Gå til innhold

Fantasyboktips

Anbefalte innlegg

Jeg er 15 år og har lest bøker som Eragon, Harry Potter, Den mørke materien (det gylne kompasset), Dødslekene osv. Har lest Hobbiten og den første i LOTR, litt tunge men gikk greit. Noen tips til mer jeg kan lese som ikke er for tungt, men ikke helt barnebøker heller?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Name of the Wind (den første boken finnes også på Norsk!)

Divirgent-serien

Maze Runner

Delirium-serien

American Gods

Everneath

Legg merke til at flere av disse er i YA sjangeren, men det er der jeg trives best per nå med noen unntak. Kos deg med lesingen :)

Lenke til kommentar

Det finnes en haug med fantasytips-tråder her, så det er mulig å scrolle litt ned i oversikten/lista og finne de trådene der. Mye gode anbefalinger der, men vil feks være forsikitg med å anbefale A Song of Ice and Fire (finnes på norsk) hvis du syntes Ringenes Herre var tungt. Sagaen om Belgarion (The Belgariad på originalspråket) er en klassisk fantasyfortelling rettet mot noe yngre lesere (dvs. kanskje ungdom), som kanskje kan fenge, det virker ihvertfal som om den passer bedre i forhold til dine referanser

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Skal du lese en fantasy bok i år anbefaler jeg på det varmeste: "Løgneren Locke Lamora" av Scott Lynch. En strålende bok, herlig driv som gjør at du leser til du slokner.

http://www.bokkilden...=2144248&rom=MP

Den er oversatt til norsk også, men da må du trolig på biblioteket.

Bok tre har endelig fått ugivelsesdato, som virker å skulle stemme. Den har blitt forskyvet mange ganger nå, pga forfatterens personlig problemer, men nå ser det ut til at boka endelig kommer.

http://www.gollancz....lic-of-thieves/

Endret av Tomeito
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...