Gå til innhold

Tomb Raider - Diskusjonstråd

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette ble ikke akkuratt den karakter-fokuserte og dramatiske spillet trailerene for meg til å tro det er. så jeg sluttet å spille det som det og valgte heller å spille det som et vanlig Actionspill.

Og nei, det er ikke SÅ mange QTE i spilet, og spillet er heller ikke drit mega enkelt.

Jeg liker ikke at spillet ikke har et Nærkampsystem ("close kills"), om Lara forandrer seg så fort ja da skader det vel fakern meg ikke å slenge på litt CQC, åh nei du!

Liker heller ikke at fiendene tar 3-4 piler i kroppen før det neste skuddet bringer døden.

Som et actionspill er det bra, som et karakterfokusert spill er det ikke det........dette er min mening.

Jeg tror ikke dette blir Game of The Year for meg, med mindre South Park Stick of Truth,

Army of Two: The Devil's Cartel og Beyond Two Souls blir noen katastrofer.

De jeg har mest tro på er South Park og Beyond.

Endret av Epic Score
Lenke til kommentar

Har noen timer i spillet nå og jeg som så mange andre var veldig skeptisk til det skulle være mer action fokus i spillet i forhold til dem forrige i serien.

Men jeg må bare si meg enig med anmeldere at det gjør ikke noe, ikke når det er så til dem grader bra som det er i dette spillet.

Holder på med Assasin's Creed 3 om dagen og det føles som møkk i forhold til Tomb Raider. Dette er et skikkelig AAAAAAAA spill til dem grader. Et perfekt Tomb Raider spill i min bok, er litt små sjokkert at et spill som dette klarer å overaske meg så voldsomt....

Ting må virkelig gå i dass utover som dette skal blir dårlig, så langt en klar 10/10

Lenke til kommentar

Synes så absolutt ikke at spillet fortjener full pott, men storkoser meg. Men som jeg skrev tidligere, vil ha flere tombs i TOMB Raider. Gigantiske tombs med masse å utforske hadde vært fantastisk, men jeg koser meg nå for det. Synes karakterene i spillet er slitsomme og stereotypiske, spillet er for selvhøytidelig og det er småting jeg ikke forstår meg på i det hele tatt, som f.eks at flammer noen ganger kan sluke opp masse skrap på et sekund, mens det andre ganger kan brenne i evigheter. Vil nok ende opp med å gi spillet 7/10 eller 8/10, mest sannsynlig sistnevnte karakter siden jeg er en sucker for denne typen adventure, ala Indiana Jones, Uncharted og ja, selvsagt Tomb Raider.

Lenke til kommentar

Jeg har bare kikket på siste side her, men begynte å spille litt i går, og fortsatt litt i dag.. Kommet forbi første "gaten" om man kan si det slik uten å spoile.. Må si, at jeg storkoser meg! Foreløpig savner jeg ikke noe fra de forrige spillene.. Liker godt retningen spillet har tatt..

Noen som har CE, forresten? Og, klart og plassere den action-figuren stødig? :)

Lenke til kommentar

Har spilt rundt 8 - 9 timer og må virkelig innrømme at jeg elsker spillet mye mer enn jeg trodde. Spesielt kameraet i spillet er fantastisk. Syns faktisk ikke at det er overspilling på hvor mye hun knekker sammen i forhold til hva jeg leste i anmeldelser osv.

Lenke til kommentar

Jeg har tatt fast-travel tilbake til første plassen, siden jeg måtte jukse med å finne alle ghost hunter-greiene, var ingen ulver der i hvert fall..

Liker ikke fast travel av prinsipp, og synes det er noe dumt at man ikke kan klare et "level" 100 % uten å finne noe senere i spillet som man trenger og så dra tilbake..

Bortsett fra det, er jeg helfrelst! :)

Lenke til kommentar

De områdene man ikke kan klare 100% før man drar videre, så kommer man alltid tilbake på et senere tidspunkt, hvor man har utstyret man trenger. Som en naturlig del av historien.

Jeg passer alltid på å finne absolutt alt før jeg drar videre til neste område. Er på 93% nå, så jeg har nok snart rundet det.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Jeg vil først runne det, så senere gå tilbake og finne alt som er. Vil ha det runnet før andre spill kommer, er vel bare en uke eller noe igjen til neste store rls.

Har riktignok funnet en del, klarer ikke ignorer det når jeg ser noe skinnende som kan plukkes opp. Spillet er også veldig flink til å "oppfordre" til utforsking.

Lenke til kommentar

Da var jeg ferdig med spillet. Avsluttet med 100%. Må si jeg ble positivt overrasket. Det var et godt kompromiss mellom modernisering og nostalgia. Føltes virkelig som et Tomb Raider-spill.

Ellers var det kanskje litt for lett, selv på høyeste vanskelighetsgrad. Jeg savnet også flere og mer kompliserte gåter. Det var det eneste som manglet for å gjøre opplevelsen komplett.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Prøvde spillet istad, med alt på max 2560x1600 unntatt msaa. Men jeg merka at det ikke ble mer enn 10-13% cpu load under spilling. Er det noe galt, eller er det vanlig at det er så lite belastning på cpu?

Endret av samye83
Lenke til kommentar

Det er hatet av mange i Battlefield / Call of Duty.

Det er da ganske stor forskjell på one-shot aoe angrep i multiplayer-spill og eksplosiv som er mest brukt som ett verktøy i singleplayer. Er jo bare tåpelig å hate M203 av prinsipp uten noen som helst grunn.

Lenke til kommentar

Ble ferdig med spillet nå og er positivt overrasket, syns det var en solid opplevelse og gleder meg til mer. Men historien fenget med ikke noe særlig, Lara var den eneste karakteren som var troverdig nok til å like. Så håper det blir bedre i fremtidige spill.

Samt Creds til Crystal Dynmaics for beskjeden på toppen av rulleteksten =)

Vet ikke om dette er spoiler eller ikke ,men ikke les det om du ikke har fullført spillet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...