tomacro Skrevet 26. februar 2013 Del Skrevet 26. februar 2013 (endret) Hei. Jeg har slitt de siste dagene med ruteren min, der det viste seg at den var problemet. Jeg resetet den helt og plutselig var nettet helt fint via det trådløse. Jeg har nå 3 problemer: 1: Passordet er gjort om ,hvor kan jeg fikse på dette,samt endre navnet på ruteren? 2: Mitt samsung nettbrett + samsung tlf vil ikke koble seg til dette trådløse nettet nå? noen innstillinger jeg må gjøre om? 3: Jeg vil åpne alt av NAT porter eller hva det heter, så alt står open? Hvordan? Jeg kan veldig lite om dette, men jeg har i alle fall fått logget meg innpå admin siden på ruteren din. Min ruter er en D-Link 635. Jeg håper folk kan hjelpe meg med dette problemet her og gjerne guide meg frem. Endret 26. februar 2013 av tomacro Lenke til kommentar
tomacro Skrevet 26. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2013 Ingen som vet hvordan jeg får koblet til telefonen til trådløse nettet? Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 26. februar 2013 Del Skrevet 26. februar 2013 Når du har kommet deg inn på routeren, så se etter wifi eller wireless og legg inn SSID (navn på trådløsnett) og kryptering der. Lager du samme navn og kryptering som på det gamle så vil enhetene dine koble seg opp som før. Får du ikke til det, så er det enklest å lage ny SSID og kryptering og så logge inn på nytt fra dingsene dine. Når det gjelder porter, så er det ofte best å bruke UPNP i router. PS: Tråder skal ikke bumpes før det er gått minst 24 timer Lenke til kommentar
tomacro Skrevet 26. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2013 (endret) Når du har kommet deg inn på routeren, så se etter wifi eller wireless og legg inn SSID (navn på trådløsnett) og kryptering der. Lager du samme navn og kryptering som på det gamle så vil enhetene dine koble seg opp som før. Får du ikke til det, så er det enklest å lage ny SSID og kryptering og så logge inn på nytt fra dingsene dine. Når det gjelder porter, så er det ofte best å bruke UPNP i router. PS: Tråder skal ikke bumpes før det er gått minst 24 timer takk for svar,men jeg skjønte ikke noe som helst av det du sa Jeg kan som sagt ingenting om dette. nå er jeg inne på min ruter. valgene er som så: på øvre del står det setup , advance, tools , status hvis jeg trykker på advance kommer det opp 30-40 porter jeg kan legge inn ting i? kan dette stemme? Skal jeg bare fylle ut en av dem? men jeg skjønner ikke helt alt jeg skal fylle ut her. Name, apliaction name, , public , port, traffic type (protocol osv Endret 26. februar 2013 av tomacro Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 26. februar 2013 Del Skrevet 26. februar 2013 Fokuser på trådløsnettet først. SSID og security... Lenke til kommentar
tomacro Skrevet 26. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2013 (endret) Fokuser på trådløsnettet først. SSID og security... Da fkk jeg byttet ! telefonen funka med en gang også. Men det som er rart at menyen ikke er helt den samme på samme ruter type som du viser til? Er det noe mer jeg må gjøre om på nå? Er dette noe å bry seg om: Number of Dynamic DHCP Clients:6 så står det android expires in 23 hours..? Vet du hvordan jeg får satt alle portene som open? Endret 26. februar 2013 av tomacro Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 26. februar 2013 Del Skrevet 26. februar 2013 Skal du sette alle portene som åpen (kun mot en PC) så velger du DMZ mot den ene maskinen (IP). En port kan bare være åpen mot en maskin om gangen, derfor er det smartere å bruke UPNP som er portåpning ved behov. Når det gjelder antall DHCP, så er det antallet klienter som er tilkoblet routeren og får automatisk ipadresse. Lease expires in 23 hours = De får en tidsbegrenset rettighet til å ha ipadresse i 23 timer til. Deretter vil den bli fornyet. Ikke noe å tenke på normalt sett. Lenke til kommentar
tomacro Skrevet 26. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2013 (endret) Skal du sette alle portene som åpen (kun mot en PC) så velger du DMZ mot den ene maskinen (IP). En port kan bare være åpen mot en maskin om gangen, derfor er det smartere å bruke UPNP som er portåpning ved behov. Når det gjelder antall DHCP, så er det antallet klienter som er tilkoblet routeren og får automatisk ipadresse. Lease expires in 23 hours = De får en tidsbegrenset rettighet til å ha ipadresse i 23 timer til. Deretter vil den bli fornyet. Ikke noe å tenke på normalt sett. tusen takk for hjelpen eneste grunnen at jeg vil ha open er pågrunn av xboxen når man spiller over nettet. den er koblet via kabel Derfor jeg lurer hvor/hvordan jeg får åpnet porten til den ene bestemte porten. Jeg mente det hadde noe med ''NAT'' å gjøre? Endret 26. februar 2013 av tomacro Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 27. februar 2013 Del Skrevet 27. februar 2013 Hvis du aktiverer UPNP i Xbox og routeren, så skal du slippe å tenke mer på portforwarding. Alternativt kan du gjøre dette manuelt ved å følge guidene på portforward.com. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå