AvidGamer Skrevet 26. februar 2013 Del Skrevet 26. februar 2013 Fins det kort å søke om som ikke utfører kredittsjekk? Har en kamerat som sliter, og kan bli kastet ut av leiligheten. Han er ca 30 k i minus, og må få det nedbetalt asap. Eneste vei som vi kan se er å få et kredittkort for å betale det ned, så bruke den rentefri tiden for å selge bilen. Forsøkte Remember kort, fikk avslag. Tips? Forslag? Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 26. februar 2013 Del Skrevet 26. februar 2013 Låne av foreldre eller familie er vel kanskje det beste, ikke pådra seg meg kredittgjeld.. Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 26. februar 2013 Del Skrevet 26. februar 2013 Rentefrihet gis vanligvis ikke hvis man benytter kortet til å betale regninger eller på annen måte ta ut penger (gis bare ved kjøp av varer og tjenester). 1 Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 26. februar 2013 Del Skrevet 26. februar 2013 Man har forsatt rentefrihet til forfallsdato, men man må betale 2% (varierer kanskje litt) i uttaksgebyr Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 26. februar 2013 Del Skrevet 26. februar 2013 Ikke på noen av de kredittkortene jeg har vurdert. 1 Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 26. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2013 Kan vi holde oss på tema? Låne av foreldre eller familie er vel kanskje det beste, ikke pådra seg meg kredittgjeld.. Han har ikke famlie å låne fra. Rentefri tiden er ikke så nøye da. Bare det å få et kort asap er viktigst. Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 26. februar 2013 Del Skrevet 26. februar 2013 Jøss det høres jo bare helt galt ut å betale gjeld med kredittkort. 3 Lenke til kommentar
andreasn Skrevet 26. februar 2013 Del Skrevet 26. februar 2013 Trust Buddy har vel ikke kredittsjekk men låner ut maks 5000,-. Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 26. februar 2013 Del Skrevet 26. februar 2013 Du får ingen kredittkort uten kredittsjekk, og hadde det fantes hadde beløpet aldri i verden vært på 30'000 kr. Høres ut som vedkommende har en del sikkerhet i bil, så ta noen telefoner til flere banker og forhør deg. Lenke til kommentar
hean Skrevet 26. februar 2013 Del Skrevet 26. februar 2013 Hvorfor ikke bare få stumpen i 5. gir å selge bilen med en gang... rett pris og den er solgt på dagen. 1 Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 26. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2013 (endret) Joda, han forsøker å selge, men tviler på han får ikke mer enn 10-15k for den. Endret 26. februar 2013 av AvidGamer Lenke til kommentar
Nik0 Skrevet 26. februar 2013 Del Skrevet 26. februar 2013 Da er ikke det noen sikkerhet heller. Har han inntekt? Da er det flere kredittinstitusjoner som kan innvilge lån, selv om han har eventuelle kredittanmerkninger. Se Polleo Finans, DebitNor eller Gjeldfinans. Har han null inntekt, ingen som er villige til å låne for han eller stille som kausjonister, så tror jeg mye håp er ute, dessverre. Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 28. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 28. februar 2013 Hm, ja var redd for det. Han har mistet jobben, så jeg tror nok at han må pakke sammen. Han fikk advarsel idag, og har ut uken (t.o.m. Søndag). De truer å ta han til retten, men vet ikke hva retten kan gjøre. Er likesom ikke mulig for han å trylle frem penger. Lenke til kommentar
hean Skrevet 28. februar 2013 Del Skrevet 28. februar 2013 Du får be han legge seg flat... bare fortelle at han ikke har penger men at han vil betale så fort som mulig. Så lenge man er villig til å betale når man har penger tjener ikke kreditirene noe på å ta ting til retten. En rettslig inndrivelse vil ikke være mulig da han uansett har for liten inntekt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå