Gå til innhold

PC klikker helt. Når jeg sitter og spiller,

Infi

Anbefalte innlegg

Sitter med en Xp Amd 2400, radeon 9700 pro 768 dram. 120 gig hardisk.

asus hovdkort. Nvidia nForce 2 | powersuply 350 W

Når jeg sitter og spiller så henger alt seg. bildet fryser og lyden går i loop.

Cpu temp er 40-55 grader og har 2 kabinett vifter. skjønner ikke hva som er feilen har prøvd og kutte ut del software men hjelper ikke. innstalert os 3 ganger men skjer om og om igjen.

hvis noen kunne ha kommet med noen tips ville jeg ha blitt veldig glad.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

HVILKET ASUS HOVEDKORT?

sier bare fra at, Asus lager masse av granite bay kort, og r9700 har problemer med disse, så det kan hende at det er det som er problemet ditt, hadde noe lignende selv, men nå har jeg akkurat fått selgt mitt r9700 pro og nå skal jeg kjøpe meg et r9800pro :D greier ikke å vente, men det er masse du kan prøve da, sette opp agp voltgen i bios, slå fast write av, sette agå speed på 4

men vis ikke noe av dette virker ville jeg bytta skjermkort!

tror det av Chipset p865 og p875 og E7205 eller noe sånt værtfall noe i nærheten av de chipsettene der har R9770 pro stabilitets problemer med, sånn at du vet det! spør en som heter Collapse generation(vet ikke om det er riktig stavet)han vet mye om dette.

Edit: sikkert en del skrivefeil

Mvh Remy

Lenke til kommentar

jeg hadde et lignende problem for en stund siden, forskjellen er at det var bare bilde som frøs, ikke noe lyd-looping. detter skyldtes antagelig at skjermkortet ble for varmt (problemet forsvant i det kabbiset fikk flere vifter)

dette så litt artig ut på lan, hvis jeg kune se en annen fyr sin skjerm og han så på meg kunne jeg forsatt spille... hehe

Lenke til kommentar

jeg må si at jeg har ikke hørt at det asus hovedkortet skal ha noen spesielle problemer med R9700 pro, men når jeg leste de postene til linken som yummy ga oss, så kan det hende at den har det alikavel!

men som sakt vis du prøver alt, og ingen ting virker ville jeg bytta skjermkort, du kan også prøve å bytta hovedkort da, men det er jo opp til deg selv.

Mvh Remy

Lenke til kommentar

Pratet med noen venner og sa at rammen kanskje var galt. den ene rammen er 512 3200 og den andre 256 400. kan værra det som er feilen så jeg bruker kunn den 256 nå så får vi se om det henger. Be til gud at det er det som er feilen;P takk for tips og hjelp.

Lenke til kommentar

japp, da er det nok at skjermkortet og hovedkortet ditt er "uvenner" så vis du har penger du kan bruke, så ville jeg kjøpt et nytt skjermkort, r9800 f.eks, eller så kan du jo også prøve å skifte hovedkort det er opp til, men før du gjør dette prøv alt mulig annet først, som sette AGP voltge opp,fast write off, AGP speed på 4, og du kan jo prøve med et annet skjermkort inn i pc'en din, og ta skjermkortet ditt i en anne pc, men prøv deg frem før du kjøper deg noe nytt.

men vis du prøver alt(som jeg har gjort) og ingen ting virker, så kjøp nytt skjermkort eller hovedkort, det erakkurat det jeg skal, fikk nettopp solgt mitt r9700 pro for 2300 kr 4 månder gammelt ca.

Lenke til kommentar

vis du tenker på å kjøpe nytt hovedkort så har jeg hørt mye bra om Abit sine hovedkort, så spør litt rund om det, vet ikke hvilket men spør andre om hva dem ville kjøpt, men et abit hovedkort ville jeg gått for, for det er det hovedkortet jeg har hørt minst dårlige ting om.

men som sakt prøv alt mulig før du kjøper noe, spør også andre om hva dem annbefaler å gjøre, kansje dem har andre bra tips en meg :wink:

også husk å ha siste ting fra alt, siste bios driver, skjermkort driver, lyd driver osv... det kan også være at det har gått galt under en innstilling av en driver så kansje det er det som lager krøl når du spiller.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...