gjøre det billigst mulig kjøpte jeg en dør av en kompis. Han hadde kjøpt feil og solge meg den rimelig. Helt ny dør til halv pris. Han laget da en kvittering. Problemet er nå at regnskapsfører nekter å betale ut pengene pga at det ikke er mva på kvitteringen - det er ett privat kjøp. I avgjørelsen fra boretslaget så står det ikke noe om mva - altså kan du tolke det slik du vil. 10 000,- inkl mva eller 10 000 + mva. De tenkte nok inkl mva, men det står ikke noe sted. Så presterte dama på borettslaget å si at hun ikke kunne betale ut i "hytt og pine". Neste gang møter jeg opp på kontoret, men trenger litt krutt. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 26. februar 2013 Del Skrevet 26. februar 2013 At det ikke er spesifisert merverdiavgift på kvitteringen er ikke relevant - selger er ikke et avgiftssubjekt. Hadde du kjøpt fra et lite foretak (<50k i omsetning) hadde du heller ikke fått spesifisert merverdiavgift. 1 Lenke til kommentar
ictys Skrevet 27. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2013 Det er helt riktig, jeg skjønner ikke hva boretslaget styrer med. Jeg må sikkert sette advokat på det, men det lønner seg jo ikke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå