Gå til innhold

Lekasje Corsair H60

Barkster

Anbefalte innlegg

Har et Corsair H60 vannkjølingskit i pcen min som mest trolig lekker. Har hatt denne vannkjølingen i ca 10 måneder. Det har kommet hørbare durelyder fra slangene i en tid nå, noen ganger durer det og noen ganger er det helt stille. Skulle rense pcen for støv i dag, samtidig tenkte jeg å snu radiatoren slik at slangene kom på oversiden av prosessor. Hadde det ikke vært for dette ville jeg mest trolig ikke lagt merke til det. Det var litt væske på den ytterste vifta, eller rudt vifta blir vel mer riktig. Det er litt på vifte bladene også. Har hatt push/pull på viftene hele tiden. Spørsmålet er, burde jeg demontere med en gang? Jeg ser ikke noen flekker inne i kabinettet eller på skjermkortet som sitter rett under, så lekasjen er minimal. Har en ubrukt luftkjøler av god kvalitet liggende men arbeidslysten mangler. Hva ville dere gjort? bytta eller kjørt på litt lengre? Som forklart så er lekasjen minimal og mot utsiden av kabinettet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er jo ikke bare våt PC han risikerer om det i det hele tatt er største problemet her med tanke på at hullet det lekker ut av høres lite ut, men til slutt så vil jo for mye væske forsvinne og du vil ende opp med en tørr lagt pumpe som skjærer seg eventuelt, da blir den jo totalt ødelagt og en CPU som blir varm, blir vel ikke ødelagt, men du vil jo få en PC som restarter seg titt og ofte og går varm.

For jeg antar at som med sånn ca alle pumper så er det neppe smart å kjøre de tørre.

Men jeg ville vel, som sagt over her, bytta kjøler nokså kjapt å sendt den inn igjen, det er ikke vits i å ta sjanser når man ikke trenger det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...