Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

[Løst] En varmeovn til soverommet med lydløs termostat?

Anbefalte innlegg

Irriterer meg voldsomt over varmeovnen på soverommet mitt. Termostaten slår seg av og på hele tiden med et digert "PING". Ikke akkurat ideelt på et soverom. :(

Siden varmeovnen skal stå på et soverom er det noen krav som bør oppfylles:

- Lydløs termostat!!!

- Miljøovn. Det vil si en ovn som ikke brenner støv.

- Termostaten må gå ned til 5 - 10 grader.

Har sett på denne ovnen HER, men vet ikke om den oppfyller alle kravene, og dessuten var den veldig dyr. Setter veldig pris på hjelp med dette. Det kan vel ikke være bare jeg som ønsker meg en slik ovn på soverommet? :shrug:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Termostater som "klikker" kommer fra ovner med bimetallsrelé,

kjøper du en ovn med elektronisk termostat ser jeg ingen grunn til at det skal "klikke" når den slår seg av og på.

Det kan fremdeles være et relé som klikker når den slår seg av/på, så det kan være verdt å sjekke nærmere. Den bør ha solid state relé, elektronisk relé, tyristor styring el. I tillegg er det mange ovner som lager tikkelyder når de varmes opp/kjøles ned, og oljeovner lager også av og til "surklelyder" dette kan også være irriterende.

Lenke til kommentar

Irriterer meg voldsomt over varmeovnen på soverommet mitt. Termostaten slår seg av og på hele tiden med et digert "PING". Ikke akkurat ideelt på et soverom. :(

Siden varmeovnen skal stå på et soverom er det noen krav som bør oppfylles:

- Lydløs termostat!!!

- Miljøovn. Det vil si en ovn som ikke brenner støv.

- Termostaten må gå ned til 5 - 10 grader.

Har sett på denne ovnen HER, men vet ikke om den oppfyller alle kravene, og dessuten var den veldig dyr. Setter veldig pris på hjelp med dette. Det kan vel ikke være bare jeg som ønsker meg en slik ovn på soverommet? :shrug:

Nærmeste alterativ til den du linker til er vel Beha GME1500T, men den er enda litt dyrere.

Dette er frittstående gulvovner og det er ikke anbefalt for permanent bruk. Her bør det brukes fastmonterte veggovner som f.eks. Beha miljøovner. De er også noe rimligere (ca kr 1000 - 1300) og har tilsvarende oppbygging.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Nærmeste alterativ til den du linker til er vel Beha GME1500T, men den er enda litt dyrere.

Dette er frittstående gulvovner og det er ikke anbefalt for permanent bruk. Her bør det brukes fastmonterte veggovner som f.eks. Beha miljøovner. De er også noe rimligere (ca kr 1000 - 1300) og har tilsvarende oppbygging.

En langt hyggeligere pris på disse Beha-ovnene ja. Ser at Elektroimportøren selger en på 800W for bare 699 kroner. Tror jeg bestiller en slik en, og skulle det vise seg at den bråker like mye som den gamle, har jeg jo mulighet til levere den tilbake på angreretten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...