Gå til innhold

Hvor rå maskin kan man egentlig bygge for gaming?

Anbefalte innlegg

Er daglig inne på hardware.no/ komplett.no..og tilsvarende sider.

Interessant å lese tester på bl.a. gtx titan og annet av hardware av hva som gir best ytelse mm. og hva dere argumenterer for bra/dårlig.

Ser også på itavisen over "pimp my pc" da det er interessant å se leserne viser frem sitt "råbeist"

Noe som undrer meg litt er at det er ingen som har gitt produktanmeldelser

på et hovedkort som har plass til 2 stk CPU. jmf. Komplett.no.

Mulig noen har kjøpt et sånt HK og cpu.

2 stk CPU på et HK må vel være rimelig konge??

Det er også selvsagt jævlig dyrt for slike komponeter HK(ASUS Z9PE-D8 WS) og kansje denne CPUèn (Intel® Xeon® Processor E5-2690)

Når jeg leser at noen her har bestilt seg 2 stk av gtx Titan, virker det som de ikke har noe limit på budsjett..? Noen skal bare ha det råeste=moro!

Har satt sammen et oppsett over det jeg tror er det råeste og ønsker kommentarer.

"Jeg ønsker å skyte mygg med atomvåpen"

Cpu: Intel® Xeon® Processor E5-2690

Hk: ASUS Z9PE-D8 WS

GPu: ASUS GeForce GTX TITAN 6GB PhysX CUDA 2 stk.

Ram: Corsair Dominator Platinum DDR3 32GB

Kabinett: Cooler Master Cosmos II Ultra Tower

PSU: Cooler Master Silent Pro M2 1500W PSU

Vannkjøling: NZXT Kraken X60 All-in-One 280mm

Mener jeg leste noe om å få kuldegrader i kabinettet ved hjelp av noe avanserte saker her inne på hardware.no..

Har ikke regnet på pris men under 100K skulle det vel la seg gjøre å maxe ut alt av spill i ca 3 år fremover??

Endret av labbus
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan fint få en kraftfull maskin til 15 000,-

Det handler ikke om å ha 2 x cpuer, SLI / Crossfire GPU og 32gb ram, men den enkelt komponentens ytelse.

Man kan heller kjøpe en Intel I7k som man kan klokke en del opp og kjøpe god ram med størrelse 8GB ram med relativt lav CLI som man igjen kan ha høy MHz på, det vil gi god ytelse for pengene :)

Dersom man ser på komponentene du har valgt tenker man mer i retningen: benchmarking

Lenke til kommentar

Istdenfor å whine fordi jeg selv ikke har råd til dette vil jeg gi deg noen tips til hva du vil ha.

Du skal ikke ha minusgrader i kabinettet dette vil skape kondens og ødelegge komponentene dine, du vil ha minusgrader på selve komponentene, i denne kassa får du med kompressor til CPU'en, tror den er ratet til -30C eller no slik. Titan blir det blirr værre med, men om du driter i garanti og absolutt vil kan du se inn i TEG kjøling, krever endel modifisering, men om du er god skal det være mulig å få til, ellers ville jeg bare satt en vannblokk på de når de har utviklet en.

Ellers, så er dette en kurrant CPU for gaming: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=760361

HK: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=745112

Minne du har sett på funker vel greit.

For lagring bør du ta to av enten denne eller denne avhengig av hvor mye lagring du kommer til å bruke. Ja, du skal ha to og sette det opp i Raid0

Hvis du er interessert i enda mer ytelse på denne fronten bør du investere i en RAID kontroller og kjøre enda flere disker i raid0. Si ifra om du ønsker noe slik.

Skjønner heller ikke hvorfor du velger Asua skjemkort fremfor Evga, da de pleier og levere bedre garantividkår samt. det er billigere, her virker det som om du bare valgte det fordi du enten ikke har peiling eller på pur f.

Kjøpt 2 evga http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=776191

PSU bør absolutt holde.

Lenke til kommentar

Interessant å lese tester på bl.a. gtx titan og annet av hardware av hva som gir best ytelse mm. og hva dere argumenterer for bra/dårlig.

Ser også på itavisen over "pimp my pc" da det er interessant å se leserne viser frem sitt "råbeist"

Det er også selvsagt jævlig dyrt for slike komponeter HK(ASUS Z9PE-D8 WS) og kansje denne CPUèn (Intel® Xeon® Processor E5-2690)

Når jeg leser at noen her har bestilt seg 2 stk av gtx Titan, virker det som de ikke har noe limit på budsjett..? Noen skal bare ha det råeste=moro!

Har satt sammen et oppsett over det jeg tror er det råeste og ønsker kommentarer.

Mener jeg leste noe om å få kuldegrader i kabinettet ved hjelp av noe avanserte saker her inne på hardware.no..

Har ikke regnet på pris men under 100K skulle det vel la seg gjøre å maxe ut alt av spill i ca 3 år fremover??

Hva med for 50k også kjøpe ny om 3 år. Skulle gå på max grafikk i ganske høy oppløsning i 6 år da,hehe

Lenke til kommentar

langt i frå det råeste for gaming, legger du inn to titan kort til, og driter i 2stk xeon cpu'ar, kva skal du med 24 kjerner dei fleste spela i dag kunn bruker 2?

Dette var jeg ikke klar over.

Hva med minne da? Om jeg har 16 Gb, hvor mye ram bruker de nyeste spillene?

Lenke til kommentar

Mtp. råbeist osv., se for deg mopeder kontra lastebiler.

råbeist gaming = 2core på 8GHz, 2,4Ghz RAM 4GB, GPU på 1,3Ghz 2GB GDDR

Blodtrimma moped med direkte innsprøytning, turbo og flybensin.

Pris: 15k,-

Råbeist arbeids-stasjon = 48core på 1,8GHz, 1333MHz RAM 64GB, GPU på 400MHz 12GB GDDR

Caterpillar 797, enough said.

Pris: 4 mill

Lenke til kommentar

Dette var jeg ikke klar over.

Hva med minne da? Om jeg har 16 Gb, hvor mye ram bruker de nyeste spillene?

Det du ser etter ein er firekjerners cpu, gjerne fire titan vist du vil gå over the top, og 16 gb ram MAX! Des meir ram, des lengre loading, no er det snakk om 1 sec frå 8 til 16 gb, men skal det vere optimalisert, så skal det vere optimalisert.

Du kan gjerne går for 2011 socket og ein hexacore, gjerne også ein 8-kjerner med tanke på neste konsoll generasjon der både xbox og ps4 skal ha 8 kjerners cpu, samt 8 giga ram.

Lenke til kommentar

Har fått en del god informasjon fra dere nå. Takker for det.

Et spørsmål: Nå har jeg en 24" skjerm(1920/1080) og 60Hz. Om jeg skulle velge en 27" med høyere oppløsning, blir det noen merkbare "problemer" for mitt Gtx 670 kort?

Evt. kjøpe et 670 til?

Kun til gaming.

Endret av labbus
Lenke til kommentar

Kan fint få en kraftfull maskin til 15 000,-

Det handler ikke om å ha 2 x cpuer, SLI / Crossfire GPU og 32gb ram, men den enkelt komponentens ytelse.

Man kan heller kjøpe en Intel I7k som man kan klokke en del opp og kjøpe god ram med størrelse 8GB ram med relativt lav CLI som man igjen kan ha høy MHz på, det vil gi god ytelse for pengene :)

Dersom man ser på komponentene du har valgt tenker man mer i retningen: benchmarking

Warning Offtopic!

For et fantastisk svar du kommer med her.

Her lager en fyr en tråd for å spørre om hvor rå gaming maskin det går ann å få omtrent uansett hvilket budsjett. Så presterer du å kommentere at man kan fint få en bra gaming pc til 15 000. SUG MEG!

Sorry men det må være det mest provoserende svaret jeg har sett på en stund i en tråd på diskusjon.no. Selvfølgelig kan du få en bra gaming pc til 15 000, men det var da faan ikke det han spurte om?

Til trådstarter: Sorry, men klarte ikke å dy meg, vet ikke om du så noe galt i svaret hans i det heletatt.

Endret av Mustify
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tja, en gaming PC til 100k.

Skulle jeg bygget dette ville det innebært store supplies med flytende nitrogen blandt annet ;)

2stk Asus ROG 7970 kort (12k pr skjermkort) og prosessor jeg kunne overklokket til noe helt ekstremt (derav flytende nitrogen). Kanskje også researchet litt på en løsning der jeg kunne kjølt ned rammen med flytende nitrogen også. 3GHz RAM? Ja takk!

I tillegg skulle jeg hatt 9stk Asus 144Hz skjermer i 3x3 formasjon.

DA snakker vi gaming. Ultra HD gaming med ultra grafikk! Hehe :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Warning Offtopic!

For et fantastisk svar du kommer med her.

Her lager en fyr en tråd for å spørre om hvor rå gaming maskin det går ann å få omtrent uansett hvilket budsjett. Så presterer du å kommentere at man kan fint få en bra gaming pc til 15 000. SUG MEG!

Sorry men det må være det mest provoserende svaret jeg har sett på en stund i en tråd på diskusjon.no. Selvfølgelig kan du få en bra gaming pc til 15 000, men det var da faan ikke det han spurte om?

Til trådstarter: Sorry, men klarte ikke å dy meg, vet ikke om du så noe galt i svaret hans i det heletatt.

Hehe..

Lenke til kommentar

Skulle jeg bygget dette ville det innebært store supplies med flytende nitrogen blandt annet ;)

2stk Asus ROG 7970 kort (12k pr skjermkort) og prosessor jeg kunne overklokket til noe helt ekstremt (derav flytende nitrogen). Kanskje også researchet litt på en løsning der jeg kunne kjølt ned rammen med flytende nitrogen også. 3GHz RAM? Ja takk!

Noe sånt jeg lurte på..topper vel 100k dette da..??

Lenke til kommentar

Hva med å velge 3x3 projectorer for å bli kvitt kantene?

Lenke til kommentar

@iceblitz må leie inn noe til og fylle på LN2 mens du gamer da :-P

over the topp må jo være 4 Titan kort, Rampage IV Extreme, i7-3970X, 16GB 2400MHZ AX1200I alt custom kjølt og clocka i ett Case lab STH 10 kabinett med 5x 512GB Samsung SSD'r Raid0 ;-)

Endret av OC-Maniac
Lenke til kommentar

Altså man kan fint få en heftig gamer for bare 10k også, det har noe med å finne de riktige komponentene. 2x CPU til gaming er overkill uten like, da spill ikke bruker mer en 2-4 kjerner. 2-3 GTX Titans vis du vil drite penger.

Alle har et budsjett å gå etter, noen har et større et en andre. Det handler å handle riktig. Også har man de som skal ha det beste av det beste uansett om det koster å åpne lommeboken.

Noen sverger til Nvidia og Intel, Intel og AMD, AMD og nVidia, AMD og AMD. nVidia og Intel ligger riktig nok litt lengre fram en AMD, men igjen så koster dette noe mer, AMD koster mindre men gir deretter ytelse også. AMD har kommet seg,

Jeg er den som ikke driter penger, så jeg er av den typen som handler etter et stramt budsjett og hva pcen skal brukes til. Går helst på tilbud om jeg må. Så jeg har gått over til AMD, må teste dette da jeg har brukt Intel i over 10 år.

Lenke til kommentar

over the topp må jo være 4 Titan kort, Rampage IV Extreme, i7-3970X, 16GB 2400MHZ AX1200I alt custom kjølt og clocka i ett Case lab STH 10 kabinett med 5x 512GB Samsung SSD'r Raid0 ;-)

Ser du nevner Raid0, dette er vel kun en fordel for å kunne lagre data over flere disker som en backup om en disk ryker???

Har dette noe med hastigheter å gjøre?..eller andre fordeler?

Endret av labbus
Lenke til kommentar

Noe sånt jeg lurte på..topper vel 100k dette da..??

Vil vel havne på rett over dette tenker jeg.

Ideelt sett skulle man hatt en halv million å svi av slik at man får en labratorieløsning til nitrogenen som beskrevet under :)

Hva med å velge 3x3 projectorer for å bli kvitt kantene?

Fin tanke, men da får man 60Hz oppdateringsfrekvens og da er det ikke bra til gaming lengre dessverre.

Neinei, Bygger et lite labratorie med selvpåfylling og med rør til utsiden av huset som går til store tanker ;) hehe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...