phnz Skrevet 25. februar 2013 Del Skrevet 25. februar 2013 Heisann. Har drevet å bygget min egen pc. den ble ferdig i 2010 eller 2011 husker ikke helt. uansett så fungerte den fint når jeg bygget den. så fikk jeg meg ny SSD disk her for ett års tid siden. Pcn funket fint da også men etter en stund begynte den å slå seg av og jeg måtte inn i bios for å sette SSD disken som prioritet for å få logget inn. Dette måtte jeg da gjøre hver gang pcn restartet seg selv. Så dro jeg en 3 mnds tur til Irland og når jeg kom hjem så var SSD disken røket. prøvde da å installere windows på den vanlige harddisken. Dette fungerte forsåvidt greit men, windows begynte da å fryse seg med toppen 2-3 minutters mellomrom. helt frys i 1-2 min så fikk jeg brukt den i 2-3 nye og på'an igjenn. Det var etter dette jeg begynte å bytte deler. Kjøpte meg først ny SSD disk og installerte windows på den, men samme problemet har vert siden dag 1. Byttet da CPU ettersom jeg hadde en liggende, fikk fremdeles samme (det samme fåregår gjennom alt jeg har byttet, så gidder ikke skrive det flere ganger) Kjøpte da nytt hovedkort. så ny ram. forsåvidt har jeg så å si kjøpt "ny" pc men den har enda samme feil. dette gjør så den verken kan spilles og det tar laang tid å surfe. Jeg skriver akkurat nå fra denne pcn og merker at når jeg har skrevet på denne posten og ikke gjort noe annet, så har den hvert mer stabil faktisk. så jeg lurer da på hva som kan være galt? skjermkort? strømforsyning? begynner å bli en dyr maskin, og ønsker ikke kjøpe flere deler uten å hvertfall spørre andre om hva som kan være årsaken. formaterte pcn senest i dag, og problemet forfølger meg. om noen har vert borti lignende og løst problemet eller om noen bare vet hva som kan være galt og hva som kansje må byttes for å få den til å fungere normalt igjenn, så setter jeg stor pris på det takker for svar Mvh. En frustrert gamer Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 26. februar 2013 Del Skrevet 26. februar 2013 Har du samme strømforsyningen hele veien? En dårlig PSU kan ofte skape mange rare problemer. Lenke til kommentar
phnz Skrevet 26. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2013 har hatt samme strømforsyning hele veien ja. er mulig det er den, får vell bare prøve Lenke til kommentar
phnz Skrevet 6. mars 2013 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2013 hmm. har nå byttet strømforsyning men, er enda samme gammle problemet. klarer ikke forstå det. altså da skiftet: hovedkort, ram, cpu, SSD disk og strømforsyning. og koblet ut nettverks og lydkort for å teste. blir for ille å skal kjøpe en helt ny maskin når den i teorien er ny etter alle updates :/ Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 6. mars 2013 Del Skrevet 6. mars 2013 Hadde vært flott om du kunne liste opp hardwaren du har i PC'en. Altså hvilket HK, CPU, RAM, skjermkort hard disk, SSD osv. Er så mye lettere å hjelpe når vi vet hvilke komponenter du har ellers kan det bli å lete etter den berømte nålen i høystakken dessverre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå