panzerwolf Skrevet 15. september 2003 Del Skrevet 15. september 2003 Sitter på en Elitegroup G732 bærbare maskin som har en disk av typen Toshiba MK6022GAX (60GB, 5400 rpm). Et eller annet har skjedd med denne som gjør at jeg ikke for til å bruke partisjonene eller formatere skikkelig. Jeg ønsker derfor å lavformatere den, men finner ikke noe verktøy for den hos Toshiba sine sider. Jeg prøver å finne noe tredjeparts verktøy også, men sliter litt. Noen som veit om noen gode? Har søkt en del rundt, også her, men uten hell (men jeg er ikke kjent for å være en god leter heller da... ). Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 16. september 2003 Del Skrevet 16. september 2003 det skal være lavformaterings-verktøy på Toshiba sine hjemmesider..... Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 16. september 2003 Forfatter Del Skrevet 16. september 2003 Takk for svar! Seriøst? Hvor da? Mener jeg har leita de sidene både opp og ned... *leite mer* Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 16. september 2003 Del Skrevet 16. september 2003 skal være der et eller annet sted (godt gjemt). du kan jo maile Toshiba og spørre da.... Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 16. september 2003 Del Skrevet 16. september 2003 De fleste diskprodusenter har diagnostics og installasjonsprogrammer, men jeg har aldri funnet noe slikt hos Toshiba. Men så spørs det hva du mener med "lavformatere". Hvis du tenker på slikt som man gjorde med MFM og enkelte SCSI disker 'i gamle dager' så er ikke det mulig i dag. Hvis du ser på WD Dlg diagnostic så har de noe som kalles 'low-level format' men det er bare å skrive null til alle sektorene. Selve sektor-utlegget kan du ikke overskrive. Lenke til kommentar
Konge Skrevet 16. september 2003 Del Skrevet 16. september 2003 om du prøver : fdisk /mbr i dos da ? Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 16. september 2003 Forfatter Del Skrevet 16. september 2003 fdisk /mbr hjelper bare til en viss grad; partisjonene blir lesbare, men så fort man prøver å gjøre noe mer, går det galt. Med lavformatering tenker jeg nok litt på den originale ja, men det spørs vel kanskje litt hva produsentene mener med det. IBM/ Hitachi har et verktøy som lavformaterer IDE/ SCSI-disker (har brukt det selv på en IBM IDE disk), men hvor bra det fungerer på andre merker er jeg ikke sikker på. Helst vil jeg jo ha noe fra Toshiba da... Kan prøve med en mail! Men er litt redd for at jeg får bare beskjed om å sende den inn noe jeg ikke har så mye lyst til pga tida (også liker jeg å fikse ting sjøl da ) Takk for tips og hjelp så langt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå