Gå til innhold

7D rå filer er ødelagte

Anbefalte innlegg

Det ble vel nevnt tidligere her, viktigheten ved å formatere.

Jeg formaterer bestandig etter at jeg har overført bildene til datamaskinen, og bruker aldri slettefunksjonen i kameraet til å slette bilder, sletter man et bilde innimellom fjerner man bare bildeadr. og ikke selve bildet og det er større muligheter til og få korrupte filer.

Har aldri hatt problemer med kort i kameraet de årene jeg har holdt på med digital fotografering.

Formaterer du kortene ofte, aldri, eller bare når du puttet det i kameraet første gang ?

Endret av Nautica
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk rett som det var slike bilder når jeg overførte fra det forrige kameraet via kabel. Etter at jeg satt kortet rett i pc'en var alle bildene hele. Det samme kortet fungerer feilfritt nå mange år etterpå så jeg ville helt klart sjekket ut om det er kabelen som er defekt.

Lenke til kommentar

Det ble vel nevnt tidligere her, viktigheten ved å formatere.

Jeg formaterer bestandig etter at jeg har overført bildene til datamaskinen, og bruker aldri slettefunksjonen i kameraet til å slette bilder, sletter man et bilde innimellom fjerner man bare bildeadr. og ikke selve bildet og det er større muligheter til og få korrupte filer.

Har aldri hatt problemer med kort i kameraet de årene jeg har holdt på med digital fotografering.

Formaterer du kortene ofte, aldri, eller bare når du puttet det i kameraet første gang ?

Gjør som deg, formaterer hver gang alt er kommet på maskinen

.

Jeg opplevde ødelagte RAW- filer tidvis, og da hjalp det å bruke en annen USB- port på pcen.

Har prøvd på to maskiner nå, med ulike porter :p

Lenke til kommentar

Det står jo i signaturen din at du har 2x Canon 7D, om det betyr 2 stk 7D'er: har du prøvd det kortet i begge kameraene? Bare for å forsikre deg om at det ikke er kameraet som har en feil?

Ja jeg opplever på begge kameraene. Jeg tok nå en reinstall av den stasjonære maskinen. For så å skulle prøve på nytt :) Gir en lyd hvordan det går!

..Og forskjellige kabler?

Ville selv da bare kassert minnekortet - permanent.

Dette bør gå på garanti om det virkelig er minnekortet. 1.5 år er ikke mye for SanDisk som har 5år på samme kort som jeg har i dag (Dustin Home, 450 kroner ca)

Jeg er nå redd for å bruke det, så har to stk Kingston Ultimate 266X 16GB kort jeg ska bruke fremover. Så blir det nok Kinsgton sin 600X serie på 32GB str x 4 :)

Endret av Rattata12
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...