Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Det hele startet med at jeg ville kjøpe meg ett 4x4GB Corsair Dominator Platinum 2400MHz sett til mitt Asus Rampage IV Extreme hovedkort, dette er ett LGA2011 hovedkort som trenger quad-channel minne,

 

Her starter "morroa", siden jeg allerede har Corsair sitt varenummer søker jeg på det på Prisjakt.no og får opp dette resultatet:

 

dealfeil1.jpg

 

Siden Deal.no var billigst valgte de men da dukker det plutselig opp 2 forskjellige varenummer.

 

dealfeil.jpg

 

 

Siden blidet viser 4 brikker og det som er merket "Varenummer" er rett så går jeg videre og havner her. Igjen 2 forskjellige varenummer men det som er merket med "Varenummer: CMD16GX3M4A2400C9" og all informasjon i "beskrivelse" er korrekt i forhold til det jeg vil ha så jeg bestiller.

dealfeil2.jpg

 

Varenummeret i bestillingsbekreftelsen stemmer også med 4x4GB brikkene:

 

drot.jpg

Men hva dukker opp i posten etter 5 dager??

Denne fantastiske esken fra Webhandel AS(DEAL:NO)

 

dretur.jpg

 

Varenummeret på etiketten er rett i forhold til bestillin men ikke innholdet som er 2x8GB Dual-channel minne som ikke er optimalt til LGA2011 sokkelen.

 

Nå skal det sies at kundeservice hos Deal.no var god med en gang og jeg fikk en retur lapp på mail samme dag som jeg ringte de, men så ble det slutt på god service.

Endret av Minhund
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...
Skjønte ikke helt den der jeg. At varen er feilmerket kan da virkelig ikke være deal.no sin skyld?

 

Det har jeg ikke påstått heller men men det ser jo ut som om det er Deal.no(Webhandel AS) som har feilmerket og jeg forventer jo at de rydder opp og sender meg varen jeg har bestilt noe de pr. d.d. ikke har gjort.

 

 

 

Det har nå gått 1,5 mnd siden jeg la inn bestillingen men Deal.no ser ikke ut til å ville levere meg brikkene og påstår at de ikke lenger er på lager hos leverandør noe som jeg VET ikke stemmer.

Deal.no kjøper inn denne type varer fra Ingram(grossist) og Gandalf(grossist), Ingram er tomme men Gandalf har 11 stk på lager. Hvordan jeg vet dette er fordi det er en annen norsk nettbutikk som speiler lageret til Gandalf og jeg har fått bekreftet at Deal.no kjøper inn denne type varer derfra.

Jeg TROR at Deal.no ikke vil levere minnebrikkene fordi de taper penger på å gjøre det, høyere innkjøpspris enn utsalgspris men det er jo ikke mitt problem. Det hender jo ofte at butikker selger varer med tap så jeg skjønner ikke hvorfor det er så vanskelig for Deal.no å levere meg disse brikkene.

Når man i tillegg får tullete svar på mail fra de så er tålmodigheten min slutt.

 

 

Maildialog med innkjøpsansvarlig i Deal.no, Mamoz.no og Webhandel AS:

 

 

 

Den 12:30 11. mars 2013 skrev M **************** følgende:

 

Hei,

Det ser dessverre ikke ut som vi får tak i Dominator Platinum med de spesifikasjonene du skal ha. Jeg har funnet disse

https://www.deal.no/...16GX3M4A2400C9R

som jeg ønsker å tilby deg i stedet. De tilhører en annen serie, men har så vidt jeg kan se samme spesifikasjoner som brikkene du opprinnelig bestilte.

Mvh,

M

 

 

Den 13:57 11. mars 2013 skrev Morten følgende:

 

Hei M

De vil nok ikke passe sammen med det settet jeg allerede har http://www.diskusjon...ttach_id=517774

Jeg syns det er rart at dere ikke får tak i brikkene da jeg finner de på lager overalt i Europa og jeg vil ha de brikkene jeg har bestillt fra dere ingen andre.

Mvh

Morten

 

 

Fra: Morten

Dato: 14:22 12. mars 2013

Emne: Re: Din ordre 401**** hos deal.no

Til: ****************

 

Hei M

Har du funnet brikkene hos noen andre leverandører?

Varenr: CMD16GX3M4A2400C9

Mvh

Morten

 

 

Fra: Morten

Dato: 10:22 13. mars 2013

Emne: Fwd: Din ordre 401**** hos deal.no

Til: M ****************

 

Hei M

Så du mailen min fra i går?

Mvh

Morten

 

 

Fra: Morten

Sendt: 14. mars 2013 12:07

Til: M ****************

Kopi: ****************

Emne: Fwd: Din ordre 401**** hos deal.no

 

Hei M

Jeg hadde satt pris på en tilbakemelding på mailene jeg har sendt deg de siste dagene.

 

Mvh

Morten

 

 

Den 14:25 14. mars 2013 skrev M **************** følgende:

 

Hei igjen,

Vi har dessverre ingen andre leverandør enn de som allerede har levert feil brikker til oss x 2. De har bekreftet at de har gjort mottak på feil artikkellnr hos seg og at alle brikkene de har på sitt lager har feil spesifikasjoner.

Det nærmeste jeg kommer er de «vanlige» Dominator-brikkene du fikk tilbud om i den første e-posten jeg sendte deg. Det er selvfølgelig umulig å si for meg hvordan disse brikkene vil fungere sammen med de du har når du kjører systemet over spec, men generelt er det selvfølgelig en fordel med moduler som er så like hverandre som mulig.

Når det er sagt har du ingen garanti for at det som skjuler seg under kjølerne på brikkene du kjøper er det samme som det du har, selv om de har identisk modellnr, men det blir bare spekulasjon. Dersom du har mulighet for å skaffe de brikkene du skal ha fra en annen forhandler bør du kanskje gjøre det, så krediterer vi heller ordresummen hos oss.

M

 

 

Fra: Morten

Dato: 15:11 14. mars 2013

Emne: Re: Din ordre 401**** hos deal.no

Til: M ****************

Kopi: ****************

 

Hei M

Jeg ønsker ingen kredittering, jeg vil ha varen jeg har bestillt. Forholdet mellom dere og leverandør vedkommer ikke meg og det vet du. Med mindre produktet ikke produseres lenger og alle grossister/leverandører er tomme for dem så godtar jeg ikke at dere ikke kan levere og jeg vil ta saken til Forburkerrådet om dere ikke leverer.

Nå har dere to ganger kommet med ett ønske om kreditering av avtalen så da vil jeg gjerne se hvor i forbrukerkjøpsloven det står at dere kan gå i fra avtalen etter eget forgodtbefinnende.

Jeg håper saken kan løses uten at jeg også må bruke tid på å skrive brev til forbrukerrådet i så tilfelle må dere også belage dere på at jeg vil kreve forsinkelsesrenter frem til varen er levert.

Mvh

Morten

 

 

Fra: Morten

Sendt: 19. mars 2013 15:36

Til: M ****************

Emne: Fwd: Din ordre 401**** hos deal.no

 

Hei

Jeg savner en tilbakemelding fra dere på mailen dere fikk fra meg på Torsdag.

Mvh

Morten

 

 

From: M ****************

Sent: 20. mars 2013 09:16

To: 'Morten '

Cc: ****************

Subject: SV: Din ordre 401**** hos deal.no

 

Hei igjen Morten,

I og med at saken er litt spesiell har jeg ikke 100% oversikt relevant juss, men jeg tror at som i en hvilken som helst reklamasjonssak omfattes våre plikter og dine rettigheter til avhjelp av kapittel 6 i Forbrukerkjøpsloven, §26 - §35. Det stemmer for så vidt at forhold mellom oss og vår leverandør i utgangspunktet ikke vedkommer deg, men det er et faktum at ingen av våre leverandører fører produktet og at det derfor er umulig for oss å skaffe gjennom våre innkjøpskanaler.

Ettersom vi ikke kan trylle og transporter-teknologi, som gjort kjent gjennom Star Trek ol, foreløpig ikke er tilgjengelig, vil jeg si at første avsnitt i Forbrukerkjøpsloven § 29 som tar forbehold om at kravet er umulig for selger å gjennomføre eller volder selger urimelige kostnader kommer til sin anvendelse. Dette dekkes også av Forbrukerkjøpsloven §21, Rett til oppfyllelse, som sier at oppfyllelsesretten bortfaller dersom hinder, eller vesentlig ulempe/kostnad foreligger. Jeg har i tillegg både har gitt deg tilbud om heving av kjøp med full refusjon av kjøpesum og frakt, og tilbud om et produkt med identiske spesifikasjoner som er 300,- kroner dyrere enn produktet du har kjøpt, uten pristillegg. Jeg kan jeg ikke helt se at vi ikke oppfyller våre plikter etter loven.

Når du i tillegg skriver at produktet er tilgjengelig fra flere andre forhandlere, kan jeg ikke helt skjønne hvorfor du med nebb og klør vil beholde ordren hos oss.

Mvh,

M

Deal.no

 

 

Fra: Morten

Dato: 10:07 21. mars 2013

Emne: Re: Din ordre 401**** hos deal.no

Til: M ****************

 

Hei M

Minnebrikkene er vanlig handelsvare så det er ikke nødvendig å trylle.

Det er heller ikke nødvendig med “transporter-teknologi” for å flytte noe fra A til B, varer har vært sendt sjøveien og landveien i flere titusenvis av år. For noe over hundre årsiden ble det visst oppfunnet noe som heter fly også.

Ettersom dere sender ut emails har dere tydligvis tatt steget inn i teknologiens verden med Internett og det hele. En mye brukt søkemotor er www.google.com og det ryktes at barn helt ned i 3-4 års alderen bruker Google brukes til å finne frem relevant info på www.

Hvis du ikke har 100% oversikt over relevant jus så anbefaler jeg deg å ta kontakt med noen som har det. Etter avklaring kan du gi beskjed om dere leverer varen jeg bestilte eller om jeg må ta dette videre til Forbrukerrådet.

Mvh

Morten

 

 

Den 10:30 21. mars 2013 skrev Morten følgende:

 

Hei igjen M

Bare et lite tips, jeg har sjekket hos Ingram og Gandalf og ser at Ingram er tomme men Gandalf har 12 stk på lager og er billigere enn Ingram.

Mvh

Morten

 

 

 

Til info så har jeg fjernet fullt navn og mailadresser.

Endret av Minhund
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her synes jeg Deal har vært ryddige - de sier til deg at de ikke kan levere, beklager det og tilbyr deg pengene tilbake. At du er grinete og sur for at en handel gikk i vasken kan jeg forstå, men det er ingen grunn til å oppføre seg som en drittunge.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Her synes jeg Deal har vært ryddige - de sier til deg at de ikke kan levere, beklager det og tilbyr deg pengene tilbake. At du er grinete og sur for at en handel gikk i vasken kan jeg forstå, men det er ingen grunn til å oppføre seg som en drittunge.

 

Enig med deg!

 

Det er ingen menneskerett.

Lenke til kommentar

Her synes jeg Deal har vært ryddige - de sier til deg at de ikke kan levere, beklager det og tilbyr deg pengene tilbake. At du er grinete og sur for at en handel gikk i vasken kan jeg forstå, men det er ingen grunn til å oppføre seg som en drittunge.

 

Tror ikke du helt har forstått poenget her, Deal.no kan levere men VIL IKKE noe jeg har sjekket. Jeg forsøkte først å hinte til de at jeg viste at brikkene fantes på lager hos deres leverandør men fikk da tulle svar tilbake.

Jeg har bestillt en vare fra Deal.no til en pris og da ønsker jeg ikke pengene tilbake når jeg må betale mer for den samme varen ett annet sted. At innkjøpsansvarlig/lageransvarlig hos Webhandel AS(avd. av Deal.no som det står i ordrebekreftelsen) har rotet med varenummerene er jo ikke mitt problem.

 

Dette handler om avtalrett, ta en titt på denne saken så skjønner du kansje litt mer.

 

Arkivsaknr: 08/1122

 

 

Enig med deg!

 

Det er ingen menneskerett.

 

Dette har med avtalerett å gjøre, ikke menskerett.

Lenke til kommentar

Jeg synes fortsatt du er en kranglefant som bare er ute etter å "ta" nettbutikken, men samtidig er jeg enig i at du har rett og at du skal stå på kravet ditt.

 

Anbefaler deg å kjøre saken gjennom forbrukerrådet - kanskje du også kan få varen din om ett og et halvt år. Da er sikkert RAMen fortsatt like aktuell.

Endret av johanf
Lenke til kommentar

Jeg synes fortsatt du er en kranglefant som bare er ute etter å "ta" nettbutikken, men samtidig er jeg enig i at du har rett og at du skal stå på kravet ditt.

 

Anbefaler deg å kjøre saken gjennom forbrukerrådet - kanskje du også kan få varen din om ett og et halvt år. Da er sikkert RAMen fortsatt like aktuell.

 

Jeg er enig i at det kan virke som jeg er litt kranglefant her men jeg ble Lovet rett vare i 2,5 uke i 4 tlf. samtaler før jeg fikk beskjed om at varen ikke lengre fantes på lager og da ble jeg litt små sur :p

 

Det er noe som heter forsinkelsesrenter om det tar ett og et halvt år ;)

Lenke til kommentar

Jeg skjønner heller ikke hvorfor de ikke tar dette tapet på sin kappe. Det er ikke snakk om titusenvis av kroner. For meg virker det ikke som de ønsker å stå til rette for sine egne feil, og de har sikkert brukt mer penger i form av tid enn prisdifferansen er på også.

 

I tillegg driver de jo med ren løgn når de sier de ikke kan skaffe varen. JEG kan skaffe denne varen om jeg vil, og da kan de også.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner heller ikke hvorfor de ikke tar dette tapet på sin kappe. Det er ikke snakk om titusenvis av kroner. For meg virker det ikke som de ønsker å stå til rette for sine egne feil, og de har sikkert brukt mer penger i form av tid enn prisdifferansen er på også.

 

I tillegg driver de jo med ren løgn når de sier de ikke kan skaffe varen. JEG kan skaffe denne varen om jeg vil, og da kan de også.

 

Skulle jobbet hos Deal.no du kompis :thumbup:

Endret av Minhund
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...