Gå til innhold

Starcraft 2 - søker treningskompis

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg er helt ny på å spille starcraft 2. Og jeg taper alltid online. Er det noen som ville vært treningskompissen min? sånn at vi kanskje samarbeider mot andre eller at bare vi spille "mot hverandre" men ikke angriper hverandre før begge er klare hvis du skjønner?

Har feelingen ganske inne, men er ikke super god akkurat. PLIS, lengter å samarbeide med noen. :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gamer mye Starcraft 2 jeg, men det vil ikke funke at vi angreper når begge er klare.. det blir bare feil rett og slett. Jeg anbefaler deg å gå igjennom tutorial og campaign, da blir du mer kjent med alle units'ene og hvordan du skal kontrollere de. Deretter kan du begynne å spille mot AI. Gå på matchmaking -> Versus A.I og kjør på! Den vil justere seg etter hvor god du er, og vanskelighetsgraden blir høyere ettersom du forbedrer deg.

Jeg kan anbefale deg å se på disse epice SC2-gamerne, de gir deg veldig gode guider og tips:

HuskyStarcraft: http://www.youtube.com/playlist?list=PLA1476C41A02D8E8D

ForceSC2strategy: http://www.youtube.com/user/ForceSC2strategy/videos?flow=grid&view=1 (bla helt ned, så finner du guider til de forskjellige rasene)

Lykke til :)

Endret av nicwillu
Lenke til kommentar

Og da kan vi samarbeide mot andre på det spillet?

Tror nesten du må legge meg til..vet ikke helt åssen jeg gjør det. :confused::)

Alright, hva er emailen du registerte deg med? Send meg den på PM.

Man kan samarbeide i SC2 også, 2v2, 3v3, eller 4v4. Men i HOTS så kan man være med i klaner osv.. Jeg og du kan godt ta å spille mot 2 AI'er så kan jeg lære deg opp litt.

Endret av nicwillu
  • Liker 1
Lenke til kommentar

sjekk ut day9s noobie thuesdays

http://day9.tv/

det blir også bare dumt å vente med å angripe til begge er klare da ladder kan man bli cheeset, få en early push osv. Det du burde gjøre er å få inn mechanics, det å bruke hotkeys, bruke camera hotkeys og ha et system på unit hotkeys, hvordan du spiller blir med engang mye bedre du kan lettere reagere på drops eller andre aggressive ting evt. muligheter for å kunne bygge og trene units mens du har en kamp gående. Disse mechanicsene vil så gjøre at du får bedre macro noe som igjen gjør at du vil kruse igjennom de laveste nivåene.

Endret av Zimmerh
Lenke til kommentar

Hvordan kunne jeg glemme Day9? Sjekk ut han også, han må være den mest epice, humoristiske, men også informative casteren/gameren :)

--

Kan vel forklare micro og macro, kan være nyttig info siden mange av guidene du finner, handler om dette.

Micro: At du kontrollerer og bruker egenskapene til unitsene på best mulig, slik at du får maks ut av angrep osv.

Eksempel:

-Om du angriper med stalkers (skyter fra avstand) og zealots (melee units), så sender du ikke stalkers på først og lar de blokkere veien for zealots, du lar zealots gå først og la stalkers stå igjen bake og skyte mens zealots hakker ned enemy units.

Macro: At du jevnlig lager mer probes/drones/SCVs, ekspanderer (få flere baser), skaffer upgrades, lager mer structures, hele tiden.

Det kan være lett å angripe motsanderen og glemme å macro'e, og når angrepet er ferdig sitter du igjen med 1000 ubrukte mineraler, det er ikke noe særlig, og det skjer ofte i bronze/silver/gold league. Hvis man failer med et angrep og mister hele hæren sin, så skal det allerede være noen units ready2go i basen din. Man må lage units, workere, researche upgrades og lage structures mens du angriper, du må alltid ha noe å bruke minerals/gas på, hele tiden.

Om du har micro og macro på plass allerede når du begynner i bronze/silver league er du allerede på god vei til å slå mesteparten der, og bevege deg oppover mot gold/platinum :)

Send meg emailen din på PM så kan vi ta et par games

Endret av nicwillu
Lenke til kommentar

Alright, hva er emailen du registerte deg med? Send meg den på PM.

Man kan samarbeide i SC2 også, 2v2, 3v3, eller 4v4. Men i HOTS så kan man være med i klaner osv.. Jeg og du kan godt ta å spille mot 2 AI'er så kan jeg lære deg opp litt.

Det hadde vært supert!

det blir også bare dumt å vente med å angripe til begge er klare da ladder kan man bli cheeset, få en early push osv. Det du burde gjøre er å få inn mechanics, det å bruke hotkeys, bruke camera hotkeys og ha et system på unit hotkeys, hvordan du spiller blir med engang mye bedre du kan lettere reagere på drops eller andre aggressive ting evt. muligheter for å kunne bygge og trene units mens du har en kamp gående. Disse mechanicsene vil så gjøre at du får bedre macro noe som igjen gjør at du vil kruse igjennom de laveste nivåene.

Da skal jeg sjekke det ut (y)

Lenke til kommentar

Hei. Jeg er helt ny på å spille starcraft 2. Og jeg taper alltid online. Er det noen som ville vært treningskompissen min? sånn at vi kanskje samarbeider mot andre eller at bare vi spille "mot hverandre" men ikke angriper hverandre før begge er klare hvis du skjønner?

Har feelingen ganske inne, men er ikke super god akkurat. PLIS, lengter å samarbeide med noen. :D

Legg meg til om du vil ha en å spille med.

ID min er: Jiinxs / 186

Endret av -Léon-
Lenke til kommentar

Legg meg til om du vil ha en å spille med.

ID min er: Jiinxs / 186

Dere må nok legge meg til, jeg vet ikke engang åssen man gjør det. Kan jeg gi dere epost adressen elller må jeg oppgi noe annet?

Om du vil kan du legge til Zimmer / 952 er silver men får ikke spilt så mye pga studier.

Dere må nok legge meg til, jeg vet ikke engang åssen man gjør det. Kan jeg gi dere epost adressen elller må jeg oppgi noe annet?

Lenke til kommentar

Som jeg sa lenger opp, HIT MED EPOSTADRESSEN DIN! :p

Endret av nicwillu
Lenke til kommentar

Såg de har forandret UI eller lobby i SC2.

De har jo ett valg for å spillet imot AI hvor den blir bedre for hver gang du har vunnet. Hvor langt har du kommet på den, TS?

Det er jo en grei måte å øve seg på.

Jeg har nesten bare spilt campaign, er litt usikker hvor langt jeg har kommet der, men mission 6..7 kanskje..

Lenke til kommentar

Jeg har nesten bare spilt campaign, er litt usikker hvor langt jeg har kommet der, men mission 6..7 kanskje..

Du får ta en titt inne på Matchmaking -> vs AI

Edit:

Ser at nicwillu hadde allerede nevnt den funksjonen :p

Endret av -Léon-
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...