toorbjoornjoorde Skrevet 26. februar 2013 Del Skrevet 26. februar 2013 (endret) Hei! jeg har kjøpt meg pc fra komplett som jeg har bygd selv. Når jeg skal laste ned Lan driveren står det: the realtek network controller was not found. if deep sleep mode is enabled please plug the cable Når jeg går inn på: Kontrollpanel - System og sikkerhet - system - enhetsbehandlinger Så står det heller ikke Nettverk addapter... Noe det skulle ha gjort. Noen som vet hvordan man fikser dette? Har et Asus Hovedkort. Takker for svar! Endret 26. februar 2013 av toorbjoornjoorde Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 26. februar 2013 Del Skrevet 26. februar 2013 (endret) Forslag: Disable Intel SpeedStep (if any) in BIOS (deretter er det mulig at driveren installeres automatisk ved neste oppstart, hvis ikke forsøk manuelt) Dersom det ikke virker: in device manager right click on network adapters and select “scan for hardware changes” -if found, then select update driver-install new driver from internet Et tredje forslag: Deaktiver "The PCI-Express to PCI Adapter Card" i device manager. Forsøk deretter punktet over. Dersom du får vekket kortet, deaktiver "deep sleep": Open Device Manager: 1. Go to Start 2. Click Control Panel 3. Choose System and Security 4. Click Device Manager (under System) Open Network Controller properties: 1. Double-click Network adapters to expand it 2. Double-click the Realtek Network Controller Turn off Deep Sleep mode: 1. Choose the Power Management tab 2. Untick “Allow the computer to turn off this device to save power” Endret 26. februar 2013 av mobile999 Lenke til kommentar
toorbjoornjoorde Skrevet 26. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2013 Forslag: Disable Intel SpeedStep (if any) in BIOS (deretter er det mulig at driveren installeres automatisk ved neste oppstart, hvis ikke forsøk manuelt) Dersom det ikke virker: in device manager right click on network adapters and select “scan for hardware changes” -if found, then select update driver-install new driver from internet Et tredje forslag: Deaktiver "The PCI-Express to PCI Adapter Card" i device manager. Forsøk deretter punktet over. Dersom du får vekket kortet, deaktiver "deep sleep": Open Device Manager: 1. Go to Start 2. Click Control Panel 3. Choose System and Security 4. Click Device Manager (under System) Open Network Controller properties: 1. Double-click Network adapters to expand it 2. Double-click the Realtek Network Controller Turn off Deep Sleep mode: 1. Choose the Power Management tab 2. Untick “Allow the computer to turn off this device to save power” Dette funker heller ikke... Nettverks adapteren ligger ikke i enhetsbehandling, noe den skulle ha gjort Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 Punkt 1: Regner med at nettverkskortet er integrert på hovedkortet og at kabel er plugget i. Er kortet enablet i BIOS/UEFI? Link til hovedkortet hos Komplett hadde vært gull Punkt 2: Er det noen "ukjente enheter" i Enhetsbehandling? Kan hende en av disse er nettverkskortet. Normalt laster man ned driver fra produsentens hjemmeside. Noen ganger er det en EXE-fil man kjører og så gjøres installsjonen automatisk av programmet. Andre ganger må man pakke ut filene og manuelt oppdatere via Enhetsbehandling. Alternativt forslag: Laste ned LAN-pakken fra Driverpacks.net og pakk ut denne. Oppdater driver manuelt og pek til denne mappen. Driveren bør installeres automatisk. Denne pakken må lastes ned via bittorrent og inneholder de vanligste driverne for nettverkskort. Lykke til! Lenke til kommentar
toorbjoornjoorde Skrevet 27. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2013 (endret) http://www.komplett....aspx?sku=749933 har dette skjermkortet! Når jeg går inn på enhetsbehandlinger er det en underkatogori som heter andre enheter. under den ligger ethernet kontroller. det er det eneste som kommer opp... Endret 27. februar 2013 av toorbjoornjoorde Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 (endret) Hovedkort, mener du Ethernetkontroller = nettverkskort, så da skulle problemet være løst! Nettverkschipen er en Realtek 8111E og driver ligger på siden til hovedkortprodusenten, i dette tilfellet: ASUS. Last ned, pakk ut og oppdater driver via Enhetsbehandling. Høyreklikk ethernetkontroller og pek til mappen driveren ligger i. Endret 27. februar 2013 av Pey'J Lenke til kommentar
toorbjoornjoorde Skrevet 27. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 27. februar 2013 hovedkort ja! Tusen takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå