Gå til innhold

CDON og reklamasjon.

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg kjøpte en PS3 i julegave i desember fra cdon.no. Da de som fikk den testet den, viste det seg at kontrolleren var defekt. Jeg sendte da mail til cdon om dette, for å benytte reklamasjonsretten min.

Så ble det tull. Først sendte cdon meg feil( eller for få) tolldokumenter, som førte til at pakken ble stoppet på vei til sverige (den må åpenbart dit for å testes). Det sa de ikke i fra om, så jeg ventet i 2 uker på å kontakte de, og fikk svar om at posten hadde feil dokumenter. Da måtte jeg i kontakt med posten, og sende dem ekstra dokumenter. Igjen ventet jeg en stund med å kontakte cdon, som da bekreftet at pakken var på vei. Dette er nå en måned siden, og null oppdateringer på reperasjonssidene dems. Det virker som om de fremdeles ikke har mottatt kontrolleren.

Det som irriterer meg er at det er sykt vanskelig å kontakte cdon, og få relevante svar tilbake. Den eneste kontaktmuligheten er epost, og mens det på sidene står "Vi garanterer svar innen 24 timer, og vanligvis betraktelig raskere", opplever jeg å vente i både en og to dager på svar, og da ikke et svar på alt jeg spør på. Så må jeg vente to dager til for å få et nytt.

Har jeg noen rettigheter her så jeg kan få cdon til å fikse dette litt fort? Det er et defekt produkt, en DOA sak, så det burde absolutt ikke være vanskelig å ordne dette..

Samtidig er det veldig kjedelig for de som fikk denne gaven å vente så lenge, da alternativet er 400,- på en ny kontroller de ikke trenger.

Jeg kan også legge til at jeg ønsket å sende hele playstationen, mens cdon bare sendte meg dokumenter for kontrolleren. Om det da viser seg at det er playstationen som er defekt, kan de da kreve at jeg både betaler frakt og "reperasjon" for kontrolleren, samtidig som jeg må gjennom hele prosessen på nytt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke helt hvordan reklamasjonsretten er der, men tror den skal være dekket av et års garanti uansett.

Prøv å skriv en litt krassig melding på facebooksiden deres. Der kan kan alle se hva du skriver og som regel vil de ikke ha negativ kritikk så synlig og vil sikkert ta kontakt med deg raskt ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...