Salemonsen_ Skrevet 25. februar 2013 Del Skrevet 25. februar 2013 Heisann! Jeg lurte på om det var noen andre muligheter for å kunne utdanne seg slik at man kan bli resepsjonist ved feks et hotell? Da jeg fyller 23 år i år har jeg ikke så veldig lyst å begynne på vg1 ilag med et gjeng 15-16 åringer som dere sikkert skjønner Jeg har fullført VGS for noen år siden, men tok aldri noe lærlingetid og jeg finner ingen høgskole studier jeg føler for å gå videre med ved dette tidspunktet. Jeg har sett att NKI lar meg ta dette studiet uten noe vg1, men d koster meg da over 30.000kr, så jeg håper det finnes en billigere måte å få meg en liten utdannelse på Satser på gode svar -Salemonsen Lenke til kommentar
GodMorgenNorge Skrevet 26. februar 2013 Del Skrevet 26. februar 2013 Er du klar over hvor kjipt det er å jobbe som resepsjonist? Dårlig lønn, ingen karrieremuligheter, lavest på rangstigen, skift/nattarbeid osv osv. Ta heller et 3 ukers regnskapskurs (nav betaler hvis du går arbeidsledig en stund) og få en kontorjobb uten skiftarbeid, mye bedre betalt, karrieremuligheter osv osv. Lenke til kommentar
TMB Skrevet 26. februar 2013 Del Skrevet 26. februar 2013 Er du klar over hvor kjipt det er å jobbe som resepsjonist? Dårlig lønn, ingen karrieremuligheter, lavest på rangstigen, skift/nattarbeid osv osv. Ta heller et 3 ukers regnskapskurs (nav betaler hvis du går arbeidsledig en stund) og få en kontorjobb uten skiftarbeid, mye bedre betalt, karrieremuligheter osv osv. TS har lyst til å bli resepsjonist. Slutt å drit utover drømmene hans/hennes. 5 Lenke til kommentar
GodMorgenNorge Skrevet 4. mars 2013 Del Skrevet 4. mars 2013 Det kalles realitetsorientering. Klarer du ikke å høre andre sine meninger så hold deg unna diskusjonsfora. 1 Lenke til kommentar
Greasy Skrevet 5. mars 2013 Del Skrevet 5. mars 2013 Dårlig lønn, ingen karrieremuligheter, lavest på rangstigen Ikke et fasitsvar, det kommer helt an på ansvar og type resepsjon. skift/nattarbeid osv osv. Kommer helt an på typen resepsjon, finnes utallige mange flere resepsjoner enn det du finner i et hotell. 1 Lenke til kommentar
Mladic Skrevet 5. mars 2013 Del Skrevet 5. mars 2013 Kan man ikke få resepsjonsjobber uten utdannelse? Mange av mine jevnaldrende venner er resepsjonister på deltid. Lenke til kommentar
Coffey Skrevet 6. mars 2013 Del Skrevet 6. mars 2013 Det spørs vel på hotellet. Mange dyrere hoteller krever nok resepsjonister med en utdanning, da deres arbeidsroller innebærer mer enn bare å sitte i resepsjonen. Lenke til kommentar
Han Far Skrevet 6. mars 2013 Del Skrevet 6. mars 2013 Det spørs vel på hotellet. Mange dyrere hoteller krever nok resepsjonister med en utdanning, da deres arbeidsroller innebærer mer enn bare å sitte i resepsjonen. Det vil jeg tro. Resepsjonistene representerer i praksis hotellet for gjestene, så kunnskap om kundebehandling, turisme etc er nok greit å ha. Foreslår at TS ringer et bedre hotell og spør rett ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå