seppo- Skrevet 25. februar 2013 Del Skrevet 25. februar 2013 (endret) Bakgrunn Enkelt og greit; jeg var i utgangspunktet bruker av Android med den første Desire modellen og et par nyere modeller hvor jeg drev å lagret kontaktene mine i Google-skyen. Så byttet jeg til Windows Phone 7.5 og så Windows Phone 8 med Lumia 800 og 920 og lagret nye kontakter i Live/Hotmail skyen. Her var det ikke noe problem å synkronisere med google-kontaktene også. Og i dag fikk jeg tak i min første iPhone (4s) og har fått den i gang, har prøvd å synkronisere med kontakter i fra begge de tidligere stedene (google og live), men det ser ut som om bare noen av kontaktene blir synkronisert og ut ifra det jeg klarer å se, så er det bare Live kontaktene som er tilgjengelig på iPhonen min. Spørsmål Det jeg da lurer på er om det er en enkel måte å overføre alle kontaktene mine til samme sted, så jeg bare trenger å synkronisere de fra en plass? I og med at jeg alle andre steder bruker Windows 8 (Lumia 920, Surface og på desktop og notebook PCene mine), så vil jeg aller helst ha kontaktene min lagret i Live-skyen, men så lenge jeg får alt på en plass er jeg fornøyd. Facebook, twitter og skype kontakter ser vi bort ifra i denne omgang. Endret 25. februar 2013 av seppo- Lenke til kommentar
osmoen Skrevet 25. februar 2013 Del Skrevet 25. februar 2013 Dersom du setter opp Live- og Gmail-kontoene dine som exchange-kontoer kan du synkronisere kontakter fra disse. Fremgangsmåte for begge varianter -> Gmail Hotmail Lenke til kommentar
TMB Skrevet 25. februar 2013 Del Skrevet 25. februar 2013 Husker jeg rett kan du gå til Gmail.com og så på kontakter, så kan du eksportere kontaktene som en CSV-fil. Denne kan du kanskje importere på iPhonen? Lenke til kommentar
seppo- Skrevet 25. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2013 Husker jeg rett kan du gå til Gmail.com og så på kontakter, så kan du eksportere kontaktene som en CSV-fil. Denne kan du kanskje importere på iPhonen? Det er ihvertfall mulig å eksportere, ja. Mulig dette ordner saken delvis. Noen som vet hvor jeg finner hotmail kontaktene mine? Finner alle kontaktene på live.com, men er ingen av de som er lagret med tlf nr som er det viktigste for meg. Det er telefon-nr jeg trenger. Alt det andre som epost osv er bare "bonus" info i mine øyne. Lenke til kommentar
medlem-156941 Skrevet 25. februar 2013 Del Skrevet 25. februar 2013 Det er ihvertfall mulig å eksportere, ja. Mulig dette ordner saken delvis. Noen som vet hvor jeg finner hotmail kontaktene mine? Finner alle kontaktene på live.com, men er ingen av de som er lagret med tlf nr som er det viktigste for meg. Det er telefon-nr jeg trenger. Alt det andre som epost osv er bare "bonus" info i mine øyne. Har du en Hotmail-innboks som ser slik ut? Isåfall kan du holde musa oppe til venstre, og velge "Personer" der, og under "administrer" kan du eksportere til en .csv-fil. Dersom du ikkje har ein slik innboks, kan du lage til filen manuelt, eller du kan oppgradere hotmailen til outlook-design (slik som vist i biletet øverst). Å konvertere hotmailen til outlook er nok det lettaste, med mindre du absolutt ikkje vil ha outlook-designet. Sjølv synest eg det nye fungerer betre enn det gamle designet. Når du har gjort det, kan du importere filen du fikk fra Outlook til Google. Merk deg at om du skal bruke iCloud til å holde styr på kontakter, må du først laste Outlook-filen opp til Google, for så eksportere alle kontaktane til vCard-format til iCloud for at det skal fungere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå