Gå til innhold

Koble til mobiltelefon via KDE kio_mtp

Anbefalte innlegg

Har nå oppgradert til KDE 4.10 og fikk da også installere kio_mtp for å koble til mobiltelefoner/nettbrett. Jeg har 2 mobiltelefoner og 1 nettbrett. Den ene av mobiltelefonene jeg har oppfører seg veldig merkelig med kio_mtp.

Samsung Galaxy SII får jeg ikke opp, men Samsung Xcover har jeg ingen problemer med. Heller ikke nettbrettet Asus TF700 har jeg ikke noe problemer å koble opp.

Se de vedlagte bildene. Når jeg koblet til SGS2 så dukker den opp i enhetsbehandleren til KDE og forsvinner igjen like fort(slik fortsetter den med i evighet). Når den til slutt stopper prøver jeg å velge "åpne med filbehandler", men ingenting skjer. Da prøver jeg det andre valget "Open with file Manager" og da står den og jobber med et eller annet, ingenting skjer etter det. Noen ganger får jeg melding om at MTP døde.

post-9575-0-49887700-1361821130_thumb.png

post-9575-0-60511300-1361821122_thumb.png

En annen ting som er merkelig. Jeg har fått opp 2 valg for "åpne med filbehandler", som dere ser på bildet.

Etter å ha koblet opp nettbrettet får jeg følgende URI i Dolphin.

mtp:/ASUS Transformer Pad TF700T/Intern lagring/

Er det mulig å få denne URI mappet opp mot en mappe i selve filhierarkiet ? Kanskje lage en symlink under /media/TF700 som peker til denne. Jeg får ikke opp konsoll på denne plasseringen.

Edit:

Prøvde å kopiere over filer til nettbrettet, men da fikk jeg opp en feilmelding om at mtp døde.

post-9575-0-75372700-1361821934.png

Endret av DJViking
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er en velkjent feil med implementeringen av mtp i GSII, den kobler ut etter kort tid, du kan se om du får til å gjøre noe med den, men da må du forsøke å gå inn i den med mtp rett etter at du har koblet den opp. Personlig har jeg lagt inn Cyanogenmod på min GSII, og da er det fortsatt USB-lagring som er standard.

Lenke til kommentar

Det er en velkjent feil med implementeringen av mtp i GSII, den kobler ut etter kort tid, du kan se om du får til å gjøre noe med den, men da må du forsøke å gå inn i den med mtp rett etter at du har koblet den opp. Personlig har jeg lagt inn Cyanogenmod på min GSII, og da er det fortsatt USB-lagring som er standard.

Nice. Fikk litt lyst å legge inn CyanogenMod. Dersom SGS2 ikke får Android 4.2 kan det være god sjanse jeg gjør det. Med mindre jeg kjøper SGS4 (Ja jeg hoppet over SGS3 og kanskje jeg også hopper over SGS4. Da blir CM veldig aktuelt på SGS2).

Men nettbrettet fikk jeg opp i Dolphin, men MPT døde med en gang jeg prøvde å kopiere over filer.

Endret av DJViking
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...