Gå til innhold

Phuket-området = Steder verdt å besøke

reef91

Anbefalte innlegg

Heisann!

Vi er to vennepar som bestemte oss for å ta en tur til Thailand (Phuket) i midten av mai (2 uker), og jeg lurte derfor på om noen av dere erfarne verdensfarere har noen tips til plasser vi burde reise til og ting vi burde oppleve i områdene rundt Phuket.

Planen vår er å bestille hotell for de 4 første dagene slik at vi får roet oss ned etter reisen og orientert oss litt før vi utvider horisonten litt. Har vært i Thailand en gang tidligere, men da var jeg ikke mer enn 13 år.

Det vi er ute etter er vel en blanding av det den gjennomsnittlige turist vil, som strandliv, shopping (madammen står på sitt) o.l., men også å kunne oppleve litt av det Thailand har å by på utenom akkurat dette som for eks. kulturen der og gjerne noe lokal mat.

Hva angår budsjett så er jo det ikke verdenst største ettersom jeg selv er student, men litt er det jo å rutte med. Hva gjelder standarden så må det ikke være noe fem-stjerners hotell, men er jo der for å slappe av, ikke irritere oss over standarden på hotellet.

Vi er jo litt i tidsnød her, men håper at dere kommer med gode innspill og tips!

Om det er noe mer dere trenger å vite er det bare til å spørre!

Endret av reef91
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis dere vil oppleve strand, så vil jeg heller anbefale å dra til Krabi, plassen ligger to timer unna med båt og tre-fire timer unna med buss, mye finere strender der, og mindre mas.

Jeg har vært en uke i Patong beach i Phuket, veldig mye mas om horer og massasje, men det er en grei plass om dere ønsker bra natteliv.

Lenke til kommentar

Det finnes et gedigent moderne kjøpesenter på Phuket, tror det heter Phuket-mall, så her får dere foretatt noe shopping.

Bangla-road er i seg selv en opplevelse, det lokale "kjøttmarkedet" kan man si. Denne er på patong.

Big Buddha er en svæææær statue som er absolutt verdt å besøke. Her kan du bli velsignet av en lokal munk og spise lokal mat osv.

Ellers synes jeg slangeshow var veldig spennende (da jeg er over snittet reptil-interessert). Her får du se kongekobra, kobra og jumping snakes i aksjon. IKKE besøk den lokale dyrehagen. Dette er så dyreplageri at jeg ble kvalm når jeg var der.

Beklager et litt rotete innlegg men har akkurat våknet. Skriver mer hvis jeg kommer på mer.

Lenke til kommentar

Banankak1: Det hørtes ut som en god idé. Vi har jo fly til og fra phuket, men vi tenkte å kunne reise litt rundt innenfor rimelighetens grenser, så to timer med båt høres jo fint ut!

Er det noen som kan si noe om hvor på Phuket-øyen vi burde dra til med en gang vi kommer ned? Gjerne en plass som har litt av hvert og som er sentralt mtp. å komme seg til andre plasser.

Dere må gjerne anbefale et hotell dere har vært spesielt fornøyd med (eller missfornøyd)!

Lenke til kommentar

Bortsett fra horene synes jeg Patong er et ok sted å begynne. Du har alt du trenger i umiddelbar nærhet, og det er safe å begynne her imo. Eller er jo Kata beach et roligere alternativ hvis du foretrekker det.

Sov på Marriott på Patong, og har ingenting å utsette på dette hotellet.

Lenke til kommentar

Haha, bortsett fra tidenes cheesy sang så virket FanaSea artig det! :p

"Phuket FantaSea, is where you wanna be!"

Dere må gjerne også komme med tips til ting som kan være lurt å ha med seg o.l. Har alle vaksinene i orden og vet at passet må være gyldig i 6 mnd etter hjemkomst, men kan jo være andre ting som jeg ikke har tenkt på.

Lenke til kommentar

Jeg ble positivt overrasket over hvor bra det showet var. Er 3 år siden jeg var der, men går ut fra at det er det samme som før. Har siden vært på noe tilsvarende/lignende i Bangkok, men det var ikke like bra :)

Ta med godt humør, Imodium og et minimum av klær er nå mitt tips. Er i Thailand hvert år, og eneste plassen jeg har hatt problemer med magen de siste 8-10 årene var for 3 år siden i Phuket (sikkert bare uflaks)... Vi ferierer stort sett i Cha-Am/Hua-Hin, da.

Lenke til kommentar

På Phuket finnes 4 strandområder sørover etter hverandre hvor turister kan velge hva som passer dem:

-Patong: masse gogo-barer og skrål døgnet rundt

-Karon: litt mindre mas og skrål, men fremdeles barer du blir dratt in i

-Kata: roligere, familievennlig

-Kata Noi: helt rolig og ikkeno mas ( I alle fall da jeg var på øya)

Ellers anbefales en tur ut til den vernede øygruppen Similan med fantastiske ting å se både under og over vann.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...