DementedAlbino Skrevet 25. februar 2013 Del Skrevet 25. februar 2013 Vurderer å få boligalarm her i leiligheten, men er veldig usikker på hvilken aktør en bør gå for. Noen som vil dele erfaringer de har, eventuelt om der er firma en bør holde seg langt unna? Lenke til kommentar
J. Verlander Skrevet 25. februar 2013 Del Skrevet 25. februar 2013 (endret) Har selv Verisure hjemme (http://www.verisure.no/) og er storfornøyd. Ser også veldig stilrent ut Enkelt å koble til/fra alarmen via telefonen hvis du skal slippe inn noen og sjekke status når du er på farta. Endret 25. februar 2013 av b3ndik Lenke til kommentar
MrL Skrevet 25. februar 2013 Del Skrevet 25. februar 2013 Personlig tror jeg at jeg heller hadde investert i Logitech Alert overvåkingssystem som vasler deg og tar video, enn å betale penger til selskaper som hver gang alarmen går, er tyvene er langt unna før de har rukket å gjøre noe annet enn å klø seg i rompa. I verste fall sette opp et falsk securitas skilt. Lenke til kommentar
Rudde Skrevet 25. februar 2013 Del Skrevet 25. februar 2013 Ville nok lakt noen penger i selvstendig overvåkning jeg også ja. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 26. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2013 Vil heller ha en alarm som hyler og vekker alt av naboer fremfor ren overvåkning. Poenget er å unngå å få fremmede inn i leiligheten når vi ikke er hjemme eller når vi sover. Å se på video hva de har gjort og hvem som gjorde det hjelper ikke spesielt mye i ettertid da det i 99.9% av alle tilfeller resulterer i henlagt sak. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 26. februar 2013 Del Skrevet 26. februar 2013 (endret) Vil heller ha en alarm som hyler og vekker alt av naboer fremfor ren overvåkning. Poenget er å unngå å få fremmede inn i leiligheten når vi ikke er hjemme eller når vi sover. Å se på video hva de har gjort og hvem som gjorde det hjelper ikke spesielt mye i ettertid da det i 99.9% av alle tilfeller resulterer i henlagt sak. Saken blir henlagt i 99% av tilfellene fordi politiet antakligvis ikke har nok spor. Et videobilde hadde hjulpet betraktlig. - Brannvesenet: Advarer mot falsk trygghet - Boligalarm gir falsk trygghet Hadde heller satt opp et falsk skilt, enn å gidde å brukt penger på alarm. Har tyven ignorert skiltet bryr han seg ikke/har han nok en løsning for å unngå alarmen også, evt. være lynkjapp i sitt arbeid. Endret 26. februar 2013 av MrLG Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 26. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2013 joda, i ettertid vil nok video og bilde kunne hjelpe i oppklare saken, altså finne ut hvem som har vært i leiligheten og alt solgt alt du eide av verdi. En alarm som lager et enormt spetakkel vil ikke gi deg bilde eller video, men det vil i de fleste tilfeller skremme bort de som er på vei inn. Jeg bor i en lavblokk, og en alarm som vekker hele blokken vil garantert få bort den som er på vei inn i leiligheten. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 26. februar 2013 Del Skrevet 26. februar 2013 (endret) Vel forsåvidt gir det bedre sikkerhet i en leilighet enn enebolig. Men uannsett hva du skaffer deg, så ihvertfall ikke skaff deg noe med måndelig binding(utrykning), av verken alarm eller røyk-vasling, for det er ihvertfall bortkastet Endret 26. februar 2013 av MrLG Lenke til kommentar
Actibus Skrevet 26. februar 2013 Del Skrevet 26. februar 2013 Da ville jeg heller kjøpt sensorer og sirene selv, i tillegg til evt videoovervåking. Magnetsensor på dører inn til leiligheten, og glassknusesensorer på vinduer, koblet opp mot en alarm, f.eks som denne http://www.clasohlson.com/no/Tr%C3%A5dl%C3%B8s-GSM-alarmsentral/Pr362868000 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå