raider000 Skrevet 25. februar 2013 Del Skrevet 25. februar 2013 Hei, jeg har en Samsung 5-series, med en liten SSD-harddisk og windows 7. Lurte på om det er mulig å installere windows 8 på en ekstern harddisk og veksle mellom å starte den derfra når jeg ønsker det? Grunnen til det, er at jeg trenger windows 8 for et program, men vil teste det ut ordentlig før jeg konverterer helt. Takker for svar Lenke til kommentar
myhken Skrevet 25. februar 2013 Del Skrevet 25. februar 2013 Kommer vel an på om hovedkortet ditt støtter å starte opp fra en USB disk (noe de fleste nyere kort gjør). Og så kommer det an på om Windows 8 godtar at du bruker en USB disk som den disken du skal installere til. Kjøp deg en Windows 8 plate, start opp fra den, og så ser du om det funker Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 28. februar 2013 Del Skrevet 28. februar 2013 Det går an å installere på en VHD også. 1 Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 1. mars 2013 Del Skrevet 1. mars 2013 +1 til forslaget om virtuell maskin. Jeg bruker VMware Player (gratis) til mitt beskjedne testbruk. Forutsetter at du har nok RAM å sette av til den virtuelle maskinen. Windows har aldri kunnet installeres til ekstern disk uten å "hacke det til". Windows-To-Go er en ny funksjon med Windows 8 Enterprise, hvor du kan kjøre Windows 8 fra godkjente minnepenner. Vet det finnes guider for å hacke til dette også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå