Extreme-Z-2 Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 (endret) Da samkjører du SSD'ne til en "Partisjon" du vill også få bedre ytelse ja. @icebliz haha :-p Endret 27. februar 2013 av OC-Maniac Lenke til kommentar
eirikol1 Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 Tja, en gaming PC til 100k. Skulle jeg bygget dette ville det innebært store supplies med flytende nitrogen blandt annet 2stk Asus ROG 7970 kort (12k pr skjermkort) og prosessor jeg kunne overklokket til noe helt ekstremt (derav flytende nitrogen). Kanskje også researchet litt på en løsning der jeg kunne kjølt ned rammen med flytende nitrogen også. 3GHz RAM? Ja takk! I tillegg skulle jeg hatt 9stk Asus 144Hz skjermer i 3x3 formasjon. DA snakker vi gaming. Ultra HD gaming med ultra grafikk! Hehe Tja, fire overklokkede titan ville ha gjort ein mykje betre jobb... og kjøre spel i 3x3 formasjon hadde nokk våre litt for mykje etter min meining, og ikkje snakk om for lite minne på skjermkorta, 3x1 prosjektor, som nemndt tidligare, hadde fungert så mykje betre! @iceblitz må leie inn noe til og fylle på LN2 mens du gamer da :-P over the topp må jo være 4 Titan kort, Rampage IV Extreme, i7-3970X, 16GB 2400MHZ AX1200I alt custom kjølt og clocka i ett Case lab STH 10 kabinett med 5x 512GB Samsung SSD'r Raid0 ;-) Er einig i denne! Dette må vere det beste du får til gaming! 1 Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 Fin tanke, men da får man 60Hz oppdateringsfrekvens og da er det ikke bra til gaming lengre dessverre. Neinei, Bygger et lite labratorie med selvpåfylling og med rør til utsiden av huset som går til store tanker hehe. Har du virkelig aldri hørt om 120 Hz aka 3D projektorer? Ja må nok lage det selv da nitrogen fordamper etter 3 max 4 dager oppbevert ideelt. Lenke til kommentar
IceBlitz Skrevet 28. februar 2013 Del Skrevet 28. februar 2013 (endret) Har du virkelig aldri hørt om 120 Hz aka 3D projektorer? Ja må nok lage det selv da nitrogen fordamper etter 3 max 4 dager oppbevert ideelt. Nei, har aldri hørt om det. Men jeg har både brukt det, eid det og lest meg opp på det. Og nei, skal man ha 120hz projektorer som gir et skikkelig godt bilde vil 9stk prosjektorer lett toppe 100k alene. Men det er mye bedre med skjermer uansett. Jo mer intimt forhold man får avstandsmessig fra skjermene jo bedre er det egnet for gaming. Har selv gamet på hjemmekinoen min en hel del, men det var ikke særlig bra. Kult var det, men ikke bra. Bildet er for langt unna og med 9 projektorer blir det også for stort uansett. Dessuten har projektorer input lag, og LCD projektorer har loads med ghosting og trailing mtp gaming. DLP har ikke sistnevnte, men man kan få regnbueeffekt som igjen forstyrrer gameplay. Så, skjermer vil være det beste for GAMING, som denne tråden er om. Endret 28. februar 2013 av IceBlitz Lenke til kommentar
Han Far Skrevet 28. februar 2013 Del Skrevet 28. februar 2013 Ja må nok lage det selv da nitrogen fordamper etter 3 max 4 dager oppbevert ideelt. I gode tanker fordamper omtrent 1% av innholdet per dag. Man kan tenke seg at man kunne bygge en datamaskin inne i tanken, men det ville nok ha ødelagt elektronikken på grunn av termisk kompresjon. Dessuten er det usikkert om halvlederne ville ha halvledet ved den temperaturen, med de spenningene som brukes. Lenke til kommentar
dbass Skrevet 28. februar 2013 Del Skrevet 28. februar 2013 Ser du nevner Raid0, dette er vel kun en fordel for å kunne lagre data over flere disker som en backup om en disk ryker??? Har dette noe med hastigheter å gjøre?..eller andre fordeler? RAID0 er kun for hastighet. Hastigheten vil øke teoretisk proporsjonalt med antall disker man setter inn. RAID1 er ren kopiering av diskene, "backup" RAID5 og 6 spiltter og sprer man dataene over mange disker for å få få "backup" "backup" er ikke backup, men en ekstra sikkerhet på at dataen blir beholdt hvis en disk ryker. Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 28. februar 2013 Del Skrevet 28. februar 2013 Warning Offtopic! For et fantastisk svar du kommer med her. Her lager en fyr en tråd for å spørre om hvor rå gaming maskin det går ann å få omtrent uansett hvilket budsjett. Så presterer du å kommentere at man kan fint få en bra gaming pc til 15 000. SUG MEG! Sorry men det må være det mest provoserende svaret jeg har sett på en stund i en tråd på diskusjon.no. Selvfølgelig kan du få en bra gaming pc til 15 000, men det var da faan ikke det han spurte om? Til trådstarter: Sorry, men klarte ikke å dy meg, vet ikke om du så noe galt i svaret hans i det heletatt. Jeg ville bare poengtere at man ikke trenger å legge i forferdelig mye penger for å få god ytelse. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 28. februar 2013 Del Skrevet 28. februar 2013 Nei, har aldri hørt om det. Men jeg har både brukt det, eid det og lest meg opp på det. Og nei, skal man ha 120hz projektorer som gir et skikkelig godt bilde vil 9stk prosjektorer lett toppe 100k alene. Men det er mye bedre med skjermer uansett. Jo mer intimt forhold man får avstandsmessig fra skjermene jo bedre er det egnet for gaming. Har selv gamet på hjemmekinoen min en hel del, men det var ikke særlig bra. Kult var det, men ikke bra. Bildet er for langt unna og med 9 projektorer blir det også for stort uansett. Dessuten har projektorer input lag, og LCD projektorer har loads med ghosting og trailing mtp gaming. DLP har ikke sistnevnte, men man kan få regnbueeffekt som igjen forstyrrer gameplay. Så, skjermer vil være det beste for GAMING, som denne tråden er om. Ja vet de har input lag, men ikke skrekkelig input lag, ghosting er ett analogt problem og har ingen effekt på en digital projektor. Han får 9x Epson EH-TW5910 til 70k (240 Hz refresh rate) med fortsatt 30k til en sick gaming rig. Selv ser jeg ikke helt poenget med 9x prosjektorer, ville heller hatt 3x og satt de på høykant som ville gitt en aspect ratio mellom 16:9 og 16:10 men nå ville jeg heller aldri gama på dette da jeg syns det høres komplett tilbakestående ut for andre ting en bilspill og flysimulatorer. I gode tanker fordamper omtrent 1% av innholdet per dag. Man kan tenke seg at man kunne bygge en datamaskin inne i tanken, men det ville nok ha ødelagt elektronikken på grunn av termisk kompresjon. Dessuten er det usikkert om halvlederne ville ha halvledet ved den temperaturen, med de spenningene som brukes. Hva slags tanker er det du tenker på? Slike de har i laboratorium som krever ekstra størminput for å holde det vedlike? Med slike tanker som dette, oppbevart kaldt (ute på på vinteren med -15-30C ute) vil det fordampe på noen dager. Lenke til kommentar
Han Far Skrevet 28. februar 2013 Del Skrevet 28. februar 2013 Hva slags tanker er det du tenker på? Slike de har i laboratorium som krever ekstra størminput for å holde det vedlike? Med slike tanker som dette, oppbevart kaldt (ute på på vinteren med -15-30C ute) vil det fordampe på noen dager. http://www.princetoncryo.com/lab-50.html 50 liter, 0.49 liter per dag når tanken ikke er åpnet. Lenke til kommentar
labbus Skrevet 28. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2013 Nei, har aldri hørt om det. Men jeg har både brukt det, eid det og lest meg opp på det. Og nei, skal man ha 120hz projektorer som gir et skikkelig godt bilde vil 9stk prosjektorer lett toppe 100k alene. Men det er mye bedre med skjermer uansett. Jo mer intimt forhold man får avstandsmessig fra skjermene jo bedre er det egnet for gaming. Har selv gamet på hjemmekinoen min en hel del, men det var ikke særlig bra. Kult var det, men ikke bra. Bildet er for langt unna og med 9 projektorer blir det også for stort uansett. Dessuten har projektorer input lag, og LCD projektorer har loads med ghosting og trailing mtp gaming. DLP har ikke sistnevnte, men man kan få regnbueeffekt som igjen forstyrrer gameplay. Så, skjermer vil være det beste for GAMING, som denne tråden er om. Deler denne teorien med deg selv om jeg da aldri har spilt på en projektor før. Ser for meg projektorer mere egnet for film. Om vi holder oss til 3 stk Pc-skjermer 27" med oppløsing på 2560-1440 og 120 Hz, om det da finnes noe som er egnet. Leser litt på andre tråder her inne at oppløsning og frekvens bli et kompromiss. Finner dog ingen skjermer på komplett med disse spesifikasjonene. Er det mulig å få tak i slike? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå