Gå til innhold

trenger nytt hovedkort

Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

jeg trenger nytt hovedkort. jeg skal sette inn flere hdd/ssd så jeg trenge flere sata porter. akkurat nå har jeg 3 så jeg tenker jeg vil ha et skjermkort med 6 sata porter. i tilegg på det være et fairly bra hovedkort for gaming. tenker å holde prisen under 1500 kr.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Et skjermkort med 6 sata porter? :)

Som sagt ovenfor så kommer det an på hvilken prosessor du har. Hovedkort har ellers ikke så mye å si når det gjelder gaming, da er det GPU og CPU det går mest i.

intel core 15-2400 . Socket-LGA1155
Lenke til kommentar

Det er nå strengt tatt ingenting i veien for det. En CPU kan alltids byttes ut. Det sagt ser jeg liten grunn til å velge et så dyrt hovedkort som P8Z77-Deluxe. Spillytelse mellom hovedkort er lik null så et kort til halve prisen, eller enda mindre vil gi deg en like god opplevelse i spill, såfremt man ikke tar hensyn til CFX/SLI-kompatibilitet. Hvis du ikke har planer om å bytte ut prosessoren din med en som kan overklokkes kan du like godt velge et kort med H77 brikkesett som f.eks Asus P8H77-V. Dette har 2x6Gb/s og 4x3Gb/s SATA-porter.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Det er mulig å kjøpe et kontrollerkort med 4 stk SATA3 porter (må ha et PCIe spor ledig på hk'et) for ca 500 kroner, ser ikke helt vitsen med å bytte hk'et bare pga. sata port mangel.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-YQ8U8xbZ

Det er mulig å kjøpe et kontrollerkort med 4 stk SATA3 porter (må ha et PCIe spor ledig på hk'et) for ca 500 kroner, ser ikke helt vitsen med å bytte hk'et bare pga. sata port mangel.

link?
Lenke til kommentar

Gigabyte GA-Z77X-UD5H

ASUS P8Z77-V PRO / ASUS P8Z77-V DELUXE

MSI Z77 MPower

Jeg har dessverre problemer med å finne et Hovedkort til under 1500,- med seks stykk SATAIII porter. Men når5 de fleste av disse antaglivis skal brukes som lagringsdisk, vil det ikke ha den største betydning om 3-4 av disse diskene er koblet til SATAII porter.

Endret av Svenni212000
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...