Gå til innhold

[Løst] Tåler Samsung Note II litt juling?


Anbefalte innlegg

Jeg må dessverre bytte ut min HTC HD2, som er blitt ødelagt (hodetelefonpluggen). Den har fungert ypperlig for meg helt fra det var den råeste på markedet. Så det er en stund... En av de tingene jeg bruker telefonen mest til, er å høre på nettradio når jeg snekrer, mekker på bil og lignende. Jeg liker størrelsen på Note II, kanskje jeg til og med orker å lese nettavisene om kvelden med den, så jeg kan la være å ha med meg nettbrettet i seng hver kveld. Men tåler Note II litt juling, så den ikke går i stykker første gang jeg slår borti et eller annet med den lomma der jeg har den?

 

Eller kanskje Experia Z vil være bedre til sånt bruk?

Endret av Pallantir
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I likhet med andre telefoner er også denne laget ved hjelp av blyfrie loddinger. Disse loddingene tåler ikke mye sammenlignet med blyloddingene som var tillatt tidligere. Dette er blant annet en av grunnene til at telefonene vi hadde for 10 år siden tålte så mye mer. Selv om deksler kan virke hele etter mishandling, så betyr ikke dette at telefonen ikke tar skade.

Lenke til kommentar

Kjipt. Men HD2-en min har tålt utrolig mye juling i årenes løp, og det er først nå, med en ødelagt øretelefonutgang, at jeg må bytte den ut. Noe annet jeg ikke tenkte på, er jo synkronisering med Microsoft Outlook. Det ser ikke ut til å være helt enkelt, ifølge det jeg kan lese. Men det får jeg snuse litt mer etter på forumet, det hjelper sikkert å søke litt.

Lenke til kommentar

Bruker min Note 2 i verksted når jeg skrur bil. Bruker den mye til å tegne/notere ting på samt ha skjemaer og sånt på den (remote desktop over til stasjonær pc med delekataloger, diagnose osv på).

Lener meg ofte over biler med denne i bukselomma, og hører det knirker litt i den, men den har fint overlevd over et halvt år nå. Legger den fra meg overalt så den er full av riper bak, men ikke på skjermen faktisk. Bruker ikke noe beskyttelse på skjerm eller deksel, slikt er bare fjas. Har dog et futteral til å ha den i når jeg har den i lomma siden det ofte er mye spon og ting i lomma, kjekt å slippe å kortslutte den i usb-pluggen :p

Den tåler en god dose med olje og andre oppløsende kjemikalier også ;) Finfin mekketelefon!

Lenke til kommentar

Takk! Høres veldig bra ut, det ligner ikke så rent lite på mitt bruk! Jeg skrur ennå litt på bilene i tillegg til oppussingsarbeidet på hytta, og til høsten begynner jeg på et amerikanerprosjekt. Remote desktop er fint, men jeg foretrekker egentlig å kjøre sånt med VNC, iallfall fra nettbrettet. :)

Lenke til kommentar

Virker som skjermen spiser mest strøm. Jeg har alltid hatt GPS og WIFI på, og datatrafikk er også alltid på, og klarer meg fint igjennom dagen. Går en vel fort en time halvannen ila dagen med surfing hvor skjermen er konstant på omtrent. Musikk kan jeg ikke uttale meg om da jeg bruker egen musikkspiller. Ska brukas! :p

Lenke til kommentar

Det høres ut som den kan fungere, da. :) Siden jeg nesten bare hører nettradio og podkaster, og jeg ikke vil ha med meg mer enn én enhet av gangen, har jeg ikke hatt egen musikkspiller siden Sony Walkman (den originale) var kul. Og det definerer vel meg som gammel... ;) Takk for hjelpen, da går jeg over til valget mellom en Sony Experia Z og en Note 2. Men det blir i en egen tråd i dertil egnet forum.

Lenke til kommentar
Bruker ikke noe beskyttelse på skjerm eller deksel, slikt er bare fjas.

Relativt, min note ble slitt i kameralinsa av å ha den i buksa uten deksel bak, linseglasset går ikke innover.

Med deksel ble det problemet løst på min nye = må kaste en helt fungerende mobil pga bildene ble dårlig pga ingen deksel bak.

Lenke til kommentar

Som jeg nevnte, så har jeg den i et futteral i lomma pga mye støv og spon i lomma, men jeg legger den fra meg overalt oppå motoren, oppå verktøy, på gulvet osv, så den ser godt brukt ut, kameralinsa er faktisk helt strøken når jeg ser på den nå. Jeg legger den jo aldri med skjermen ned, så den er også helt strøken. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...