Ramboms Skrevet 26. februar 2013 Del Skrevet 26. februar 2013 Hei fekk nettop heim min nye pc kjøpte en Seagate 3tb som skulle ver d: siden eg har ein samsung ssd til c: Etter installasjon av windows 7 64bit så fant eg ikke min nye seagate, så eg gjekk in på diskbehandling og der låg den vist. Desverre når eg skulle lage ein partisjon av den så fekk eg kun bruke ca 2tb og det stod 800gb som Utildelt og eg får ikke velge eller gjer noe som helst med dette. Er det en feil på disken eller har eg gjort noe helt feil? Håper noen kan hjelpe meg litt her legger ved bilde Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 26. februar 2013 Del Skrevet 26. februar 2013 (endret) Det er ikke noe feil på disken. Men maks størrelse for en MBR disk, som du bruker her, er dessverre 2TB. Skal du ha større partisjon/disk enn det i WIndows, må du nok bruke GPT for å utnytte hele disken på 3TB. Du finner litt mer om hvordan du gjør det på denne siden. Endret 26. februar 2013 av Chavalito Lenke til kommentar
Gjest Skrevet 26. februar 2013 Del Skrevet 26. februar 2013 Alt står her KB2581408 Lenke til kommentar
Ramboms Skrevet 26. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2013 Ahh takker for kjapt svar, gjor ikke mye research selv desverre er litt stressa og vil få installert alt eg trenger /salute Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå