Gå til innhold

Slapt slipp fra Nokia

Anbefalte innlegg

Nokias produktslipp på Mobile World imponerte ingen.

Jeg ble imponert over hvor gode telefoner man kunne få billig. De lanserte ingen toppmodeller, akkurat, men gode mobiler for massene.

Føler også artikkelforfatteren nevner "plast" med en negativ konnotasjon. Plastiken på Lumia-modellene er det da ingenting i veien med?

Endret av Matsemann
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjipe telefoner? De er jo laget for folk som ikke ønsker å blakke seg helt for å kjøpe en telefon, men samtidig få noe som faktisk fungerer. Nokia bidrar til at den vanlige brukeren som ikke ser en grunn til å bruke 5000 - 7000 kr på en telefon også henger med. Det de nettopp presenterte var ikke beregnet på halvkåte mobilnerder som skal ha det beste og kuleste hele tiden. Det kommer garantert senere i år, ikke noe poeng å rushe ut med noe annet lang tid i forveien. Det hører hjem mange steder, og helt klart noe svært mange mennesker trenger. Det lukter ingenting av Nokia, derimot lukter det svidd av hver eneste kommentar fra leirdueredet som ikke omhandler 808. Smått lei av å se de konstante negative kommentarene fra denne karen, som har repetert seg selv inn i evighetene i tråden om Lumia 920.

Kunne ikke vært mer enig, er jo faktisk i dette segmentet det største markedet er. Og disse nye Lumiaene er jo bare flotte :)

Noe annet enn utdødde, utdaterte og gammeldagse Symbianmobiler som nesten ble Nokia's undergang...

Endret av Xaphoon
Lenke til kommentar

Nok en lavmål-artikkel fra bransjens berømte Espen Swang. Det er ingen tvil om at Nokia Norge har invitert på langt færre helaftener enn bl.a. Samsung og HTC det siste året, og det er ingen tvil om at du liker slikt. Men, fortjener de en så unyansert dekning av den grunn?

Nokia sliter med både image og toppmodeller, men der de fortsatt har et visst grep er innenfor utviklende markeder. Dette er ikke mobiler for rike Ola Nordmann, men de er ikke nødvendigvis mindre imponerende av den grunn.

For de som ønsker, et par artikler om Nokias lavprissatsning som er ok å lese:

http://www.engadget.com/2013/02/07/nokia-lumia-620-review/

http://arstechnica.com/gadgets/2013/02/nokias-continuing-strategy-push-deep-into-the-cheap/

• Liker 2
Lenke til kommentar

Dersom Lumia 520 og 720 holder samme kvalitet som 620 så lover dette bra for å få økt markedsandelene. Har selv hatt en 620 i to dager og jeg liker den bare mer og mer. Har også en 920 jeg bruker som hovedtelefon, og det artige er å sammenligne disse. Responsen er nesten lik bortsett fra oppstart og det betyr lite.

Ga i underkant av 1600,- kr for Lumia 620 i Thailand og en minstepris rundt 1500,- for en eller annen Lumia i Norge vil vært perfekt for å få disse ut til massene.

Min mor har f.eks lenge ønsket å bytte ut sin SE X10 MiniPro og da jeg på vårparten i fjor forsøkte å få henne til å kjøpe en Lumia 800 så synes hun det ble for dyrt. Jeg hadde en 800 og hun likte den veldig godt, men prisen var altså for stiv. Da jeg viste henne min nye 620 så sa hun at hun også ville ha en. Den var jo så billig :)

Mitt inntrykk er at mange folk gir blaffen i specs, OS, mm, samt at det ikke skal koste for mye. Nokia begynner å gjøre ting rett etter min mening, men de må få ut fingeren å levere varene raskere enn de har gjort frem til nå. Nytter ikke å lansere noe for at det så skal ta vinter og votter før det skjer noe..

Endret av oj9900
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det mangler noen få dager før det har gått 3 mnd siden Nokia kom med 920. Å så mener artikkelforfatteren at Nokia burde ha kommet med en ny toppmodell nå?

Han er nå iallfall ikke alene. Å f.eks. utelate minnekort fordi "det ødelegger designet" er en så stor tabbe at jeg får vondt i hodet av å tenke på det, så ja, jeg kunne tenke meg en toppmodell som faktisk var "topp".

• Liker 1
Lenke til kommentar

Noen ser ut til å ha hengt seg opp i "plast" Og at dette ikke hører hjemme i topp-telefoner. Ja om de er bygget slik Samsung sine er bygget er jeg enig. Min Note 2 spriker i dekslene etter den minste tur fra sofan og ned på gulvet. Det er tragisk at bakdekselet skal løsne etter et fall på 30 cm ned på et gulvteppe.

Disse telefonene fra nokia er sikkert 10 ggr bedre i så henseende.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har du prød skjermen til en 920? Jeg vil si den er bedre enn skjermen til en s3. Ytelsen og brukervennligheten synes jeg heller ikke er noe dårligere

Ja, det har jeg og jeg ble ikke imponert av mobilen. Derfor jeg skrev, "i mine øyne".

• Liker 1
Lenke til kommentar

Han er nå iallfall ikke alene. Å f.eks. utelate minnekort fordi "det ødelegger designet" er en så stor tabbe at jeg får vondt i hodet av å tenke på det, så ja, jeg kunne tenke meg en toppmodell som faktisk var "topp".

Da får du opplyse oss andre hvilken mobilprodusent som kommer med nye "toppmodeller" hver tredje mnd.

Har enda tilgode å høre at noen er plaget med for lite internminne. Tiden vil komme med fasiten på det. Så du kan bare slutte å late som du får vondt i hodet til en som har kjøpt en 920 kommer med en velbegrunnet klage. Kjekt med et gratisråd for å bli kvitt hodepina? :wee:

Lenke til kommentar

Da får du opplyse oss andre hvilken mobilprodusent som kommer med nye "toppmodeller" hver tredje mnd.

Har enda tilgode å høre at noen er plaget med for lite internminne. Tiden vil komme med fasiten på det. Så du kan bare slutte å late som du får vondt i hodet til en som har kjøpt en 920 kommer med en velbegrunnet klage. Kjekt med et gratisråd for å bli kvitt hodepina? :wee:

For lite interminne er ofte ett problem, men sålenge man kan utvide med minnekort er jo ikke dette noe å bekymre seg for da.

Skjønner uansett att mobilprodusenter prøver å begrense kostnader på toppmodeller, de blir jo dyr uansett, da er det bedre att hver bruker avgjør hvor mye penger han vil bruke på minnekort:-)

Endret av leirdueredet
Lenke til kommentar

Jeg jobber selv med salg av telefoner, og har testet det meste. Har til vanlig en Iphone 5, men kjøpte meg Nokia Lumia 920 på bakgrunn av de tekniske spesifikasjonene og pga iphonen måtte på rep.

Nokia Lumia 920 er en nydelig telefon når det kommer til: skjerm, byggekvalitet, kamera og skjerm du kan bruke med hansker osv.

Men der stopper det positive for MIN del. Jeg er vant til å bruke mange forskjellige apper: bla. facebook, instagram, snapchat, spotify osv. Det eneste Nokiaen kan stille med er facebook og spotify(nylig).

Greit nok det at det er et "nytt" operativsystem, men når det skal ta mange mange måneder før de klarer og stille opp med den mest populære musikkappen så virker det som om de slipper er OS som ikke er ferdigstilt for bruk - dette kan også begrunnes med at mobilen klikker hele tiden, den henger seg opp og skrur seg av uten noen betydelig grunn. Veldig ustabilt OS, og veeeeldig ustabile apps.

Dessuten klarte de og bruke 2 måneder på og i det hele tatt levere telefonen(svart).

Telefonen er dessuten etter min smak alt for tung og klumpete - den ligger ikke godt i hånden.

For de som kan klare seg uten apps: greit nok det, men når selve OS'et er såpass ustabilt som jeg opplevde det - ville jeg ikke anbefalt den.

Internminnet har jeg ikke noe og klage over - 32 gb er nok for de fleste.

Dette er bare min mening - smaken er som baken, alle liker forskjellige ting.

• Liker 2
Lenke til kommentar

For lite interminne er ofte ett problem, men sålenge man kan utvide med minnekort er jo ikke dette noe å bekymre seg for da.

Skjønner uansett att mobilprodusenter prøver å begrense kostnader på toppmodeller, de blir jo dyr uansett, da er det bedre att hver bruker avgjør hvor mye penger han vil bruke på minnekort:-)

Litt av greia er vel at de tar bort muligheten for å kjøpe et crappy minnekort som ødelegger opplevelsen fordi det er så tregt! For lite internminne ofte et problem? Jeg har fortsatt å møte en person som har klaget på dette!

Lenke til kommentar

Litt av greia er vel at de tar bort muligheten for å kjøpe et crappy minnekort som ødelegger opplevelsen fordi det er så tregt! For lite internminne ofte et problem? Jeg har fortsatt å møte en person som har klaget på dette!

Har selv ikke opplevd att minnekort er tregt..., hvilken speed-class bruker du på kortet ditt?

Før var ikke dette med minne så stort problem men idag hvor man tar mye videoopptak etc i full HD blir det ett problem, ca 10min videoopptak gir ca 1GB fil, da spises lagring fort opp... Dessuten er det vanlig att mange lagrer hele spillefilmer på en mobil idag det spiser mye plass. Skydrive etc kan fungere fint til små filer, bilder etc, men til store filer er det uegnet.

Selv har jeg ca 80GB totalt på min mobil, kun 30GB er ledig.....

Lenke til kommentar

Har selv ikke opplevd att minnekort er tregt..., hvilken speed-class bruker du på kortet ditt?

Før var ikke dette med minne så stort problem men idag hvor man tar mye videoopptak etc i full HD blir det ett problem, ca 10min videoopptak gir ca 1GB fil, da spises lagring fort opp... Dessuten er det vanlig att mange lagrer hele spillefilmer på en mobil idag det spiser mye plass. Skydrive etc kan fungere fint til små filer, bilder etc, men til store filer er det uegnet.

Selv har jeg ca 80GB totalt på min mobil, kun 30GB er ledig.....

Klart du ikke selv har opplevd det, du vet jo hvilken klasse kortet skal ha for å være raskt! Det du må tenke på er at flesteparten ikke aner forskjellen på klasse 4 og et klasse 10 kort, lettere å ta bort muligheten enn å måtte forklare det tusenvis av ganger. Igjen, få jeg kjenner som bruker mobilen som videokamera i over 10 min. Ok, så da har du 80 gig på mobilen din, hvor mange andre har du hørt om med lignende lagringskapasitet?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...