Gå til innhold

Nettbrett til 1kr


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et par slike saker som det her nå så skal du se at det plutselig kommer til å ta lengre tid å få bestilt varer på nett.

 

Om dette blir praksisen så hadde det ikke overasket meg om praksisen etterhvert ble at nettbutikker må ha ansatte som sitter og godkjenner hver eneste handel før det blir sendt ut bekreftelse til kunden, så fikk heller folk fint vente en arbeidsdag ekstra, så begge parter er sikre på at alt har gått riktig for seg.

 

Det at kundeservice har bekreftet prisen er noe Telenor selvfølgelig må ta på sin egen kappe, men når de tar på seg et tap på 2 millioner og folk fortsatt ikke er fornøyde, uansett om de bestilte 2 eller hva som helst, så kjenner jeg at grådigheten ikke har noen ende.

 

Folk kan støtte hvem de vil i denne saken, jeg synes bare ikke det er rett å unytte en åpenbar feil på denne måten. Denne gangen var det en stor bedrift som Telenor, men det hadde vært sørgelig om en populær men mindre bedrift som ikke hadde hatt økonomien til dette hadde gått under.

 

my two cents

  • Liker 4
Lenke til kommentar

RunRookieRun: Det betyr ikke annet mer enn at man må bruke noe annet enn trente aper på kundeservice. Åpenbare feilprisinger er i utgangspunktet ikke bindende for butikken, men når kunden så faktisk dobbeltsjekker med manuelle systemer og får ja, så er saken åpenbart annerledes.

 

Ellers så må man nesten se på tap i andel av omsetningen. Små butikker har ikke i nærheten av like mange kunder innom hele tiden, og ville ikke hatt like stort tap.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er helt enig i alt du sier, men mennsklige feil skjer hele tiden så tanken om et ekstra sikringsledd kan jo virke ganske fornuftig når det er snakk om 2 millioner.

 

Jeg blir nok bare opprørt over at jeg føler hele saken bærer preg av dårlig folkeskikk og voksne mennesker som til tider gråter seg til viljen sin i sosiale og tradisjonelle medier. Vi forbrukere har blitt litt høye på makt de siste årene spør du meg.

 

Jeg opplevde noe lignende hos Elkjøp for noe år tilbake da de feilpriset en komfyr på nettbutikken. Da mailen om feilprisen kom kan jeg ærlig si det bare kom et lite smil og en tanke om at "det var nesten jeg fikk dere der".

Lenke til kommentar

Hvorfor er det bare trist? De kundene som har kontaktet kundeservice har krav på å få nettbrettet. Og at hun dama "syter" er jeg forsåvidt enig om at er teit, men hun har like fullt krav på to nettbrett.

Etter det jeg forstår fra artikkelen så gjelder det alle, ikke bare de som kontaktet KS. Synes dette rett og slett er dårlig av Telenor å gjøre totalt knefall for en gjeng med sytere på denne måten. En ryddig måte å fikse det på hadde vært å la de som allerede hadde fått brettet beholde det, samt de som hadde tatt kontakt med KS for å dobbeltsjekke.
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Utover de som fikk det bekreftet av kundesenteret, burde Telenor bare sendt ut brett til kunder som kunne stille med legeerklæring på IQ under 70.

Vel, noe sier meg at akkurat den delen med IQ dokumentasjon ville kun være en formalitet for mange av de som er med i Facebook gruppen "Vi som ble lurt av Telenor".
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Skulle likt å sett Komplett, Elkjøp, Lefdal etc. bare avskrive 2 mill. tvert hver eneste gang det er sutring fra kunder pga. feilprising... Synes dette er en grov forsømmelse fra Telenor sin side. Skal vedde på at over halvparten av denne sutregjengen uansett ikke var Telenor kunder i utgangspunktet.

Lenke til kommentar

Hvorfor er det bare trist? De kundene som har kontaktet kundeservice har krav på å få nettbrettet. Og at hun dama "syter" er jeg forsåvidt enig om at er teit, men hun har like fullt krav på to nettbrett.

Hvor mange av dem tror du egentlig ringte kundeservice?
Lenke til kommentar

Det vet jeg ikke, og det bryr jeg meg strengt tatt ikke så mye om – det er ikke akkurat sånn at det er rettslig feil å sende brett til de som ikke har krav på det. Det er god kundebehandling og man sørger for å unngå vanskelige bevissituasjoner, og alle blir fornøyde. Jeg klarer altså ikke å se det "triste".

Lenke til kommentar

Det vet jeg ikke, og det bryr jeg meg strengt tatt ikke så mye om – det er ikke akkurat sånn at det er rettslig feil å sende brett til de som ikke har krav på det. Det er god kundebehandling og man sørger for å unngå vanskelige bevissituasjoner, og alle blir fornøyde. Jeg klarer altså ikke å se det "triste".

Ikke så veldig god kundenehandling ovenfor resten av kundene som i praksis betaler for at sutregjengen skal få nettbrettene sine.
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...