ndrs Skrevet 25. februar 2013 Del Skrevet 25. februar 2013 Hei! Kjøpte ny mobil i dag. Da jeg kom hjem og skulle få den på gang, virket den ikke. Reiste tilbake til butikken, men de sier det tar 14 dager å reparere. Hvilke rettigheter har jeg? Jeg kan ikke være uten mobil i 14 dager. Kan jeg heve kjøpet? Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 25. februar 2013 Del Skrevet 25. februar 2013 Du får normalt en lånetelefon i mellomtiden.. Lenke til kommentar
epon Skrevet 25. februar 2013 Del Skrevet 25. februar 2013 De aller fleste produsenter har avtaler med selger om såkalt DOA, død ved ankomst som det heter på norsk. Hvis du leverer inn komplett eske med alt av tilbehør, vil du som regel få en ny salgsenhet. Noen selgere sender inn telefonen først for å bekrefte at det er DOA, andre leverer ut ny enhet umiddelbart. Merk at dette er en tjeneste som ikke er lovfestet og det er derfor ingen rettighet du har. Etter forbrukerkjøpsloven har selger rett på å reparere produktet. Du har som Ankh sier krav på en lånetelefon dersom reparasjonen tar mer enn syv dager. 1 Lenke til kommentar
ndrs Skrevet 25. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2013 (endret) Fikk de svarene jeg var ute etter. Tusen takk! Endret 25. februar 2013 av nils1337 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå