Zero_Zun Skrevet 25. februar 2013 Del Skrevet 25. februar 2013 (endret) Driver å setter sammen et mediacenter med utgangspunkt i Streacom FC8B kabinettet. Jeg er på utkikk etter et Nvidia skjermkort som skal passe, og vil helst at dette er passivt kjølt. Noen gode tips der ute? Edit: Skriveleif Endret 25. februar 2013 av Zero_Zun Lenke til kommentar
fflex Skrevet 25. februar 2013 Del Skrevet 25. februar 2013 http://www.dustinhome.no/product/5010639468/gigabyte-geforce-gt-610-1gb-ddr3-pci-e-vga-dvi-hdmi-silent/#intcmp=searchProvider_dacsa Medfølger lavprofilsbracket. Nå er den integrerte grafikken i nyere CPU'er ganske ok, for å ha det sagt. Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 25. februar 2013 Del Skrevet 25. februar 2013 Hva er en "lavprofilsbracket"? En 90graders PCIe forlenger? Lenke til kommentar
fflex Skrevet 25. februar 2013 Del Skrevet 25. februar 2013 Bracketen er markert i rødt. Du skifter mao ut den med en lavprofil. Ser ut som man da mister VGA ut, noe som ikke bør være noe problem for mennesker som lever i 2013 Lenke til kommentar
fflex Skrevet 25. februar 2013 Del Skrevet 25. februar 2013 Hvilken CPU har du? 1 Lenke til kommentar
Zero_Zun Skrevet 25. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2013 http://www.dustinhom...hProvider_dacsa Medfølger lavprofilsbracket. Nå er den integrerte grafikken i nyere CPU'er ganske ok, for å ha det sagt. Det kortet duger nok i massevis =) Hvilken CPU har du? Jeg kommer muligens til å kjøre en Core i3 3220T tenker jeg. Mulig jeg pakker den litt mer potente i5 3470T nedi uten at det skal by på problemer med for varmt system. Jeg sitter litt med vurderingshatten på enda.. Lenke til kommentar
Zepticon Skrevet 25. februar 2013 Del Skrevet 25. februar 2013 Min bror (Optimuz tror jeg han heter her) bygget seg nettopp en i3 i Stereacom FC5, og den duger i massevis til HTPC, uten noe ekstra grafikk. Tror han valgte den med lavest effektforbruk også. Lenke til kommentar
N o r e n g Skrevet 25. februar 2013 Del Skrevet 25. februar 2013 Jeg kommer muligens til å kjøre en Core i3 3220T tenker jeg. Mulig jeg pakker den litt mer potente i5 3470T nedi uten at det skal by på problemer med for varmt system. Jeg sitter litt med vurderingshatten på enda.. Husk at det er gode muligheter for at den integrerte HD 4000-GPUen i en Intel-prosessor kan yte bedre enn et GT 610. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 25. februar 2013 Del Skrevet 25. februar 2013 Har dårlig erfaring med videoaksellerasjon og Intel, samt andre problemer med tearing etc, i linux. Som er det trådstarter ser ut til å ville bruke dette til. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 25. februar 2013 Del Skrevet 25. februar 2013 Ville aldri tatt bryet å kaste bort penger på et dedikert lavprofilprodukt med lav ytelse, når du sitter på en helt grei, og kanskje også bedre integrert "GPU". Det er jo nettopp slike tilfeller de er ment for. ;-) Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 25. februar 2013 Del Skrevet 25. februar 2013 Har dårlig erfaring med videoaksellerasjon og Intel, samt andre problemer med tearing etc, i linux. Som er det trådstarter ser ut til å ville bruke dette til. Integret på chipsett eller i CPUen? I dag så er CPUen såpass krafig at skikkelig dedikert videoakselerasjon ikke er veldig viktig, dog skal dette fungere greit. Men for all del, om det viser seg at selv de nyeste APUene gir tearing i linux så skal jeg ikke blodnekte for det, da jeg aldri har prøvd. Lenke til kommentar
Sokkalf™ Skrevet 25. februar 2013 Del Skrevet 25. februar 2013 (endret) HD3000 jeg har testet mest på, har vært mye "rare" problemer. Litt googling ser ut til å bekrefte at det er en del ekstrajobb å få HD4000 til å funke ordentlig. Synd men sant, men Nvidia, som er de eneste som ikke tilbyr noen form for open source-drivere, gir desidert minst hassle i linux. Just works. Bruker et Nvidia GT430 i HTPC selv, paret med en C2Q 6600, og alt funker ut av boksen, inkl. bitstreaming av DTS-HD etc. Endret 25. februar 2013 av Sokkalf™ Lenke til kommentar
Zero_Zun Skrevet 25. februar 2013 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2013 Her skjedde det mye på kort tid. Ja, planen min er å kjøre openelec/xbmc på boxen. Jeg har ikke engang vurdert den integrerte løsningen som finnes på Core i3/i5-serien, ei heller testet løsningen i openelec/XBMC. Ingen spesiell grunn til det, men tidligere erfaringer drar meg mot et lavbudsjettskort fra Nvidia. Det bare "funker" som Sokkalf sier. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå