Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Nvidia skjermkort, Low-Profile og passivkjølt.

Zero_Zun

Anbefalte innlegg

Driver å setter sammen et mediacenter med utgangspunkt i Streacom FC8B kabinettet. Jeg er på utkikk etter et Nvidia skjermkort som skal passe, og vil helst at dette er passivt kjølt.

Noen gode tips der ute? :)

Edit: Skriveleif

Endret av Zero_Zun
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.dustinhom...hProvider_dacsa

Medfølger lavprofilsbracket.

Nå er den integrerte grafikken i nyere CPU'er ganske ok, for å ha det sagt.

Det kortet duger nok i massevis =)

Hvilken CPU har du?

Jeg kommer muligens til å kjøre en Core i3 3220T tenker jeg. Mulig jeg pakker den litt mer potente i5 3470T nedi uten at det skal by på problemer med for varmt system. Jeg sitter litt med vurderingshatten på enda.. :)

Lenke til kommentar

Jeg kommer muligens til å kjøre en Core i3 3220T tenker jeg. Mulig jeg pakker den litt mer potente i5 3470T nedi uten at det skal by på problemer med for varmt system. Jeg sitter litt med vurderingshatten på enda.. :)

Husk at det er gode muligheter for at den integrerte HD 4000-GPUen i en Intel-prosessor kan yte bedre enn et GT 610.

Lenke til kommentar

Har dårlig erfaring med videoaksellerasjon og Intel, samt andre problemer med tearing etc, i linux. Som er det trådstarter ser ut til å ville bruke dette til.

Integret på chipsett eller i CPUen?

I dag så er CPUen såpass krafig at skikkelig dedikert videoakselerasjon ikke er veldig viktig, dog skal dette fungere greit. Men for all del, om det viser seg at selv de nyeste APUene gir tearing i linux så skal jeg ikke blodnekte for det, da jeg aldri har prøvd.

Lenke til kommentar

HD3000 jeg har testet mest på, har vært mye "rare" problemer. Litt googling ser ut til å bekrefte at det er en del ekstrajobb å få HD4000 til å funke ordentlig.

Synd men sant, men Nvidia, som er de eneste som ikke tilbyr noen form for open source-drivere, gir desidert minst hassle i linux. Just works.

Bruker et Nvidia GT430 i HTPC selv, paret med en C2Q 6600, og alt funker ut av boksen, inkl. bitstreaming av DTS-HD etc.

Endret av Sokkalf™
Lenke til kommentar

Her skjedde det mye på kort tid. :)

Ja, planen min er å kjøre openelec/xbmc på boxen. Jeg har ikke engang vurdert den integrerte løsningen som finnes på Core i3/i5-serien, ei heller testet løsningen i openelec/XBMC. Ingen spesiell grunn til det, men tidligere erfaringer drar meg mot et lavbudsjettskort fra Nvidia. Det bare "funker" som Sokkalf sier. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...