Camo Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 Heisann! Jeg har et ti 4600 kort m 128 mb minne, og når pcen min var ny, fikk jeg rundt 13000 i 3dmark 01. Nå får jeg ikke mer enn 3000-4000! Hva har skjedd? Hvordan kan jeg fikse det? UT2003 pleide å gå som smurt med høyste innstillinger, men nå hakker det med alt på det laveste! Jeg skjønner ingenting, og sålangt har ingen kunne hjelpet meg. Har prøvd å lukke alle programmer i bakgrunnen, men virker ikke som det hjelper.. Har de nyeste driverne og.. Er jeg nødt til å formattere pcen? Vil helst slippe dette.. Systemet mitt er forøvrig p4 2.53 klokket til 2.7 og 1024 mb minne. Takk for all hjelp! Lenke til kommentar
Mysil2 Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 Heisann! Jeg har et ti 4600 kort m 128 mb minne, og når pcen min var ny, fikk jeg rundt 13000 i 3dmark 01. Nå får jeg ikke mer enn 3000-4000! Hva har skjedd? Hvordan kan jeg fikse det? UT2003 pleide å gå som smurt med høyste innstillinger, men nå hakker det med alt på det laveste! Jeg skjønner ingenting, og sålangt har ingen kunne hjelpet meg. Har prøvd å lukke alle programmer i bakgrunnen, men virker ikke som det hjelper.. Har de nyeste driverne og.. Er jeg nødt til å formattere pcen? Vil helst slippe dette.. Systemet mitt er forøvrig p4 2.53 klokket til 2.7 og 1024 mb minne. Takk for all hjelp! Last ned driverne her: http://www.nvidia.com Lenke til kommentar
Camo Skrevet 15. september 2003 Forfatter Del Skrevet 15. september 2003 45.23 er driverne jeg har, så det er ikke det. Kan det være noe jeg har installert? Lenke til kommentar
bender Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 Du må også sørge for at du har innstalert driverene for hovedkortet ditt. Bruker du det samme benchmark programmet? Lenke til kommentar
Camo Skrevet 15. september 2003 Forfatter Del Skrevet 15. september 2003 Jeg har ikke installert noe nytt av drivere foruten de til skjermkortet siden jeg bygde pcen i november i 02. Jeg bruker 3dmark uten noen nedlastede patcher eller builds eller hva det er jeg har sett testere bemerker når de beskriver sine testkonfigurasjoner i benchmarker på barbara.no og liknende. Så software oppsettet er det samme som da jeg kjørte testen i begynnelsen og fikk den mye høyere scoren. Hovedkortet mitt er ett intel 845PE kort. Vet ikke hvordan jeg ser hvordan drivere jeg har til det. Er det noe jeg burde/kan oppdatere jevnlig? Lenke til kommentar
minimum payne Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 jeg får vel gjenta en gammel regle, her kommer den: BIOS OPPDATERING. høres vanskelig ut, men er i de fleste tilfeller meget enkelt, mange har tilogmed auto oppdateringsprogrammer for bios. ellers, vel jeg er en barton mann, så i mitt tilfelle er det absolutt alle komponenter må ha drivere, helst fra fabrikant. chipset, lyd, mus, alt det må ha korrekte drivere, ellers kan det bli babb et sted, registre, directorys, alt det stæsjet som ingen vet alt om. og skjekk maskinen for spyware, det finnes mye kjempekjip spyware der ute. skjekk også microsoft update, for alt du vet blir du hacket. håper noe av dette hjelper Lenke til kommentar
Camo Skrevet 15. september 2003 Forfatter Del Skrevet 15. september 2003 takk for all hjelp, folkens! Skal prøve å oppdatere BIOSEen min, det er bare det at jeg får fullstendig noia av å gjøre sånne seriøse ting. Har aldri kødda med bios før, kameraten min som hjalp meg bygge pcen klokka den for meg. Vil bare være sikker på at hvis noe går galt, eller jeg gjør noen feil, at jeg kan få det tilbake slik det var. Er det forresten nødvendig å lage backup av alle mine livsviktige filer som jeg arbeider med? eller klarer jeg ikke å ødelegge det i bios? Skal google litt, og se om jeg finner noen guider til oppdatering av bios. Ser ut som jeg skal flashe den (aldri hørt om før, hehe) dette blir spennende. Om det er noe noen av dere syns jeg bør vite før jeg setter i gang, er jeg veldig åpen for tips og råd. Mitt intel 845PE er fra ASUS og har integrert Soundmax lyd. Står på boksen at biosen er "crash free". Vi får se.. Noen? Takk igjen for all hjelp, er glad slike forum som dette finnes, og håper at jeg også kan være hjelpsom her en gang! Lenke til kommentar
SilverCRX Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 http://www.asus.com.tw/support/download/it...?ModelName=P4PE regner med det er en utgave av det hovedkortet du har, her står det forklart hvordan (og hvilken) bios oppdateres. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 Har du sjekket at skjermkortdriveren er innstilt på 0xaa og 0xaf, den ytelsen du har på systemet ditt tilsier at antialiasing og af er på maks... Høyreklikk på desktoppen, advanced, nvidi 4600, ytelse og aplikasjon, her kan du justere det, still det inn på program. Lenke til kommentar
Raider Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 det hjelper også og ta opp tingene i en rekkefølge...fks. det første du tar opp etter en ren os inst. er Direct x 9.0b også all programm vare + lydkort + HK driver + nett.. og til slutt skjermkort driverne. denna har jeg alltid brukt en anbefalling av folka på forumet i futuremark.com jeg klarer 15k i 3dmark 2001 se med mitt skjermkort se under :wink: Lenke til kommentar
Camo Skrevet 16. september 2003 Forfatter Del Skrevet 16. september 2003 Har aa og af på full, ja, men det mener jeg alltid å ha hatt.. dessuten vil jeg jo ha bra bilde samt gode fps når jeg spiller - det mener jeg skal gå an med mitt system i UT2003 - eller tar jeg feil? Det er den siden som ble nevnt over jeg har lastet ned ny bios fra, vil bare vente med det til jeg har sjekket alle muligheter før jeg begynner å pludre med ting jeg ikke veit noe om.. Hvis jeg skrur av aa og af i skjerminnstillinger - avansert - gfti4600 da vil vel ikke grafikken i UT2003 bli like bra, ville den det? Kan software overkjøre innstillingene sånn? Blir advart på siden til ASUS om å ikke flashe bios med mindre jeg hadde et problem med den slik den var. Utenom dette med at 3d ytelsen har gått i dass har det funka fint. Lenke til kommentar
Camo Skrevet 16. september 2003 Forfatter Del Skrevet 16. september 2003 ok, nå satte jeg aa og af av, og kjørte 3dmark om igjen, og resultatet hoppet opp i litt over 11000. Men jeg vil kjøre UT2003 med best grafikk, og vet at pcen har taklet dette fint før! Hva er det som har skjedd, egentlig? er det noen som har vært borti noe liknende? Takker for alle tips! Lenke til kommentar
Camo Skrevet 17. september 2003 Forfatter Del Skrevet 17. september 2003 ok, nå har jeg funnet litt info, selv om jeg ikke skjønner alt som sies der, da.. se link:http://www.guru3d.com/forum/showthread.php?s=&threadid=43128 virker som om problemet mitt er unikt for gf4 kortene :-? Kjipt.. Hvis det er noen andre med samme problemet, rot litt rundt og til høyre for denne linken over, så finner man nok ut noe, men jeg sitter igjen med et spm fortsatt: Når jeg nå har satt aa og af til null i "driverne" slik jeg blir anbefalt å gjøre- vil jeg fortsatt få aa og af hvis jeg stiller selve spillet inn til det? video options, f.eks? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå